Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Compleet overstuur

<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 19:58

Compleet overstuur

Onze dochter is vanaf de geboorte al heel erg pittig. Huilbaby en sindsdien kan ze ook echt heel erg hard huilen. Ze haalt dan ook een tijdje geen adem. Ze is nu 3 jaar en bijna 10 maanden.

Nou kreeg ze dat net weer. Uit het niets totaal overstuur. Ze kon geen reden geven. Van het huilen ging ze kokhalzen en daarna haalde ze weer even geen adem. Haar lipjes werden blauw en ineens viel ze zomaar achterover met haar achterhoofd op de tegels. Ze kan dan niet aangeven wat er aan de hand is (meestal is het als ze moe is).

Na troosten gign het weer enigszins. Kort in bad gezeten, boekje gelezen en ze ging meteen slapen. Een half uur eerder dan normaal.

Ondanks dat we het kokhalzen en even niet meer ademen vaak meemaken, vond ik de blauwe lipjes en het ineens omvallen toch wel eng. Herkent iemand dit? Is het “gewoon” een heel pittig kind, of kan ze iets onder de leden hebben? Moet ik de dokter bellen?
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 29 Dec 2021 20:04

Re: Compleet overstuur

Ah, wat vervelend! Klinkt als een breath holding spell, kijk maar eens naar dit filmpje:

Lijkt het hierop?
Afbeelding
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 20:10

Ja, maar gelukkig wel minder heftig. Vandaag was ook voor het eerst sinds haar leven dat ze echt omviel.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 20:14

Ach wat vervelend. 😔 Mijn vriendin had dat vroeger ook, haar ouders gooiden dan een beetje water in haar gezicht. Klinkt wat naar maar werkte wel door de schrikreactie ademde ze weer in.
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 20:18

Even gegoogled en ik denk dat dat het inderdaad is. Ik weet meestal echt niet wat de aanleiding is, maar ik denk dat ze dan zo moe is dat ze zelf ook niet weet waarom ze gefrustreerd is. Ze gaat altijd vanzelf weer ademen, maar dat omvallen vond ik zo eng.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Dec 2021 20:28

Ik herken het niet maar het lijkt me vreselijk eng. Hopelijk kan je iets vinden waarmee je haar snel uit zo'n spell kan krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 20:40

Mijn jongste heeft het ook, hoewel niet helemaal uit het niets.
Bij haar helpt het eigenlijk altijd als we haar herhalend zeggen: ademhalen!
Gelukkig is water in t gezicht niet nodig maar ik kan me wel voorstellen dat iets onverwachts helpt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 20:41

Ze komen er altijd snel uit, zo’n “aanval” duurt maximaal een minuut, dat lees ik op internet ook. Dus eruit halen is het probleem gelukkg niet. Het lastige k is vooral dat ze die driftbuien uit het niets krijgt en zelf niet kan aangeven waarom ze zo overstuur is. Daar kunnen we dus bijna niet op inspelen. Ik vermoed vermoeidheid/overprikkeling en begon daarom vroeg met in bad doen. Maar terwijl ik het bad vol liet lopen kreeg ze naast mij dus een aanval.
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 29 Dec 2021 20:48

Schrikken zeg! Het niet ademhalen herken ik wel van mijn kinderen als ze overstuur zijn. Even kort in hun gezicht blazen helpt dan eigenlijk altijd. Misschien nog tip ook voor anderen, is wat makkelijker dan water pakken.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 20:57

Mijn zusje en nichtje hadden dit vroeger ook. Het hielp dan altijd om hard in hun gezicht te blazen, voor hetzelfde schrikeffect als water in het gezicht. Ze waren verder geen huilbaby's en ook niet extreem in hun emoties op latere leeftijd.
10.04.17
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 21:04

Kaat typt precies wat ik wilde zeggen alleen doet alleen mijn jongste zoon het, de oudste niet. Wij zeggen eerst “ademhalen” en daarna blazen we in zijn gezicht.

Ook geen huilbaby geweest overigens, wel een kind wat aan de ene kant heel lief is maar waar ook veel pit in zit, vanaf dag 1 al.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fantine

Bericht 29 Dec 2021 23:26

Ik deed dit ook als kind 😆. Mijn moeder liet me dan lekker en ik kwam vanzelf weer bij. Ik deed het blijkbaar vanuit drift. Komt volgens mij nog best veel voor.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2021 23:36

Het ziet er altijd enger uit dan het is. Idd even in haar gezicht/mond blazen de volgende keer.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Dec 2021 00:01

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar klinkt wel eng! Gelukkig zijn er simpele manieren voor om het op te lossen lees ik hier. Succes!
❤️ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2021 14:44

S kan ook zo huilen dat ze stopt met ademen. Meestal alleen bij vallen en veel pijn. Ik blaas dan ook in haar gezicht of wacht gewoon af.

Wat ging er aan vooraf voor je haar in bad deed?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 31 Dec 2021 18:02

Er ging niks aan vooraf. Ze ging blij mee naar boven, maar zodra ik de kraan aanzette begon ze ineens keihard te huilen. Toen ik vroeg wat er was, zei ze alleen maar dat weet ik niet. Ik vermoed dat ze moe is, het gebeurt meestal uit het niets.

Terug naar Zwangerschap & kinderen