Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Eten & drinken basisschool

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 14:44

Eten & drinken basisschool

Wat geef je mee aan je kind? En hoeveel?
- tussendoortje
- lunch
- drinken

?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 14:45

Re: Eten & drinken basisschool

Zoon heeft nu een stuk fruit gesneden in bakje mee voor in de ochtend met een fles van mepal met water er in. Als lunch beker met melk & 2 boterhammen met hartig beleg.

Hij blijft voor het eerst over vandaag; maar heb geen idee wat anderen krijgen / meenemen of wat handig is haha!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Nov 2021 14:46

Hier krijgt ze voor 's ochtends 1 stuk fruit (vaak in stukje) mee met een halve beker water.
Voor de lunch 1 boterham en een halve beker melk. Ik doe er vaak nog een paar tomaatjes bij.

Mijn dochter eet trouwens vrij traag dus moet gewoon niet teveel mee. Thuis heeft ze overigens meestal ook genoeg aan 1 boterham.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sublimo

Bericht 30 Nov 2021 14:52

Hier krijgen ze voor 's ochtends fruit mee, voor tussen de middag drie boterhammen en voor 's middags een wisselend tussendoortje (gekookt ei, pakje crackertjes, een bakje met plakjes komkommer, tomaatjes en een puntje smeerkaas of een plakje kaas). Dochter heeft ook periodes dat ze vier boterhammen mee wil. Wij hebben wel relatief grote eters volgens mij.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 14:57

Is dat een extra pauze sublimo, of eten ze dat naast de boterhammen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 14:58

Voor in de ochtend een bakje met fruit. Op maandag en dinsdag mag je eventueel ook een koekje meegeven, nu heeft hij vaak een paar pepernootjes mee naast zijn fruit.
Op woensdag, donderdag en vrijdag hoeven ze in principe niets mee te geven omdat ze dan schoolfruit krijgen. Maar dat schijnt zo weinig te zijn dat ik altijd nog extra fruit of rauwkost mee geef.
En een beker water of limonade.

Op maandag en dinsdag blijft hij over. Hij heeft dan twee boterhammen mee met wisselend beleg, een babybell kaasje, cheese dippers of plakjes lever of kookworst. En een beker melk of optimel.
10.04.17
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 14:59

Zoon eet heel wisselend, op opvang 2/3 boterhammen bij ons 1 a 2 in de middag. Vind daarom lastig inschatten omdat ze ook maar kort pauze hebben. Bij wennen had hij appel ook niet helemaal op, omdat hij geen tijd meer had zei hij. Het mag alles zijn overigens volgens school geloof ik, maar zoon is fruit gewend in de ochtend. Misschien verras ik hem soms met koekje erbij ofzo
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 14:59

O cheese dippers eet hij nooit, dat is misschien ook wel idee als afwisseling, thanks Saga!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Sublimo

Bericht 30 Nov 2021 15:00

Pippa schreef:Is dat een extra pauze sublimo, of eten ze dat naast de boterhammen?

Ze hebben hier nog een extra pauze om 14.00 uur. Maar 't gebeurt ook dat ze dat pas op de BSO opeten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 15:07

Mijn kinderen krijgen als 10 uurtje fruit mee en daarbij komkommer/tomaatjes/2 mini cabanossi worstjes of blokjes kaas.
Het fruit wordt sowieso in de ochtend gegeten, de rest eten ze verdeeld over het tussendoor moment en de lunch.

Als lunch krijgt de jongste 2 bruine boterhammen mee en de oudste 3. Qua beleg wisselt het.
Beide krijgen ze 1 dopper met water mee.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 15:18

Pippa schreef:O cheese dippers eet hij nooit, dat is misschien ook wel idee als afwisseling, thanks Saga!

