Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat te geven in deze situatie (uithuisplaatsing)

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2025 17:27

Wat te geven in deze situatie (uithuisplaatsing)

In onze buurt worden er hoogstwaarschijnlijk kinderen uit huis geplaatst. Mijn zoon gaat met deze kinderen om en ze komen geregeld bij ons thuis. Ze worden nu tijdelijk opgevangen door familie en op korte termijn wordt besloten wat er verder gaat gebeuren, maar hoogstwaarschijnlijk gaan ze de pleegzorg in. Echt een super verdrietige situatie, maar gezien de thuissituatie waar ik zijdelings wel wat van mee krijg begrijp ik het wel.

Nu bedacht ik me, ik kan vrij weinig betekenen hierin denk ik, maar wie weet kan ik ze iets geven wat ze steun kan bieden of afleiding? Het zijn drie kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 10 jaar. Waar zouden jullie aan denken? Mogelijk worden ze ook uit elkaar gehaald als er geen plek is waar ze samen terecht kunnen. Ik dacht zelf aan een knuffeltje en dan voor allemaal dezelfde. En ik dacht misschien iets te lezen of knutselen of tekenen of iets anders om iets van afleiding aan te beleven. Maar misschien hebben jullie nog ideeën?
<<

Maple

Kletskop

Bericht 07 Sep 2025 17:54

Re: Wat te geven in deze situatie (uithuisplaatsing)

Wat verdrietig. Ik denk dat een knuffel iets is wat ze houvast zou kunnen geven op de momenten dat het ze even naar de keel vliegt. Desnoods met een lief kaartje erbij.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Sep 2025 18:51

Kan je niet (met school) een fotoboekje geven van de klas en vriendjes?
En als knuffel misschien een zorgenvriendje?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2025 19:33

Een knuffel leek me inderdaad al een idee, zal daar denk ik in elk geval voor gaan kijken. Een lief kaartje erbij is ook een goede!

Fotoboekje of iets wordt lastiger, mijn zoon zit niet bij ze op school en de kinderen zelf zitten dacht ik ook nog op verschillende scholen. Maar mijn zoon gaat met name met de oudste twee kinderen om en volgens mij hebben ze weleens foto's en filmpjes samen gemaakt tijdens het spelen. Ik ga even kijken of zoon iets bruikbaars op zijn telefoon heeft staan, misschien dat ik dan een leuke fotokaart maak met lieve boodschap erin.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Sep 2025 04:06

Toen mijn neefje tijdelijk intern moest bij de GGZ had hij zo'n verzwaarde knuffel waar hij veel aan heeft gehad. Vlgs mij van lotgenootjes.
30-04-2017
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 09 Sep 2025 12:43

Mijn dochter kreeg na het overlijden van haar opa een troostbeertje. Wie weet is dat wat. En ik heb de kleinkinderen toen allemaal een steen gegeven, met een kaartje erbij. Volgens mij 33n rozenkwarts? In ieder geval 1 die je steun en kracht geeft. Dat heb ik mooi uitgeschreven op een kaartje en ze hebben het allebei 4 nog steeds bij hun.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Sep 2025 11:27

Dat zijn ook weer fijne tips, bedankt! Ik ga samen met mijn zoon kijken of we voor elk kind wat kunnen samenstellen, wat hopelijk een heel klein lichtpuntje mag bieden in deze moeilijke tijd voor ze.

Terug naar Zwangerschap & kinderen