Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hulp gezocht: zoon haat de kinderwagen

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 19:00

Hulp gezocht: zoon haat de kinderwagen

Onze zoon van elf weken vindt de kinderwagen vreselijk en hij wil er vooral niet in slapen. Vandaag is het me gelukt om tien minuten met hem te lopen, maar toen ging hij weer gillen alsof hij zwaar mishandeld werd. Heel vaak gilt hij na een paar minuten al zo hard dat ik hem eruit moet halen. Ik neem de draagzak op zulke momenten al mee, zodat ik hem daarin weer rustig kan krijgen. Ik vind het alleen fysiek nog niet zo fijn om heel lang met de draagzak te lopen en zoek dus toch ook tips om hem van de wandelwagen te laten houden.

Toen hij een keer erg wakker en vrolijk was, ging hij een uur niet huilen, maar vervolgens lag hij met steeds grotere ogen rond te kijken. Slapen is overdag al niet echt zijn ding, maar zelfs na een uur wandelen valt hij dus niet in slaap. Zodra hij te moe is, gaat hij huilen.

In de auto valt hij wel bijna meteen in slaap, waardoor ik dacht dat een zazu rocker misschien zou kunnen helpen, maar ik vind het ook zonde om er eentje aan te schaffen als hij vervolgens niet werkt.

Heeft iemand anders een gouden tip? Alvast bedankt!

P.s. Omdat het forum offline was en ik verlof heb, ging ik nog even op het oude forum kijken en daardoor realiseer ik me des te meer dat de meesten van jullie al lang uit deze fase zijn.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 19:36

Re: Hulp gezocht: zoon haat de kinderwagen

Lastig! Heb je al geprobeerd om z’n hoofdeind op te hogen waardoor hij uit de bak kan kijken? Niet in een zittende positie maar schuin.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 19:39

Wat Harrison zegt dacht ik ook! En de kap open zodat hij wel gewoon de omgeving kan zien, dat opgeslotene kan rust geven maar ook onrust omdat ze niets kunnen zien.
08/2018
05/2021
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 19:45

Kap open wel, maar dat hielp vandaag dus niet. Ophogen kan ik nog proberen, maar met de maxicosi erop kan hij wel kijken en dan krijst hij ook al vanaf het begin (er zijn beelden van).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Mrt 2026 19:45

Mijn zoon vond de wagenbak ook niet echt fijn. Ik heb hem dus heel veel gedragen. Vond zelf de kinderwagen ook niet heel fijn dus vond het wel prima. Ze zijn maar zo kort klein. De bak schuin leggen zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar het kan ook gewoon dat hij het echt niet prettig vind.

Mijn zoon was ook geen fantastische slaper overdag. In de box kon hij nog een beetje om zich heel kijken. In de kinderwagen was dat natuurlijk ook minder.
2015 💙
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Mrt 2026 19:47

Wat lastig dat hij het niet fijn lijkt te vinden! Kan het zijn dat plat op zijn rug liggen onprettig voelt voor z’n lijfje? Kan de wagenbak misschien gekanteld worden of met een opgevouwen handdoek onder het matrasje ervoor zorgen dat hij een tikkeltje heuvelop ligt?
Als het aan de houding ligt, misschien eens proberen met de maxicosi op de wagen, als dat kan? Niet voor lang natuurlijk, maar wellicht kan je zo ontdekken of het de houding is of de beweging en geluid van de auto dat maakt dat hij daar wel slaapt.

Ik herinner me van mijn zoontje toen hij 16 maanden geleden even oud was, dat hij ook het liefst zo dicht mogelijk bij mij of zijn vader was, de geborgenheid wilde. En herken ook dat de draagzak iets oplost, maar niet al te lang prettig is voor je eigen lijf.
Geen ervaring met een rocker, maar wellicht valt het te proberen?

Oh, spuit elf een beetje lees ik nu. Langzame typer..
<<

Max

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 19:52

Ik zou proberen hem in t stoeltje te zetten en deze dan in een semi ligstand plaatsen.

Ik dacht eerst eventueel aan wagenziekte, maar aangezien hij in de auto wel slaapt/leuk vindt denk ik dat dit t niet is.
Vervelend zeg!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 20:37

En al je hem op zijn buik legt?

Heeft hij het ook in bed? Last van reflux? Dan zou idd hoofdeinde ophogen nog kunnen helpen.