Zoon eet dit thuis ook nooit, net zoals de babybell, maar veel kindjes in zijn klas blijkbaar wel. Hij wilde het dus ook erg graag mee naar school.
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Nov 2021 15:24

Pippa schreef:Zoon heeft nu een stuk fruit gesneden in bakje mee voor in de ochtend met een fles van mepal met water er in. Als lunch beker met melk & 2 boterhammen met hartig beleg.

Hij blijft voor het eerst over vandaag; maar heb geen idee wat anderen krijgen / meenemen of wat handig is haha!

In groep 1 gaf ik precies mee wat jij nu hebt meegegeven :)

Soms een rijstwafel of soepstengel erbij, of wat rozijntjes, wortel, een ei etc. Maar in het begin nog ff niks geks/anders dan brood en fruit.

Had zelf een beetje een trauma van groep 7. Toen waren wij net naar de andere kant van het land verhuisd en ging ik naar een nieuwe school. Ik denk dat m’n moeder met me te doen had omdat het allemaal zo spannend was. Toen had ze zoveel lekkere en bijzondere dingen in m’n bakje gedaan dat ik heeeelemaal in het middelpunt van de belangstelling stond haha. Vond ik toen heel erg. Dus met dat in het achterhoofd hield ik het voor T eerst even rustig 🤪
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 15:29

Dochter krijgt fruit mee voor in de ochtend. En twee boterhammen met hartig voor de middag. In haar broodtrommeltje zit ook altijd een klein bakje met gepofte spelt. Smaakt nergens naar zo los, maar zij vindt het lekker en noemt het 'gezondere nootjes'.
Ze heeft ook een tijdje drie boterhammen mee gekregen, maar had zelf aan dat dat te veel was.
Als drinken krijgt ze te bekers water mee.

Ik heb trouwens per ongeluk ipv een bakje fruit een keer een bakje met smeerleverworst meegegeven. Ze was not amused. Zeker niet toen eerst de juf en toen ik heel hard moest lachen 🤣
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Nov 2021 16:26

Ik geef meestal fruit mee, maar soms ook een koekje voor de kleine pauze.
Als lunch eet ze graag een wrap met kipfilet, philadelphia en sla. Of volkoren crackers en dan wat beleg los in haar broodtrommel zodat ze het er op kan doen tijdens de lunch. Ook doe ik er vaak wat cherrytomaatjes bij, of plakjes komkommer.
Ze krijgt 2 bekers met suikervrije limo mee.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Nov 2021 16:33

Ze krijgt fruit mee als tussendoortje. Haar lunch zijn twee boterhammen; eentje met zoet eentje met hartig. En water in een mepal fles. Ze heeft gister een paar kruidnootjes erbij gekregen; andere kindjes krijgen dat ook, dat ziet ze en wil ze dan ook. Het beleid is eigenlijk geen snoep geloof ik, maar goed 4 kruidnootjes kan vast geen kwaad.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Nov 2021 16:43

J krijgt een stuk fruit mee,
3 boterhammen, meestal met kipfilet of pindakaas. En 2 doppers die 2/3e gevuld zijn met water.

Ranja of een koekje krijgt hij incidenteel mee. De dag voor een vakantie ofzo. Beleid is ook dat ze gezond eten mee krijgen.
2015 💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 16:46

Hier krijgen ze voor in de ochtend altijd fruit mee. Voor de lunch 2 boterhammen. Of eens een mueslibol of rozijnenbrood. Soms wat crackertjes, soepstengel, blokje kaas, stukje worst erbij. De jongste drinkt niet veel op school en krijgt een Dopper met ranja mee wat hij zelf verdeeld over de dag. De oudste heeft 2 flessen drinken mee. Die moet nog in de taxi en voor die tijd, aan het einde van de schooldag, mogen ze dan nog even drinken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Nov 2021 16:51

Hier eten ze om tien uur fruit. Het is wel echt de bedoeling dat je fruit mee geeft en geen koeken. Een enkele keer is niet zo erg maar de basis is fruit. Ik stop er nu af en toe vier pepernoten bij.
Hij eet het vaakst appel maar soms ook peer, banaan en toen het nog in het seizoen was aardbeien.

Lunch is brood. Vaak twee boterhammen (één dubbelklap in vier stukken) of soms doe ik er nog één bij (dus zes stukken). Of wat worteltjes.
Hij lust niet heel veel beleg dus ik trek me niet zoveel aan van of het hartig is of niet. Soms smeerworst of smeerkaas maar vaker zoet. Vaak appelstroop, een enkele keer chocopasta (doen we eigenlijk alleen in het weekend) en naar school mag pindakaas ook omdat we dat thuis liever niet hebben.

Hij krijgt één beker melk mee en die komt altijd half vol terug.
Laatst gewijzigd door Marin op 30 Nov 2021 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 16:52

Hahah Meg, herkenbaar, zo heeft de oudste hier ooit een bakje geraspte kaas mee gekregen die ik alvast geraspt had voor over de spaghetti van die avond en mijn man had zonder te kijken de verkeerde bakjes in zijn tas gegooid :palm:

Hier krijgen ze in de ochtend in principe gewoon fruit of groenten. De oudste pelt madarijnen ed zelf, bij de jongste van 4 doe ik het gepelt in zijn bakje, de oudste heeft nu geen voortanden dus appels en peren geef ik in blokjes mee, met wat kaneel er op, banaan schrijf ik de naam op met stift en soms ook plakjes komkommer, wortel of gele paprika. School heeft het beleid fruit of een gezonde koek maar ik weet niet precies wat dat laatste is dus ik doe in principe gewoon altijd fruit, ik hoor wel dat andere kinderen wel vaak koek bij zich hebben.

Als lunch voor de oudste twee bruine boterhammen en voor de jongste 1 met wisselend beleg. Dat vul ik dan nog weleens aan met een extra wortel, plakje worst, mini rijstwafel of een halve mini wrap.

En dan een beker met een laagje water en een beker met een laagje van iets anders, suikervrije limo, melk, chocomelk, kan van alles zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Nov 2021 16:53

Hier altijd fruit.
En voor de lunch 2 boterhammen en iets in de losse vakjes. Maar net wat we in huis hebben. Stukje kaas, worst, pinda's, tomaatjes, druiven, soepstengel, rozijntjes.
En twee bekers met limonade en/of water.
2012-2016-2020-2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Nov 2021 16:54

Haha Jip grappig dat jij ook precies vier pepernoten deed.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Nov 2021 17:53

Eigenlijk bijna altijd een appel, brood met pindakaas, voor de ene pauze water en voor de andere pauze appelsap of Roosvicee Multivit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2021 18:52

Voor in de ochtend fruit. Moet ook fruit zijn is de eis vanuit school. Tussen de middag twee boterhammen, eentje met sandwichspread en eentje met pindakaas. En wat tomaatjes en komkommer erbij. En dan mepal beker met (suikervrije) ranja. Ze kan tussendoor water drinken als ze meer dorst heeft.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem323

Bericht 30 Nov 2021 18:55

Jongste:
Fruit in de ochtend
Beker melk en 2 boterhammen of een bento box met 1 boterham, veel groenten en een peperkoek/rijstwafel/soepstengel

Oudste:
2 dagen fruit, andere dagen schoolfruit
Ijsthee en dan op dezelfde manier Gevulde broodtrommel als de jongste.

Ijsthee is puur koude thee, zelfgemaakt en zonder suiker.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Nov 2021 19:01

Mijn oudste krijgt een mepal beker water mee die ze op school kan bijvullen als het nodig is. Verder ‘s ochtends fruit, ze wil meestal een appel.

Voor de lunch krijgt ze 2 boterhammen mee. Ze hebben een continurooster en maar kort tijd om te eten. Thuis eet ze er meestal wel 3. Als ik haar broodtrommel vul doe ik er ook altijd tomaatjes of druiven in, mijn man vergeet dat geloof ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen