Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bijles

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jan 2022 12:04

Bijles

Sinds Corona zien we een achteruitgang bij spelling bij een van mijn dochters. Ze heeft denk ik een behoorlijke tijd essentiële informatie gemist in de lockdowns. Ik kan haar er oprecht niet mee helpen ik snap niks van de spellingsregels zoals zij ze uitgelegd krijgen met de categoriekaarten. School ziet het ook en ze zou elke week extra les krijgen van een ander juf. Maar ik hoor van haar dit vaker niet door gaat dan wel. Is er bijv een inval juf dan gaat het niet door, is er een projectweek dan gaat het niet door, of er was iets anders en het ging niet door.
Als ze het wel heeft is ze enthousiast, de juf kan het haar goed uitleggen en ze zegt dat ze dan maar weinig foutjes heeft. Het geeft haar ook een soort van zelfvertrouwen dat ze het wel kan.

Nu zei een familielid deze week waarom laat je haar niet een paar keer bijles krijgen los van school. Tja en dat zit nu toch in mijn hoofd. Niet omdat ik denk/vind dat ze niet goed genoeg is zoals ze is maar omdat ik oprecht geloof dat ze het wel kan maar dat ze uitleg mist. En ik gun haar dat vertrouwen dat ze het wel weet.

Heeft er iemand van jullie ervaring met bijles? En hoe kom ik aan iemand die haar bijles zou kunnen geven. Het is denk ik niet voor structureel maar echt voor de basis weer goed bij te brengen en daar ff mee oefenen.
:heart: :heart: 2011
<<

Neno

Kletskop

Bericht 26 Jan 2022 13:42

Re: Bijles

Onze zoon gaat naar bijles voor wiskunde, hij doet vwo en voor ons is het ook te moeilijk om hem hierbij te helpen. Hij heeft er veel baat bij 1 op1 om moeilijkheden als het moet 80x uitgelegd te krijgen indien nodig, ook behandelen ze vaak stof die er aan zit te komen en oefenen ze extra voor toetsen. Wij hebben de leraar via via gevonden en hij is ook wiskundeleraar geweest tot voorkort en kent de boeken waar ze mee werken. Superfijn, zoon gaat ongeveer 1x per week en wij betalen €25 per uur.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jan 2022 16:52

Ik denk wel dat het voor jou belangrijk is als de bijles niet zomaar door een student ofzo wordt gegeven, maar door iemand die ervaring heeft met de methode Staal (want als ik jou hoor over categorie-kaarten gebruiken ze deze methode op school).
Ik begrijp er ook geen fluit van, gelukkig hebben mijn kinderen er geen moeite mee, want ik zou ze op deze manier dus nooit kunnen helpen met spelling. (Terwijl ik er wel goed genoeg in ben, maar gewoon deze specifieke methode van aanleren beheers ik niet.)

Ik zou wel op school aankaarten dat het jammer is dat de extra instructie zo vaak niet doorgaat, want dat je dochter er wel veel aan heeft en wel behoefte aan heeft. (Al lost dit het probleem natuurlijk niet op, als het zou kunnen zou het ook wel doorgaan denk ik.)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Jan 2022 19:20

Mijn dochter krijgt bijles in rekenen.
Ik heb toen wat rond gevraagd bij moeders op school en zo bij een oud juf (ze kan niet meer voor een volle klas staan) terecht gekomen die nu een bijles bedrijfje is gestart voor 5 leerlingen per week. Ze is op gesprek geweest en het klikte zo goed dat we voor haar zijn gegaan. Ze is bekend met de methode die ze op school ook gebruiken en heeft dezelfde boeken staan.
Ik zou daar inderdaad wel op letten dat je iemand vind die het op dezelfde manier uitlegt als op school om nog meer verwarring te voorkomen

Wij betalen €32 per uur . Flinke klap geld maar elke cent waard
08-03-2010
08-02-2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen