10 Mrt 2022 15:47 door minoessepoes
Ja, voorbereiden inderdaad.
Ik werk nu 32 uur maar heb de afgelopen maanden 36 uur gewerkt en mijn man heeft een fulltime baan en we hebben twee zoons.
Ik ga de deur al uit voordat mijn man en de kinderen wakker zijn, op die manier kan ik veel uren maken in weinig dagen. In de avond leg ik al de kleding van de kinderen klaar en vul ik de broodtrommels, ook als er iets voor school meegegeven moet worden stop ik het al in de tassen ed.
Mijn man staat op, spoort de jongens aan om aan te kleden en helpt de jongste nog wat, dan gaan ze naar beneden en maakt mijn man ontbijt en terwijl zij zitten te ontbijten springt hij snel onder de douche. Dat ging nog wel anders toen ze kleiner waren uiteraard maar werkt nu prima. Mijn man brengt ze dan naar school en gaat daarna door aan/ naar het werk.
Ik kook altijd op zondag al voor maandag en ik heb een aantal recepten die ik meteen voor meerdere dagen maak en invries, dat eten we meestal op dinsdag. Op woensdag kook ik weer voor donderdag vooruit.
Op 1 van mijn werkdagen werkt mijn man thuis, dan kan hij de kinderen vroeg ophalen en het eten vast koken/ opwarmen en de tafeldekken, de afwasmachine uitruimen en hij stofzuigt de benedenverdieping altijd. De twee overige dagen pikt hij mij op na het werk en carpoolen we naar huis.
Ik werk met weekschema's en boodschappenlijstjes, en laat alle boodschappen bezorgen, die ruimen we dan 's avonds even samen op. We hebben een tijdje een schoonmaker gehad maar nu al lang niet meer, ik vond het toch best veel geld voor iets wat met kinderen gewoon weer heel snel vies is.
Eigenlijk draai ik elke avond wel even een machine was, als ik de nieuwe was ophang dan haal ik meteen de andere was van de lijn en vouw die beneden voor de tv op. Op dit manier is er nooit een grote berg was.
De twee dagen dat we carpoolen zijn we pas rond 18:15 uur thuis, maar dan staat het eten vervolgens altijd wel binnen 10 minuten tot een kwartier op tafel. Als mijn man en ik 's avonds beide thuis zijn brengen we ieder 1 kind naar bed.
Als de kinderen in bed liggen ruimen we nog even de keuken op en vullen de broodtrommeltjes weer ed.
25-11-2014 & 09-06-2017