Harrison schreef:Wat vervelend dat je daar een discussie om had. We leren onze zoon om netjes gedag te zeggen, dat kan ook alleen verbaal zijn of bijvoorbeeld zwaaien, hij hoeft geen fysiek contact te hebben. Dus ik zou ook in zo'n discussie kunnen belanden maar ben gelukkig nog niemand tegengekomen die hem dwingt.

Ik ben helemaal niet zo knuffelig aangelegd, maar ik weet dat zij dat fijn vindt, dus daarom doe ik het dan toch maar.
.Calathea schreef:Kussen jullie je kind op de lippen? Tot wanneer blijf je dit doen?
Voor nu denk ik dat ik het initiatief bij de kinderen laat maar op den duur zijn ze daar misschien te groot voor?
Niekske schreef:Ik vraag me echt af wat voor mensen het zijn die een kus of knuffel afdwingen bij een kind dat met een enorme huilbui of iets aangeeft echt niet te willen? Hoe kan een volwassene een kind dwingen zoiets te doen? En handje geven vind ik van iets andere orde zoals hier boven ook al gezegd wordt, maar ook zonder handje kun je prima beleefd hallo en gedag en bedankt zeggen. En een hand geven als kleuter, tja... Is dat nu nodig?
Mijn dochter is ook een enorme knuffelkont, maar wel alleen met familie en vriendinnetjes. Ik sta er verder net zo in als SG, als ze niet wil, hoeft het echt niet.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers