Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Volledig herstel keizersnede

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Jan 2022 14:40

Volledig herstel keizersnede

Ik weet niet of hier al een topic over was, ik kan het in ieder geval niet zo snel vinden.

Ik vroeg me af hoe lang jullie volledige herstel van een keizersnede heeft geduurd? Dat je echt gewoon weer ALLES kon doen wat je normaal deed, of zou willen doen, zonder ook maar enigszins beperkt te worden?

Ik mag niet klagen, mocht al na 1,5 dag naar huis en volgens wat ik op internet kan vinden verloopt mijn herstel juist redelijk voorspoedig, maar ik kan dus echt nog niet lange afstanden wandelen of heel actief zijn zoals ik gewend was, want dan merk ik het meteen. Daar word ik dus ongeduldig van. Op internet vind ik ook dingen als 6 maanden tot een jaar voor volledig herstel. Dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarin zijn geweest!
Laatst gewijzigd door Banana op 22 Jan 2022 19:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jan 2022 15:13

Re: Volledig herstel keizersnede

Het verschilt denk ik enorm. Ik had twee keer een keizersnede. De eerste keer spoed, tweede keer na mislukte inleiding.
Eerste keer stond ik na 6 weken op een bruiloft, kon niet eens lang staan en de bas van de muziek deed pijn aan de wond. Voordat ik weer volledig hersteld was waren er een week of 12 voorbij (ook tot 10 weken nog bloedingen gehad).
Bij de tweede keizersnede voelde ik me na drie weken hartstikke goed en moest ik mezelf inhouden niet teveel te doen. Toen de zes weken herstel die ervoor stonden over waren deed ik meteen weer alles.

Beterschap voor jou, hopelijk blijft het spoedig verlopen. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je kindje!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2022 15:23

Voor mij is het al even geleden dat ik m'n keizersnede had, maar ik weet nog wel dat ik pas twee weken na de bevalling voor de eerste keer een stukje ging wandelen. Sowieso heb ik qua tillen en stofzuigen enzo echt wel die zes weken aangehouden en daarna back to normal. Ik kan me niet herinneren dat ik echt heel erg lang last heb gehouden van de wond ofzo.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2022 16:25

Het verschilt inderdaad enorm volgens mij. Ik ging na 6 weken weer sporten en een vriendin haalde na 6 weken net het einde van de straat. Ik deed na 6 weken denk ik wel alles, maar niet evenveel en even vaak als voorheen. Deed echt nog wel een tijd veel rustiger aan. Wandelen moest ik echt opbouwen. Liep na een week of 8 weer eens 5km en dat moest ik echt wel bekopen.
En bij m'n tweede, vaginale, bevalling, merkte ik dat het herstel veel sneller ging ook in de loop van de maanden.
Mijn litteken voel ik af en toe nog steeds. Dat wordt nu na 3 jaar wel minder. Maar lang voelde ik die heel regelmatig.
<<

ChiQ

Bericht 22 Jan 2022 16:43

Heb je 1,5 week in het ziekenhuis gelegen? Wat lang! Ik mocht na 3-4 dagen naar huis. J werd donderdagavond geboren en zondagochtend waren wij thuis. Ik voelde me eigenlijk vrijwel meteen goed. Ik had na 2 weken mijn eigen kleding aan en geen last van mijn wond. Mijn arts die de controle deed vond ook dat mijn wond al goed genezen was. Na een week of 2 deed ik eigenlijk alles weer!
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2022 17:17

Ik was na 2,5 dag weer thuis en ik voelde me echt ontzettend goed. Eigenlijk zodra ik mijn bed uit mocht in het ziekenhuis, ging het prima.
Een week na de keizersnede stond ik de woonkamer te stofzuigen omdat er collega's op kraambezoek kwamen. Dat was achteraf niet zo'n succes, maar toont wel hoe goed ik mij voelde.

Het was ook na een week dat ik voorzichtig weer een rondje ging lopen buiten. Verdere dingen weet ik eigenlijk niet heel goed meer. Ik verdraag alleen nog steeds geen strakke lage broeken. Door complicatie tijdens de bevalling heb ik van binnen heel veel littekenweefsel, wat nog steeds voor pijn en ongemak zorgt. Maar dat zou ik waarschijnlijk niet gehad hebben na een "normale" keizersnede.
10.04.17
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Jan 2022 19:51

Ik zie nu dat ik fout getypt had; ik was na 1,5 dag alweer thuis. Ze vroegen "Heb je pijn?" - tsja, niks vergeleken bij gisteravond voordat ik de ruggenprik kreeg, dus nee, relatief gezien niet. Hoppakee, geen rolstoel, gewoon de kliniek uit gelopen en naar huis.

De eerste week was het wel beperkend qua omhoog komen in bed 's nachts, zeker met baby, en niet kunnen bukken. Vanaf week 3 voel ik me eigenlijk goed maar merk ik dat ik steeds over de grenzen ga waardoor ik het later moet bekopen, en meer last krijg. Ik heb dinsdag controle (6 weken) en vroeg me dus af wat normaal is, want ik ben dus niet helemaal de oude en heb het idee dat dat ook nog wel even gaat duren.

Maar het lijkt dus inderdaad bij iedereen anders te zijn, fijn om jullie ervaringen in ieder geval te lezen, bedankt :-)

Oh en dankjewel Pure :-)

Terug naar Zwangerschap & kinderen