Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Schoenen en kinderopvang

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 11:37

Schoenen en kinderopvang

Als mijn zoontje (2 jaar) thuiskomt van de opvang zijn zijn schoenen bijna altijd vies. Geen probleem, dan zullen ze wel lekker gespeeld hebben. Tot nu toe heb ik vaak een paar tweedehands schoenen die hij op de opvangdagen draagt en dan mooie/nieuwe schoenen op de andere dagen. Maar het voorraadje tweedehands dat ik had gekregen is op en hij is dit najaar weer toe aan een nieuwe maat. Dus nu ben ik wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Alle schoenen gaan mee naar de opvang, je neemt op de koop toe dat ze sneller slijten? Of een paar mooie schoenen voor thuis en tweedehands naar de opvang? Of een goedkoop paar nieuwe schoenen voor opvangdagen? Laarzen aan naar de opvang?

Ben gewoon even benieuwd welke afwegingen anderen daarin maken.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 11:56

Re: Schoenen en kinderopvang

Laarzen aan!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 12:01

Tot 4j hebben mn kinderen van sept tot mei voor het grootste gedeelte op laarzen gelopen. Niet hoe ik het voor ogen had, maar als je veel buiten bent met kleine kinderen is dat blijkbaar wat het is. Bij mij werden ze op de opvang niet viezer dan thuis.

Naar school wel iets vaker schoenen, maar de kleuter alsnog wel vaak laarzen. En ik was de schoenen nu bijna wekelijks. Doe ze gewoon met elke soort was mee.
<<

Nightingale

Noob

Bericht 16 Sep 2025 12:50

Ik heb nette schoenen voor in het weekend. De rest is goedkoper en kan regelmatig in de wasmachine.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Sep 2025 12:56

Van de opvang ken ik het niet, toen ging het nog goed. Nu ze naar school gaan (ondertussen al groep 6, 5, en 2) gaan schoenen gemiddeld 2 maanden mee. Ze voetballen iedere pauze in de pannakooi en de schoenen slijten echt heel snel.

Ze lopen daarom bij ons vooral op Sketchers die ik in de aanbieding koop, of soms zelfs via Vinted.

Hetzelfde geldt voor de broeken, die gaan ook soms maar 2x wassen mee. Dus ze hebben vooral broeken van ter stal en gaan tegenwoordig ook met gaten op de knieën naar school.

Ik heb wel van alles (dus ook schoenen) op voorraad en probeer een setjes netjes te houden voor het weekend en feestjes.

Bij ons op de opvang liepen ze binnen op sokken, dus dan zou ik ze rustig met laarzen aan laten gaan. Lopen ze er de hele dag op, dan zou ik toch voor goedkopere schoenen gaan.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 13:15

Ja ik had voor de opvang ook wel dat ik de dingen aan deed die vies konden worden. Nu ook op dagen dat hij naar de BSO gaat. Ze zijn daar de hele middag buiten aan het ravotten dus hij komt altijd helemaal goor thuis. Wat helemaal prima is, lekker buiten spelen, maar dan doe ik hem geen witte shirts en nieuwe schoenen aan.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 14:40

Ik had eerst wel een net paar voor thuis en een minder net paar voor de opvang. Maar die hoop ik vervlogen. Want de nette paren thuis blijven op een gegeven moment ook niet meer echt netjes of worden nauwelijks gedragen.

Dus hier koop ik sneller een ander paar schoenen. En trekken ze die overal heen aan. En ik maak ze gewoon iedere week ff goed schoon
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 14:48

Mijn kinderen hebben eigenlijk altijd gewoon 1 paar schoenen gehad, nu nog steeds. Zijn die op dan kopen we nieuwe.. nooit meerdere paar schoenen gehad.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 15:21

Mijn kinderen hebben altijd gewoon goede schoenen aan. Op de opvang en in de kleuterklas stonden er laarzen op school. Nu heeft de jongste nog steeds laarzen voor buitendagen. Toevallig gaat ze volgende week op kamp. Ik geef haar dan een paar oude sneakers van haar zus mee voor 'gewoon' en ze krijgt haar sportschoenen die bijna te klein zijn mee (asics) voor het sporten. Dan krijgt ze nieuwe voor gym. Maar dat is dus wel een uitzonderlijke situatie.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2025 15:44

Ik heb voor E nooit goede kleren gehad of speel kleren.
Ze zijn jong en daar hoort bepaald gedrag bij en dus ook bepaalde slijtage van kleding en schoenen. Ik denk dat ik pas vanaf haar 7e een beetje meer kwaliteit kleren koop. Schoenen altijd al goede en de slijtage accepteer ik.
30-04-2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 16:08

Noor schreef:Mijn kinderen hebben eigenlijk altijd gewoon 1 paar schoenen gehad, nu nog steeds. Zijn die op dan kopen we nieuwe.. nooit meerdere paar schoenen gehad.

Ik vind me dat altijd lastig voor te stellen. Dochter heeft gympen, laarsjes, UGG achtige achtige schoenen en schoenen voor bij broeken, wat kies je dan als enige paar?

En zoon ook gympen, half hoge voor in winter en zijn altijd wel nat of vies dus echt tweede paar nodig ook.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 16:09

Ik geef inmiddels alles aan, maar heb vaak wel goedkopere extra schoenen erbij voor echt vieze dagen. Kleding is wel met kans op vlekken dus niet het allernieuwste.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Sep 2025 16:18

Ik heb geen speelkleren en -schoenen. Het is ‘maar’ kleding en als ze thuis (buiten) speelt is ze vaak net zo vies/dingen kapot soms als wanneer ze op school/BSO is. Alleen als we bijvoorbeeld naar de bossen oid gaan doe ik oude kleren en laarzen aan.
<<

Fantine

Bericht 16 Sep 2025 16:27

Onze zoon heeft vaak laarzen aan en Vans kunnen in de wasmachine. Dus als ze heel zanderig zijn doe ik ze in een waszak en was ze op 30 graden. Gaat tot nu toe prima. Sowieso heeft hij vaak maar 1 paar schoenen en 1 paar laarzen. Hij is 4,5 en qua kleding hoort het er ook bij dat er lekker in wordt gespeeld.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 17:26

Pippa schreef:
Noor schreef:Mijn kinderen hebben eigenlijk altijd gewoon 1 paar schoenen gehad, nu nog steeds. Zijn die op dan kopen we nieuwe.. nooit meerdere paar schoenen gehad.

Ik vind me dat altijd lastig voor te stellen. Dochter heeft gympen, laarsjes, UGG achtige achtige schoenen en schoenen voor bij broeken, wat kies je dan als enige paar?

En zoon ook gympen, half hoge voor in winter en zijn altijd wel nat of vies dus echt tweede paar nodig ook.

Mijn zoon heeft altijd nike sneakers, zomer en winter. Als er echt sneeuw komt dan wel laarzen.

Dochter heeft in de lente/zomer/herfst sneakers, nu adidas. Afgelopen winter had ze ugg's en dan nóg wel een sneeuw/regenlaars erbij voor de dagen dat het regende. Maar verder niet. Vind het echt niet nodig om meerdere schoenen te kopen.
Zoon heeft nu zijn witte nike sneakers aan sinds april denk ik. En zeg hem steeds zullen we al nieuwe uitzoeken voor de herfst/winter maar vind hij nu nog niet nodig. Oke prima haha. De maat is nog goed.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 17:30

Pippa schreef:

Mijn kinderen hebben ook paar 1 paar zomerschoenen (sandalen) en 1 paar winterschoenen (sneakers). En elk half jaar koop ik nieuwe.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maple

Kletskop

Bericht 16 Sep 2025 18:01

Bij ons hebben de meeste kinderen die aanrommelen in de viezigheid eigenlijk altijd laarzen aan. Of in de zomer lekker blote voeten. Met nat weer heeft vrijwel ieder kind bij ons laarzen aan.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 18:13

Hier ook gewoon één paar schoenen, in het voorjaar en in het najaar krijgen ze nieuwe. Schoenen zijn na een half jaar te klein of afgesleten, vooral als ze nog op de basisschool zitten, dus dan ga ik echt niet meerdere paren kopen. De voeten van mijn puberdochter groeien al twee jaar amper, zij heeft daarom nu wel meerdere paren. Zij vindt het nu ook leuk om haar sneakers te combineren bij haar outfit. Mijn zonen maakt dat echt geen fluit uit. Daarnaast hebben ze trouwens (winter)laarzen en slippers. We hebben wel een schoenendroger voor de voetbalschoenen, werkt ook goed voor sneakers.

Op de basisschool wordt het niet veel beter qua viezigheid. Onze jongste zoon wilde deze zomer graag witte sneakers, inmiddels is er weinig wit meer te bekennen. Voor de winter krijgt hij nieuwe, ik denk zwarte haha. Wij doen niet aan schoenen voor net of in het weekend. Als ze echt heel vies zijn, poetsen we ze met een doek of gaan ze in de wasmachine. In de winter worden ook vaak laarzen gedragen.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Sep 2025 18:48

Ik heb wel verschillende soorten schoenen voor de kinderen. Sandalen, sneakers en regenlaarzen bijv maar differentieer niet tussen verschillende plekken. Ze gaan zo veel naar school en BSO, dat dat ook niet te doen is. Vorig jaar had ik super leuke cowboy boots meegenomen uit Amerika. Binnen no time zaten daar krassen in de neuzen. Super balen maar ja 't is ook zo stom als ze die niet aan kan op school, want dat is toch het grootste deel van de tijd. Idem dito met de leuke sandalen deze zomer. Ik had nog de standaard Teva's gedoopt tot' speelsandalen 'maar ja onder veel zomerjurkjes stonden die leuke bloemensandalen toch leuker. Dan toch maar lekker die aan naar school ook. Dus ik heb het wat los gelaten.
Kaplaarzen moeten we idd nodig weer kopen.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 18:53

Mijn kinderen (10,8,5) dragen hun regenlaarzen ook heel veel. Daarnaast hebben ze 1 paar schoenen. In de zomer ook nog een paar sandalen.
In de weekenden spelen ze ook veel buiten, dus ze hebben geen nette schoenen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Plum

Kwebbel

Bericht 16 Sep 2025 21:20

Hier kreeg dochter ook tweedehands of goedkopere schoenen aan naar de opvang. Ik kocht dan sneakers of korte laarzen bij de scapino of van haren. Weinig regenlaarzen gedragen, maar ze gingen daar ook niet echt naar buiten in de regen of naar het bos ofzo.
Inmiddels zit ze in groep 3 en heeft ze per lente/zomer en herfst/winter ongeveer 4 paar schoenen om uit te kiezen. Nu heeft ze 2 paar sneakers en enkellaarsjes, voor de koudere dagen gaan we nog op zoek naar gevoerde western laarzen. We vinden de westernlijn van shoesme erg leuk. Ze heeft altijd 1 of 2 paar echte leren goede schoenen. Ik vind het ook wel leuk als de schoen enigzins bij de outfit past, bij buitenspelen natuurlijk minder belangrijk.
Maar ze is geen echte wildebras en best zuinig op haar spullen. Liefst draagt ze jurkjes of rokjes.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2025 21:31

Ok, alle verschillende varianten komen wel voorbij dus 😉 In ieder geval ga ik nog even op zoek naar nieuwe regen laarzen, want de vorige zijn te klein. En ik ga bedenken of ik een paar van de ‘mooie’ schoenen die ik al gekocht heb aandurf voor de opvang. Als ik het zo lees is het vooral een dingetje in mijn hoofd. Sowieso zal mijn zoon er niet veel van vinden denk ik.
En wie weet loop ik nog tegen een leuk paar tweedehands aan, dan heb ik nog wat extra reserve. Geen idee natuurlijk ook hoe snel hij door deze maat heen groeit, dus ik wil zeker ook niet té veel kopen (al vind ik twee paar per maat wel handig ivm drogen).
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2025 05:40

Als ik eerlijk ben snap ik dat drogen niet 🙈 ik zie het meerdere dames zeggen.
Ik heb schoenen nog nooit hoeven laten drogen. Maar misschien omdat ze hier alleen leren schoenen drogen die ik schoonmaak in de spoelbak.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2025 07:40

Ik beslis op basis van het weer en wat ze gaan doen welke schoenen ze aan moeten. Meestal hebben ze keuze uit een paar meer sportieve sneakers waar ze ook mee wandelen in het bos of andere meer sportieve activiteiten doen, en een paar leren/suede sneakers of leren laarsjes.

Die sportievere sneakers dragen ze ook naar school op dagen dat ze BSO hebben, dan wordt er extra veel buiten gespeeld.

In de zomer hebben ze ook nog sandalen. @Marin, zijn Salt water sandals niks voor je dochter? Die staan leuk onder jurkjes en ze kunnen tegen water en modder. Die vind ik heel fijn en het scheelt een paar teva’s.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2025 07:42

Bloom schreef:Als ik eerlijk ben snap ik dat drogen niet 🙈 ik zie het meerdere dames zeggen.
Ik heb schoenen nog nooit hoeven laten drogen. Maar misschien omdat ze hier alleen leren schoenen drogen die ik schoonmaak in de spoelbak.

Als leren schoenen goed nat worden dan moeten ze ook drogen hoor! Hier wel. Vaak genoeg zitten hannesen met kranten in schoenen omdat mijn zoon weer eens vol in de plassen ging lopen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen