Ik had helemaal de reacties in dit topic gemist, sorry! Beter laat dan nooit

@ GSTQ: Wat heerlijk dat je 10 weken per jaar vrij hebt zeg. Dat is hier toch altijd wel weer een uitdaging inderdaad met vakanties. Nu maak ik standaard wel overuren die ik dan ook weer op moet nemen maar daar vul ik hooguit wat extra dagen mee. En gelukkig maar want ik moet ze tenslotte ook maken haha. Werk je in het onderwijs of heb je dat op een andere manier geregeld?
Ik heb ook moeite met oppas vragen maar dat komt ook omdat ik dat in principe ook niet veel nodig heb. Ik wil sowieso geen standaard oppas moment in de week om bv te gaan sporten ofzo dus het zijn hooguit wat dingen die tussendoor komen. Een avondje uit, een workshop en laatst ben ik dan voor het eerst 5 dagen van huis geweest zonder mijn kind. Ze slaapt dan altijd bij mijn familie en daar heb ik ook verder geen moeite mee. Maar wekelijks inzetten zal ik dus nooit doen. Want inderdaad, ik wil graag de tijd die ik heb samen doorbrengen met mijn kind. En dat hoeft niet allemaal heel spectaculair ofzo, al zitten we maar naast elkaar op de bank.
Sporten heb ik inmiddels wat op gevonden voor 1 dag in de week. Ik kwam er namelijk achter dat ik wekelijks te veel uren maak

. Lekker snuffer weer haha! Maar in overleg mag ik de uren blijven werken die ik nu werk (want dat is gewoon het fijnste voor iedereen) en de 1,5 uur die ik dan te veel werk neem ik nu 1 dag in de week op in de ochtend om te gaan zwemmen. Ik heb nu dus op woensdag en vrijdag iets aan beweging gevonden dus dat is al meer dan niks

. Ik heb zelf geen fiets en die van mijn dochter is te klein geworden maar we gaan er toevallig volgende week voor kijken zodat we wat fietstochtjes kunnen gaan maken in de weekenden en zij wat ervaring daarin op kan gaan doen.
@ Jip: Klinkt bij jou allemaal erg vers. Ik kan me ook wel voorstellen dat het zwaar is als je het eerst allemaal samen hebt gedaan. Wel fijn dat je vooruitgaan ziet. Dat douchen vond ik vroeger trouwens ook zo vermoeiend, zeker na een werkdag... hoef je niet eens een burnout voor te hebben haha. Wat fijn dat je hulp hebt gekregen. Klinkt het inmiddels een beetje? En bevalt je stille fietstrainer? Zo veel als jij zou ik niet kunnen sporten denk ik. Het kost me een hoop energie en op is gewoon op bij mij dus ik moet het goed zien te verdelen allemaal.
@ Kira: Ja de meeste mannen van mijn leeftijd of waar ik mee zou willen daten willen uiteindelijk toch samenwonen. Ik heb geen idee of ik daartoe nog in staat ben. Soms willen ze zelfs nog kinderen. Ik denk niet dat ik mijn lijf dat nog een keer aan wil doen

Hoe deed je dat met je hondje dan? Mijn dochter wil dat ook graag en al gaat dat sowieso niet gebeuren wil ik ook het huis niet uit om hem uit te laten terwijl zij ligt te slapen in de avond.
En jeetje, 16 dan is de tijd inderdaad voorbij gevlogen. Kan ik me zo goed voorstellen! Ik sta elk jaar te huilen bij afscheid van groep 8 op school en dan ken ik die kids niet eens

. Aan de andere kant lijkt het me ook fijn dat je weer tijd krijgt voor je eigen leven/ uitgaan/ hobbies etc.