Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Corona hebben en voor kinderen zorgen

<<

Filoria

Bericht 02 Jun 2022 04:47

Corona hebben en voor kinderen zorgen

Hoe doen andere forummers dat?

Ik heb als enige van het gezin corona. Zou het heel fijn vinden als mijn kinderen gewoon naar school kunnen gaan. Zij voelen zich goed, zelftests zijn negatief tot nu toe. Ze hebben toetsen op school en leuke dingen om zich op te verheugen. Een weekendje weg met de sportclub etc. Dat wil ik niet verpesten voor ze.

Maar dan zou ik in isolatie moeten, hoe doe je dat?

- we hebben geen logeerkamer. Ik heb vannacht op de bank geslapen maar heb daar geen oog dichtgedaan. Mijn man slaapt nòg slechter als hij niet in zijn eigen bed ligt (die heeft rugklachten).

- mijn man heeft 2 vrije dagen opgenomen, maar zal inmiddels toch weer eens moeten werken. Hij werkt vaak van ongeveer 14u tot 23u. Wie zorgt er dan voor de kinderen?

Opa en oma's zijn kwetsbaar dus die nemen liever geen enkel risico, waar ik begrip voor heb.

Maar ik weet het nu echt even niet meer.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jun 2022 05:12

Re: Corona hebben en voor kinderen zorgen

Toen hier mijn vriend als enige corona had, is hij in de kinderkamer in isolatie gegaan en sliep ons kind bij mij in bed.

Toen ik op een gegeven moment weer ging werken en geen andere mogelijkheid van opvang had, heeft hij alsnog voor de kinderen gezorgd. Die hadden daardoor al snel ook corona. En daarna ik.. want leg een peuter en baby maar uit dat mama 10 dagen niet bij ze in de buurt mag zijn.

Ik zou eventueel kijken voor nood bso ivm de corona thuis of checken of jullie gemeente nog hulpmiddelen heeft in zulke situaties.
<<

Filoria

Bericht 02 Jun 2022 05:31

Aah ja, met een baby en peuter is het extra sneu en lastig Tabbie!

Nood BSO zou niet echt helpen, mijn man is namelijk ook nog niet thuis met het avondeten en kinderbedtijd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 05:39

Mijn man kon gelukkig thuis werken toen ik in isolatie zat. Ik sliep in onze slaapkamer, man in bed van zoon en zoon bij dochter op de slaapbank.
Ik vond de isolatie heel naar omdat N het lastig vond. Een volgende keer zullen we dat waarschijnlijk ook niet meer doen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 05:41

Wij hebben geen isolatie aangehouden, niet te doen met een peuter. Vriend en zoon heb ben het van mij niet gekregen. Zoontje heeft het (2wkn na mij) waarschijnlijk opgepikt op het kdv. Vriend (2 wkn na zoon) weten we niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Jun 2022 05:46

Ach wat lastig Filoria.
Ik zou kijken wat je kinderen zoveel mogelijk zelf kunnen, hopelijk is dat bij hen al best wel veel. En jij zelf toch echt zo veel mogelijk in isolatie gaan. En ventileren! En accepteren dat 't allemaal rommelig verloopt als ze zelf dingen moeten doen. Dan maar even chaos in huis.
Kunnen ze niet met vriendjes mee fietsen naar school?

Toen m'n man het had, was ik met de kinderen bij m'n moeder en hadden elkaar 100 procent zeker weten niet gezien sinds hij het had. Hij is toen in isolatie op zolder gegaan en ik schoof bordjes met eten omhoog. Desondanks (ondanks mondkapjes op daarbij en ventileren en afstand etc) raakte ik toch besmet. En ik was dus al zo nauw in contact met de kinderen (O sliep ook bij mij in bed omdat m'n man op zolder 'woonde', die werkte in O z'n kamer) raakten de kinderen toch ook al gauw besmet. Kleine M was de grootste tough cookie, die raakte pas later besmet (waardoor ik effectief pas veel later uit quarantaine mocht want pas toen zij weer beter was, kon haar natuurlijk niet alleen thuis laten). Toen we allemaal besmet waren zijn we ook weer normaal gaan slapen hoor, op wat logeerpartijtjes van O ja, die vond het samen met papa op de logeerkamer wel erg leuk.

Sterkte! Ik hoop dat jullie 't allemaal beetje geregeld krijgen en dat je man en I en T het niet krijgen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 06:22

In jouw situatie als je echt in isolatie wil, dan zou ik naar een hotel gaan waar je zelf kunt inchecken online en dan zelf je kamer in kan komen. Veel van der Valk hotels hebben die optie, maar ik weet natuurlijk niet of daar budget voor is.

Wij zijn toen niet in isolatie gegaan en hebben het laten gebeuren als gezin met elkaar. We willen voor elkaar zorgen en er voor elkaar zijn, ook in tijden van ziekte. Iedereen is besmet geraakt, maar dan heb je het wel gehad. Jammer van de plannen die we hadden, maar dat is niet anders.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 06:41

Ik neem aan dat de oudste wel aardig voor zichzelf kan zorgen en zelfstandig van/naar school kan komen? Voor je jongste zou ik je man laten brengen en vragen of hij/zij met iemand mee kan rijden richting huis. Eventueel zelf halen op de fiets? In de buitenlucht is het risico echt nihil, als het écht niet anders kan zou ik dat wel doen.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 07:00

Sadie schreef:In jouw situatie als je echt in isolatie wil, dan zou ik naar een hotel gaan waar je zelf kunt inchecken online en dan zelf je kamer in kan komen. Veel van der Valk hotels hebben die optie, maar ik weet natuurlijk niet of daar budget voor is.

Wij zijn toen niet in isolatie gegaan en hebben het laten gebeuren als gezin met elkaar. We willen voor elkaar zorgen en er voor elkaar zijn, ook in tijden van ziekte. Iedereen is besmet geraakt, maar dan heb je het wel gehad. Jammer van de plannen die we hadden, maar dat is niet anders.

Zo zou ik het ook doen, en vrienden hebben nu corona en hebben het ook zo gedaan. Niet te doen anders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Jun 2022 07:03

En de kinderen dan? Als man moet werken?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Jun 2022 07:11

Veel hulp vragen van familie, vrienden, ouders van klasgenootjes, buren wellicht. En bedtijd kun je misschien oplossen door voor het bedritueel desnoods met een mondkapje te doen, met iets meer afstand. Zonder kus, maar misschien kunnen jullie (waarschijnlijk vooral voor de jongste) samen nadenken over een leuke/grappige/fijne slaap lekker-groet op afstand. Ze zijn 14 en 9, dat het nu even niet anders kan, zullen ze vast begrijpen, toch?
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 07:25

Marin schreef:En de kinderen dan? Als man moet werken?

Als ik zou moeten werken, dan zou ik zorgverlof of calamiteitenverlof opnemen, of als het kan thuiswerken. Mijn collega's wilden me trouwens echt niet zien toen mijn gezin corona had, die hadden geen zin om besmet te raken en terecht!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 07:28

Ik denk ook dat een hotel de enige mogelijkheid is als je écht in isolatie wil gaan. Maar dan zou je man wel nog meer vrij moeten nemen en ik begrijp dat dat geen optie is?

Hier hebben we het ook allemaal gekregen toen mijn vriend besmet raakte. Al dachten we dat de kinderen het niet hadden, die bleven negatief testen en hadden geen klachten. Ja alleen wat diarree, maar op dat moment waren de zelftesten ook negatief. Achteraf testten zij alsnog positief, dus ze hebben het waarschijnlijk wel gewoon gehad toen wij het hadden (kon ook niet anders) en dan kunnen zelftesten nog weken positief zijn. Dit is vast niet wat je wil horen, naar misschien moet je het maar laten gebeuren? Natuurlijk is het ontzettend zuur als de kinderen wat leuke dingen moeten laten, als zij besmet raken, maar als er anders niemand is die voor de kinderen zorgt, dan is dat wat het is.
december 2016
juli 2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jun 2022 07:30

Wij hebben het ook allemaal gekregen, maar bij ons waren het wel de kinderen die het het eerste hadden. Als je het zelf als eerste hebt kan ik me voorstellen dat je het je kinderen probeert te besparen. Zij hoeven ook niet voor jou te zorgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Filoria

Bericht 02 Jun 2022 07:58

Ze worden pas over een half jaar 9 en 14, maar ze zijn inderdaad al best groot.

@Maple: ja, ik zal nog eens kijken welke hulptroepen ik kan inschakelen. Gisteren heb ik flink gezocht, maar bijna niemand kon / durfde.

@Scandic: Klopt, de oudste kan zichzelf volledig redden. Eventueel zelfs koken en helpen de jongste op te halen, als zijn schoolrooster van die dag het toelaat. Maar hij heeft ook huiswerk en eigen verplichtingen dus het is een beetje zoeken hoeveel ik van hem kan vragen.

@Marin, je hebt wel gelijk. Het is ook kwestie van accepteren dat alles wat rommeliger loopt.

Net met dochter overlegd en ze durft zelfstandig naar huis te komen uit school vandaag. Dat wordt de allereerste keer. De drukke weg steekt ze over met het zebrapad in plaats van op de plek waar we normaal oversteken.

@Sadie, ik denk dat het hier uiteindelijk ook gaat zoals bij jou. Maar ik zit nog even in de ontkenningsfase. Vind het zo sneu als de kinderen door mij ziek worden en / of in quarantaine moeten.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Jun 2022 07:59

Sadie schreef:
Marin schreef:En de kinderen dan? Als man moet werken?

Als ik zou moeten werken, dan zou ik zorgverlof of calamiteitenverlof opnemen, of als het kan thuiswerken. Mijn collega's wilden me trouwens echt niet zien toen mijn gezin corona had, die hadden geen zin om besmet te raken en terecht!

De gemiddelde werkgever zal dan zeggen dat dit van je vakantiedagen zal gaan. Dit verlof is namelijk niet bedoeld om een coronaquarantaine van je partner op te vangen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 08:02

Susan schreef:Wij hebben het ook allemaal gekregen, maar bij ons waren het wel de kinderen die het het eerste hadden. Als je het zelf als eerste hebt kan ik me voorstellen dat je het je kinderen probeert te besparen. Zij hoeven ook niet voor jou te zorgen.

Hier hetzelfde inderdaad. Als ik het nu als eerste zou krijgen, zou ik niet in isolatie gaan van mijn gezin, maar wel proberen zoveel mogelijk afstand te houden. We hebben ook geen logeerkamer.
2011 2012 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jun 2022 08:09

Maple schreef:
Sadie schreef:Als ik zou moeten werken, dan zou ik zorgverlof of calamiteitenverlof opnemen, of als het kan thuiswerken. Mijn collega's wilden me trouwens echt niet zien toen mijn gezin corona had, die hadden geen zin om besmet te raken en terecht!

De gemiddelde werkgever zal dan zeggen dat dit van je vakantiedagen zal gaan. Dit verlof is namelijk niet bedoeld om een coronaquarantaine van je partner op te vangen.

Dat weet ik eigenlijk niet, officieel is het nog steeds de bedoeling dat de besmette huisgenoot in isolatie gaat, het is niet iets wat zij zelf verzonnen hebben of zo. En als je werkgever zelf zegt dat je niet mag komen lijkt het me sowieso niet heel redelijk dat het dan "dus" van je vakantiedagen afgaat, je werkgever legt je dan die quarantaine op.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 08:13

Susan schreef:
Maple schreef:De gemiddelde werkgever zal dan zeggen dat dit van je vakantiedagen zal gaan. Dit verlof is namelijk niet bedoeld om een coronaquarantaine van je partner op te vangen.

Dat weet ik eigenlijk niet, officieel is het nog steeds de bedoeling dat de besmette huisgenoot in isolatie gaat, het is niet iets wat zij zelf verzonnen hebben of zo. En als je werkgever zelf zegt dat je niet mag komen lijkt het me sowieso niet heel redelijk dat het dan "dus" van je vakantiedagen afgaat, je werkgever legt je dan die quarantaine op.

Als je volledig gevaccineerd bent hoef je toch niet meer in quarantaine wanneer iemand van je huisgenoten corona heeft? Of is dat weer veranderd? Je mag dus dan gewoon blijven werken. Wanneer de werkgever je de quarantaine oplegt, wordt het inderdaad een ander verhaal, maar ik denk dat dat amper nog gebeurt.
Laatst gewijzigd door Indigo op 02 Jun 2022 08:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
2011 2012 2017
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 02 Jun 2022 08:15

mensen kunnen wel zeggen; wij hebben het gewoon laten gebeuren, was niet tegen te houden. Wij ook, maar voor veel mensen zal gelden dat dat in een periode was waarbij er nog maatregelen waren en kinderen niet veel spannends mistte, Ik snap TO wel dat als ze haar kinderen besmet dat die dan wel even flink teleurgesteld worden en dat zou ik ook willen voorkomen.

Ik zou kinderen met de fiets of lopend brengen/halen van school of regelen dat ze met iemand anders mee fietsen. Of zelf laten gaan?

Ik zou ze uitleggen afstand te houden, mondkapje dragen wanneer je in een ruimte bent. Ze zijn oud genoeg om zelf naar bed te gaan, al is dat niet fijn en gezellig, het kan wel. Het is ook voor hun bestwil.

Jij slaapt op een van de kinder kamers en dat kind slaapt bij vader of broer/zus.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 02 Jun 2022 08:15

Indigo schreef:
Susan schreef:Dat weet ik eigenlijk niet, officieel is het nog steeds de bedoeling dat de besmette huisgenoot in isolatie gaat, het is niet iets wat zij zelf verzonnen hebben of zo. En als je werkgever zelf zegt dat je niet mag komen lijkt het me sowieso niet heel redelijk dat het dan "dus" van je vakantiedagen afgaat, je werkgever legt je dan die quarantaine op.

Als je volledig gevaccineerd bent hoef je toch niet meer in quarantaine wanneer iemand van je huisgenoten corona heeft? Of is dat weer veranderd? Je mag dus dan gewoon blijven werken. Wanneer de werkgever je de quarantaine oplegt, wordt het inderdaad een ander verhaal, maar ik denk dat dat amper nog gebeurt.

Maar ik denk dat ze wil voorkomen dat kinderen besmet raken en daardoor in quarantaine moeten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jun 2022 08:17

Indigo schreef:
Susan schreef:Dat weet ik eigenlijk niet, officieel is het nog steeds de bedoeling dat de besmette huisgenoot in isolatie gaat, het is niet iets wat zij zelf verzonnen hebben of zo. En als je werkgever zelf zegt dat je niet mag komen lijkt het me sowieso niet heel redelijk dat het dan "dus" van je vakantiedagen afgaat, je werkgever legt je dan die quarantaine op.

Nee, maar volgens mij is het nog wel de bedoeling dat je in isolatie gaat. De meeste mensen doen het niet, maar het is wel wat de GGD aanraadt. Dat heeft dan als gevolg dat de besmette persoon niet voor de kinderen kan zorgen, volgens mij kan de andere partner daar wel gewoon zorgverlof voor aanvragen. Het lijkt mij onzin dat het daar niet voor is bedoeld.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 08:22

Dat ben ik met je eens inderdaad Susan.
2011 2012 2017
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 02 Jun 2022 08:27

Ik had het als eerste en wij hebben geen isolatie aangehouden. Gewoon geleefd in huis. Mijn man kreeg het direct na mij. Zonder klachten. 5 dagen thuis gewerkt. De kinderen hebben het nooit gekregen, ondanks dat ze dat graag wilden (geen zin in school 🤣🤣). We hebben zelfs geknuffeld maar de kinderen hebben tot hun spijt nooit een positieve test gehad. Tja.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 02 Jun 2022 08:28

Beterschap trouwens Filoria, hopelijk heb je er niet al teveel last van. Voel je ook niet schuldig naar je kinderen, de kans is groot dat ze het een keer krijgen of het nou via jou of een ander is en de meeste mensen zijn er toch niet echt ziek van.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen