Minx schreef:Er is 1 ongeluk met een stint gebeurt en er gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken met auto’s. Stap je daarom ook niet meer in de auto? Tuurlijk is het heftig wat er gebeurt is en wil je dit nooit meer maar ik zou zonder te twijfelen tekenen. Als ze niet veilig bevonden waren hadden ze nooit meer de weg op gemogen.
Isa schreef:
Volgens de nieuwste eisen moet je 18 jaar of ouder zijn om de bso bus te besturen, .
Marin schreef:Nee haha en dan is 't idd heel logisch dat de eisen zijn aangescherpt.
Maar nu rijst bij mij de vraag hoe het busje waar je bso kinderen mee vervoerd dan heet als dat niet de bso bus is... 😂

Pompoen schreef:Ik heb even aan mijn man gevraagd die is eigenaar de van kinderopvang hier en heeft de ontwikkeling van de nieuwe BSObus op de gevolgd. Ze hadden voorheen 15 stints rijden en nu dus bso-bussen.
De BSO bus is goedgekeurd voor gebruik voor alle leeftijden, er zitten gordels in en de snelheid is beperkt. Als de BSO bus wordt aangereden zitten ze daar veiliger dan in een kinderwagen of bolderkar. Het verschil is natuurlijk wel dat die de openbare weg meestal niet opgaan en op de stoep blijven.
Wat betreft die uitstapjes voegt dat inderdaad niet heel veel toe op die leeftijd. Maar ze zit in een 3+ groep schrijf je. Waarom zit ze dan in die groep?
Mijn man zei een beetje verontwaardigd dat ze natuurlijk geen kinderen van 2,5 in de 3+ groep kunnen gooien maar dan wel het 3+ programma draaien.
Bij zijn opvang doen ze bij de baby’s (0-2 jaar) alleen soms een wandelingetje in een kinderwagen of bolderkar. Bij de peuters (2-4) maken ze ook zelden uitstapjes, ze gaan wel eens een stukje lopen, maar ze sleuren die kinderen niet naar de bibliotheek, de supermarkt etc.
Ik snap je vraagtekens dus wel, alleen het past wel meer bij de groep waar ze in zit, 3+. Ik zou het zelf ook niet wenselijk vinden als mijn kind als enige nooit mee mag. Ik denk dat ik het wel goed zou keuren, ik denk dat de veiligheid wel los zal lopen en dat meedoen met de rest belangrijker is. Maar ik zou het misschien wel bespreekbaar maken. Waarom doen ze zoveel uitjes? Wat voor pedagogisch beleid zit daar achter?
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers