Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?
Issues:
- Ik voed met tepelhoedje (waar ik me mateloos aan irriteer, dat helpt al niet). Lactatiekundige is geweest maar zonder tepelhoedje is gewoon geen optie op het moment.
- Ze mept het tepelhoedje er vaak af en dan moet het hele riedeltje van aanleggen weer opnieuw.
- Als ze moe is (avond en nachtvoeding) hapt ze heel erg slecht aan tot frustratie van beide. Soms bijt ik dan maar door de 'pijn' heen. Of ik heb haar zo vervelend vast dat ik in hele rare bochten ga zitten om die tepel fatsoenlijk te kunnen aanbieden.
- Ik wil mijn lijf terug. Ik voel de hormonen nog door mijn lijf gaan. Vind seks bijv. niet echt fijn (ik blijf erg droog en voel m'n borsten. Voel me totaal niet sexy wat ook niet helpt). Heb daarnaast ook last van spottingen. Het voelt een beetje alsof ik weer een Mirena spiraal heb (op die hormonen ging ik ook helemaal niet lekker).
- Ze pakt de fles niet heel goed. Blijf wel oefenen maar het gevolg is dat ze vervolgens (als fles niet lukt) de borst nog slechter aanhapt.
- Alle voedingen alleen moeten doen. Dit vind ik voornamelijk een probleem omdat ik echt klungel met die hoedjes en het niet met een kwartiertje gepiept is maar ik soms 45 minuten bezig ben en me dan nog afvraag of ze genoeg gehad heeft.. (Als ik haar naar de andere borst leg dan lukt het drinken vaak niet goed omdat er geen sterke toeschietreflex meer is). Dus geef vaak maar 1 borst per keer.
Waarom wel:
- Ik heb echt zat productie, vooral met kolven voel ik me heel voldaan na een voeding.
- Ik vind het geen probleem om te kolven. Heb een fijne kolf. (Vind het alleen lastig om kolven en flesje geven alleen te doen overdag).
- Ik geef haar gewoon het beste wat ik haar kan geven (issue, en ik voel me oververantwoordelijk)
- Haar gezichtje als ze een hele goede voeding gehad heeft, fijn heeft aangehapt en de melk zo ongeveer overal zit.
- De investering die ik gedaan heb. Kolven kolven kolven in het ziekenhuis om productie op gang te helpen, borstontsteking door overproductie, tepelhoedjes ellende (welke maat, alles geprobeerd), tepelkloven overleefd, fijne kolf aangeschaft.
Ik spring qua gedachten dus echt van kolven, naar live voeden naar kunstvoeding. Ik weet het gewoon niet.. Als het dan weer een paar voedingen goed gaat dan denk ik (zie! doorzetten), gaat het weer een paar keer ruk dan sta ik op het punt om kunstvoeding te pakken..
Misschien moet ik ook gewoon even van me af schrijven haha.
10.23