Ik ken wel meerdere kindjes die wandelwagen niet leuk vinden en dat is ook nooit echt helemaal goed gekomen 😅. Soms als ze iets groter zijn dat ze op de buik liggen en zo naar voren kunnen kijken door het gaas (als het iets beter weer is).

Voor het slapen: ik heb een uv doek die ik erover kan doen om de omgeving af te sluiten en dan gaan ze beter slapen. Misschien geeft dit ook wat rust.
<<

LauraLinde

Noob

Bericht 10 Mrt 2026 20:41

Bij mij kregen ze er ook altijd op deze leeftijd een hekel aan, naar mijn idee ook omdat ze niks konden zien. Ik deed ze dan ook in de maxi cosi op de kinderwagen, dan ging het veel beter. Maar dat heb je al geprobeerd zie ik.
Misschien maakt het tijdstip waarop je gaat wandelen ook uit. Op deze leeftijd vallen ze ook niet meer zo makkelijk overal en nergens in slaap. Dus misschien gewoon proberen in zijn wakkertijd een rondje te wandelen, en niet in de tijd dat hij eigenlijk moet slapen. Want dan is hij moe en belemmert het wandelen misschien jiist zijn slaap?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Mrt 2026 21:13

Allebei mijn kinderen ook, die zaten dus, zodat ze hun hoofd omhoog konden houden, al heel jong in de zitversie want het was inderdaad het liggen wat ze stom vonden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 21:34

Veel dank voor de tips! Verhogen ga ik eens proberen. Deden jullie dat met een handdoek?

Overdag slaapt hij niet in bed, maar hij heeft vannacht voor het eerst een keer zelfs van 21 tot 7 in zijn bed gelegen. Ik denk dus niet aan reflux.

Buik nog niet geprobeerd en kan ik een eens doen (al haalt tummy time haalt ook niet het zonnetje in hem naar boven).

Ik had een dooky gekocht met inderdaad het idee dat hij dan juist beter zou kunnen slapen, maar dat was ook een illusie. Bleek in mijn hoofd en het idee dan in zijn beleving.

Wanneer gingen ze bij jou naar het zitgedeelte dan, Marsy? Hij is nog geen drie maanden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 21:43

Hier is dat met dochter niet goed gekomen. Daar gaat je idee van als ouder gezellig met de kinderwagen lopen of zo je kind in slaap krijgen. Hier was niet het rechtop zitten maar het 'alleen' liggen. Zij heeft ontelbaar veel uur in de draagzak gezeten de eerste anderhalf jaar en daarna ook nog veel. Kinderwagen werd na 1.5j ofzo wat beter.

Nul tips dus maar hopelijk helpen tips van anderen wel!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 21:49

Mijn antwoord is hetzelfde als Joey. Al vond ze de draagzak ook niks. Ze lag uren op mij omdat dat de enige manier was waarop ze kon slapen en echt kon ontspannen. We zijn goed gehecht zeg maar. 😅

Edit: nu ik terugdenk zie ik mezelf ook weer door het park lopen met een krijsende baby in de wagen. Het is wel goedgekomen uiteindelijk want ik heb daar heeeeel vaak gelopen. Misschien is het een kwestie van tijd en vindt hij het over een tijdje vanzelf leuker.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 22:05

Ja, klinkt herkenbaar Carra. Ik heb na week drie volgens mij dat park sowieso nooit meer gehaald. Ik vrees ook dat het het alleen liggen is, maar waarom is de auto dan wel goed? Hij slaapt ook nergens zo rustig als op mij. Maar ja, hij moet over zeven weken ook naar de opvang, dus wel fijn als hij voor die tijd overdag in bed leert slapen.

En inderdaad had ik dat beeld ook, Joey. Ik hou ook ontzettend van wandelen! En ik heb ook genoeg kindjes in mijn omgeving die juist in de wagen zo lekker slapen of sliepen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Mrt 2026 22:10

De auto heeft magische krachten. J is nog steeds niet echt een top slaper. Tot je hem in de auto zet. ‘‘s ochtends vroeg gaat het nog goed maar na 12 uur moet je echt je best doen om hem wakker te houden. Hij is 10…. Afgelopen vrijdag na school lag hij weer in de auto te slapen.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 22:22

Kan je wagen helemaal plat? Dan zou ik dat gaan proberen.
Als je een alerte baby hebt dan wil hij vast graag om zich heen kijken en dan is zo'n wagenbak niet fijn natuurlijk.

Oh en er zitten nog wel mensen in deze fase hoor op dit forum, gelukkig 🙂
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 22:34

Mijn zoon vond op zijn buik met zijn hoofd naar mij toe nog wel aardig. Denk dat hij dan het idee had dat hij dichterbij me was.

Zoon heeft nooit echt geslapen overdag, behalve als hij op me lag soms een kort slaapje. Op het kdv en bij de gastouder sliep hij ook niet echt.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 10 Mrt 2026 22:38

Wat vervelend zeg, je kan je daardoor zo opgesloten voelen. Mijn kind haatte ook zo ongeveer alles, behalve de draagzak. Hier bleek het uiteindelijk toch reflux, daarna eczeem en daarna z’n oren. Maar, het is ook gewoon een baby die graag alles wil meekrijgen en de wagenbak heel erg saai vond. Ik zou dus ook eens proberen of er dingen zijn die hij wel fijn vindt. Hoe gaat het als je de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen zet? En inderdaad proberen hem wat omhoog te laten liggen (ziet hij meer en voor eventueel reflux ook veel prettiger). Hoe plat kan de buggy van de kinderwagen? Anders kan je die ook nog in de platste stand proberen.

En ja de maxi cosi en platste stand van de buggy worden niet aangeraden, maar het is ook wel eens fijn als je wel 20 minuten even heen en weer naar de supermarkt kan.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2026 22:40

Mijn zoon ging met 12 weken in het zitje. Ik werk bij een kinderwagen merk en tegenwoordig kun je een kind eigenlijk al vanaf Newborn in een zitje zetten, als je deze maar op een wat lagere stand zet. Helemaal plat is niet nodig voor 11 weken.

Welke kinderwagen heb je?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2026 00:09

Oja en wat je zegt over over 7 weken naar de opvang moeten. Mijn ervaring is dat er zoveel kan veranderen in korte tijd. Zeker na de 12/14 weken maken ze ineens sprongen waardoor ik dacht oooo je kan dus wel even alleen in de box spelen/een dutje in bed doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mrt 2026 00:43

Ik lees dat je de draagzak niet comfortabel vind.. misschien ook eens kijken naar een fijne draagzak?

Mijn zoon wilde ook liever niet in de kinderwagen, dus ik heb ook altijd gelopen met hem in de draagdoek of draagzak. Ik vond dat vaak juist fijner ook, want dan had ik mijn handen vrij.

Ik heb trouwens de rocket gehad en dat werkte ok, maar wat je ook eens kan proberen is om een white noise erbij te leggen van een geluid van de stofzuiger of automoter. En dan idd met een handdoek wat ophogen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2026 01:36

Wat fijn nog meer ideeën! En inderdaad, Scandic, er zitten zeker nog mensen in deze fase, maar toen was het forum sowieso nog veel actiever en waren er veel meer reacties.

@Tabbie: Bekkenfysio wil eigenlijk dat ik niet meer dan twintig minuten met de draagzak loop. Ik heb hem vaak al meer dan een uur om, maar ik merk dat dat fysiek gewoon nog niet lekker is. Volgens mij ligt dat niet aan mijn draagzak en is mijn lijf vooral nog aan het herstellen van een keizersnede. Daarnaast krijg ik in een rugzak niet oneindig veel boodschappen. Nu ga ik vaak met draagzak en dan neem ik de wagen mee voor de boodschappen 😅.

@Lot: Thanks voor de opvang peptalk. Ik hoop het!

@Max: Een bugaboo fox 2

@Nyah: Maxicosi pikt hij dus ook niet. Ik had daar best hoge verwachtingen van, omdat hij dan inderdaad meer kan zien en zeer nieuwsgierig lijkt.

@Lexie: Naar me toe leggen ga ik eens proberen, dank!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2026 05:37

Heb je al eens een osteopaat geprobeerd? Misschien is het plat liggen niet zo fijn voor hem?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Mrt 2026 07:39

Ik denk niet dat het werkt omdat je zoon de wagen zo chronisch stom lijkt te vinden maar als mijn zoons rond slaaptijd in de wagen lagen en zich verzetten dan deed ik tijdens het wandelen soort van kleine rukjes geven aan de wagen 😇 dus niet soepel duwen op je wandel tempo maar duwen en even iets steviger tegenhouden en dat continu tijdens het lopen. Lastig uitleggen merk ik haha. Maar door de wat steviger aanpak vielen ze hier altijd veel sneller in slaap en staakten ze hun protest. Who knows!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mrt 2026 08:37

Ik zou hem nog niet te rechtop doen, als je het zitgedeelte overweegt. Heb je al eens auto geluiden of white noise opgezet bij hem in de wagen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen