Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang
Weet dat 't allemaal te berekenen valt en dat 't per gezinssituatie verschilt maar ben gewoon benieuwd.
Gympie schreef:Voor 1 kind die 2 dagen gaat betalen we €775. En we krijgen €463 toeslag. Dus onderaan de streep kost het €312.
De berekening met straks 2 kinderen heb ik niet precies paraat maar zal waarschijnlijk op het dubbele uitkomen. Gelukkig is dat maar een paar maanden de situatie en gaat de oudste daarna naar school.

Maple schreef:Ja, vind je het belachelijk Sadie? Voor een oppas voor je kinderen had je wel heel veel geld over, toch? De gemiddelde bruto uurprijs van dagopvang en/of bso is in elk geval veel lager dan wat je een oppas zou bieden. Ja het is een bizar hoog bedrag, zeker als je een hoog inkomen hebt. Maar er staan we professionals voor je kind klaar.
Ik heb even een proefberekening gemaakt, wij zouden tussen de 220 en 350 zelf betalen, afhankelijk van het aantal dagen opvang.
Ik vind de gratis opvang wat in de planning ligt, trouwens een hele lastige. Voor m'n eigen portemonnee zou ik het heel prettig vinden, maar in de praktijk lijkt het me nauwelijks te realiseren.
Maple schreef:Ik denk dat het verhoudingsgewijs voor iemand die een lager inkomen heeft, net zoveel is als wat jullie hebben moeten betalen. De lagere inkomens worden net zo hard gestraft, voor hen is het evengoed een smak geld.
Sadie schreef:Maple schreef:Ja, vind je het belachelijk Sadie? Voor een oppas voor je kinderen had je wel heel veel geld over, toch? De gemiddelde bruto uurprijs van dagopvang en/of bso is in elk geval veel lager dan wat je een oppas zou bieden. Ja het is een bizar hoog bedrag, zeker als je een hoog inkomen hebt. Maar er staan we professionals voor je kind klaar.
Ik heb even een proefberekening gemaakt, wij zouden tussen de 220 en 350 zelf betalen, afhankelijk van het aantal dagen opvang.
Ik vind de gratis opvang wat in de planning ligt, trouwens een hele lastige. Voor m'n eigen portemonnee zou ik het heel prettig vinden, maar in de praktijk lijkt het me nauwelijks te realiseren.
Het is bizar dat je zoveel moet betalen om te kunnen werken, terwijl mensen die minder verdienen vrijwel niks hoeven te betalen in Nederland. Het voelt als een straf op werken.
Gelukkig gaat dit de komende jaren veranderen. Wij zullen er weinig meer aan hebben, maar ik gun hoogopgeleide ouders in de toekomst dat ze kunnen werken, zonder gigantische boete te hoeven betalen.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Minx