Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 27 Jan 2022 14:59

Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Oke, ik twijfel dus heel erg of ik wil stoppen met de borstvoeding maar ben zo bang dat ik er spijt van krijg. Dat ik daarom dus eigenlijk maar steeds doorzet.

Issues:
- Ik voed met tepelhoedje (waar ik me mateloos aan irriteer, dat helpt al niet). Lactatiekundige is geweest maar zonder tepelhoedje is gewoon geen optie op het moment.
- Ze mept het tepelhoedje er vaak af en dan moet het hele riedeltje van aanleggen weer opnieuw.
- Als ze moe is (avond en nachtvoeding) hapt ze heel erg slecht aan tot frustratie van beide. Soms bijt ik dan maar door de 'pijn' heen. Of ik heb haar zo vervelend vast dat ik in hele rare bochten ga zitten om die tepel fatsoenlijk te kunnen aanbieden.
- Ik wil mijn lijf terug. Ik voel de hormonen nog door mijn lijf gaan. Vind seks bijv. niet echt fijn (ik blijf erg droog en voel m'n borsten. Voel me totaal niet sexy wat ook niet helpt). Heb daarnaast ook last van spottingen. Het voelt een beetje alsof ik weer een Mirena spiraal heb (op die hormonen ging ik ook helemaal niet lekker).
- Ze pakt de fles niet heel goed. Blijf wel oefenen maar het gevolg is dat ze vervolgens (als fles niet lukt) de borst nog slechter aanhapt.
- Alle voedingen alleen moeten doen. Dit vind ik voornamelijk een probleem omdat ik echt klungel met die hoedjes en het niet met een kwartiertje gepiept is maar ik soms 45 minuten bezig ben en me dan nog afvraag of ze genoeg gehad heeft.. (Als ik haar naar de andere borst leg dan lukt het drinken vaak niet goed omdat er geen sterke toeschietreflex meer is). Dus geef vaak maar 1 borst per keer.

Waarom wel:
- Ik heb echt zat productie, vooral met kolven voel ik me heel voldaan na een voeding.
- Ik vind het geen probleem om te kolven. Heb een fijne kolf. (Vind het alleen lastig om kolven en flesje geven alleen te doen overdag).
- Ik geef haar gewoon het beste wat ik haar kan geven (issue, en ik voel me oververantwoordelijk)
- Haar gezichtje als ze een hele goede voeding gehad heeft, fijn heeft aangehapt en de melk zo ongeveer overal zit.
- De investering die ik gedaan heb. Kolven kolven kolven in het ziekenhuis om productie op gang te helpen, borstontsteking door overproductie, tepelhoedjes ellende (welke maat, alles geprobeerd), tepelkloven overleefd, fijne kolf aangeschaft.

Ik spring qua gedachten dus echt van kolven, naar live voeden naar kunstvoeding. Ik weet het gewoon niet.. Als het dan weer een paar voedingen goed gaat dan denk ik (zie! doorzetten), gaat het weer een paar keer ruk dan sta ik op het punt om kunstvoeding te pakken..

Misschien moet ik ook gewoon even van me af schrijven haha.
11.21
10.23
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 15:25

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Je weet al een beetje wat ik vind, maar reageer toch even. Allereerst vind ik het super knap dat je zo doorgezet hebt en jullie samen zo ver zijn gekomen. Daarnaast kan ik qua antwoord op de vraag wanneer weet je dat je wilt stoppen met bv alleen mijn eigen ervaring delen. Ik wist het niet zeker, haha. Ik had mezelf als doel gesteld 6 maanden bv. Dat had ik gehaald en toen was het dus "tijd" om te stoppen. Het ging eigenlijk hartstikke goed maar ik wilde vooral mijn vrijheid terug. Ik vond de laatste keer voeden best een emotioneel afscheid maar merkte ook al snel dat het de goede beslissing was. Ik denk dat wat je ook beslist, je het goed doet.

Als ik je zo hoor denk ik eigenlijk dat je het al wel weet, maar dat je het moeilijk vindt om de knoop door te hakken. Dat snap ik heel goed en geef jezelf daar vooral de tijd voor :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Jan 2022 15:26

Wat ik denk ik zou doen in jouw geval is kolven en dat geven. Als ik het goed begrijp geeft je dat het meeste rust. Overstappen op kunstvoeding is zo gedaan.

Ik was er op een gegeven moment gewoon echt klaar mee (na 26 maanden) wilde zelf graag de 2 jaar halen en dat is toen gelukt. Op een gegeven moment begon hij te klooien en toen was ik er klaar mee. Toen heel bewust een laatste voeding gegeven en toen was het ook klaar. Had mezelf wel voorgenomen klaar is klaar. Het moet niet als moeten of zwaar voelen en zolang het goed voelt is het goed.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 15:33

Lastig, ik ‘voel’ een beetje in je bericht dat je nog niet helemaal klaar bent om te stoppen. Maar misschien heb ik het mis. Misschien kan je een voeding vervangen door een flesvoeding en zo al een klein afbouwen?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 27 Jan 2022 15:40

Op hoeveel voedingen per dag zit je? Je zou ook bijvoorbeeld 4, 5 of 6 keer per kunnen gaan kolven en die melk verdelen over het aantal flesjes wat ze krijgt. Als het te weinig is voor alle flessen, doe je bijvoorbeeld over 1 schepje kunstvoeding met water erbij. Zo geeft het misschien meer rust, omdat je niet kolft als ze honger is en al ligt te huilen, maar misschien juist daarna als ze slaapt. Ik deed dit vanaf dat ik aan het werk was (10 weken), door 2 keer per dag te kolven en dit te verdelen over 4 flessen. De avond en nachtvoedingen gaf ik wel live.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Jan 2022 15:48

Ik weet dat dit echt een prut antwoord is, maar alleen jij kan jezelf antwoord geven. Wat anderen zouden doen of hoe anderen het gedaan hebben, op welke termijn die gestopt zijn, doet er niet zoveel toe. En het is een proces waarin je zelf een keuze gaat maken en elke keuze is goed. En het is onwijs lastig. Ik zie mezelf over een paar maanden hier ook weer over dubben what to do (heb daar tijdje terug ook een topic over geopend). Hopelijk kan je dichtbij dat komen wat goed voelt voor jou.
Laatst gewijzigd door Gympie op 27 Jan 2022 15:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 27 Jan 2022 15:48

Ik vind 2 maanden eigenlijk te kort.. Dat is wat me vooral tegenhoudt. Ik had 2 doelen. Borstvoeding proberen ondanks ingetrokken tepels (gelukt!) en voeden tot 6 maanden.

Nu vind ik stoppen met 2 maanden omdat ik zelf 'geen zin meer heb en het geklungel vind' eigenlijk een slap excuus. Ik heb vanmorgen melk uit de vriezer gepakt en wil straks weer een flesje proberen. Dan kan ik (als ze die goed drinkt) daarna kolven als mijn vriend thuis is.

@Minx, kolven heeft denk ik ook mijn grootste voorkeur nu. Dan ben ik van dat gekloot van die tepelhoedjes af en met kolven kan ik gewoon rustig zitten, geen stress. Ik weet wat ze binnenkrijgt. Dan kan ik altijd ervaren hoe het is om fulltime te kolven. Als ik dat nou ook echt een aanslag vind op mijn hele zelf, kan ik misschien nog combineren. Al vraag ik me af wat een combinatie kv en bv doet met mijn productie. Loopt dat dan niet heel snel terug?

Dat ik mijn lichaam dan nog niet terug heb (qua hormonen) kan ik nog wel 3 a 4 maanden trekken denk ik. Tijdens de zwangerschap zelf voelde ik me ook totaal niet sexy en was m'n libido vrij ruk (thanks god is dat terug, maar nu werkt mijn lichaam fysiek niet mee haha. Leuk die gierende hormonen). Voel me al 11 maanden niet helemaal mezelf, wat zijn die extra paar maanden dan nog.

@SoGood, dat klopt. Ik kan het nog niet afsluiten omdat ze pas 2 maanden is :(

@ Harrison, yess haha. Ik weet het. Ergens heb ik het idee dat ik nog niet op mijn max zit wat ik aankan (al vind ik het ook weer zo lullig om borstvoeding zo te zien. Zo van jaa kleine meid, je trekt alle energie uit je moeder haar lichaam). Ik wil zo graag dat we het beide het grootste deel van de tijd fijn vinden. En op dit moment is dat niet zo.
11.21
10.23
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Jan 2022 15:52

Ten eerste is er natuurlijk geen goed of fout aan welke keuze dan ook. Het enige lastige is alleen dat als je besluit te stoppen, je niet terug kan. Dus dat maakt het natuurlijk een lastige beslissing.

Ga je alweer bijna of ben je alweer aan het werk? Dan zal het sowieso wel meer op kolven aan komen. Het klinkt alsof je dat redelijk makkelijk af gaat voor zover kolven ooit makkelijk is. Een gedoetje is het toch al wel snel maar het klinkt alsof kolven wel goed gaat. Al las ik dat flesjes wel wat lastiger gaan? Welke fles heb je? Heb je al verschillende flessen geprobeerd?

Ik kan me voorstellen dat het tepelhoedje gedoe geeft. Dat had ik ook in de eerste weken met m'n zoontje. Vind het knap dat je al zo lang daarmee voedt!

Als ik het zo hoor zou ik zelf denk ik neigen naar kolven. Maar volg vooral je gevoel. Zelfs als je ergens voelt dat je liever zou stoppen, voelt dat misschien ook nog als een hele stap. Direct helemaal stoppen kan sowieso niet dus je bouwt het sowieso geleidelijk af. Ik heb bij beide kinderen (zoon van 4 tm 6 maanden en dochter van 8 tm 10 maanden) twee maanden lang gecombineerd gegeven, zowel borstvoeding als flesvoeding. Maar daar is jouw productie misschien nog niet genoeg voor gestabiliseerd? Al klinkt 't niet alsof je daar issues mee hebt haha.

Dit is uiteindelijk echt een gevoelskwestie natuurlijk. Mij hielp de gedachte wel dat ik sowieso een keer moest stoppen dus wanneer dan ook zou ik die keuze moeten maken. Dat maakte het om de beslissing te nemen wel wat makkelijker. Ik wist dat ik uiteindelijk toch flesvoeding ging geven. Bij m'n zoon vond ik het allemaal heel overweldigend en werd ik depressief van het voeden door de hormonen. Bij dochter ging het zo veel makkelijker. Maar ook daar voelde ik op een gegeven moment dat het genoeg was en goed was om te stoppen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Jan 2022 15:58

Het is denk ik trouwens ook goed om te realiseren dat ja, je lichaam is door de borstvoeding echt nog in een andere hormonale staat, dat zal bij flesvoeding toch wel sneller weg zijn (denk ik). Maar een deel hoort ook wel gewoon echt bij het kersverse ouderschap. Slapeloze nachten, wennen, je lichaam die hoe dan ook moet herstellen. Tuurlijk, hormonaal zal je echt wel beïnvloed zijn (al vond ik dat zelf bij dochter wel lekker, daar zat ik meer op een soort high, en bij zoon op een low helaas) maar een groot deel hoort ook gewoon wel beetje bij je pas bevallen lichaam. Ze zeggen niet voor niets negen maanden op, negen maanden af. Misschien ook iets om mee te nemen in je overweging. Het is geen magische overgang dat je je dan weer jezelf voelt (helaas).
Toen ik stopte met borstvoeding bij m'n zoon gingen de depressieve gevoelens wel weg gelukkig maar eigenlik voelde ik me pas weer 'meer mezelf' toen ik zwanger was van m'n dochter gek genoeg.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 16:02

Ik ben met drie maanden actief gaan afbouwen. Heel kort door de bocht: mijn zoontje was niet gelukkig met de voedingen (te veel moeite) en ik ook niet. Ik merkte dat de flesvoeding mij een gelukkigere moeder maakte omdat ik het veel beter los kon laten allemaal. Ook kon mijn man beter een rol pakken met de voedingen (ik had weinig zin om voedingen te kolven).

Omdat ik meer rust had, was ik er gelukkiger mee. Een kind is gelukkig als het voeding, aandacht en liefde krijgt. En dit kun je ook met een fles geven.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 27 Jan 2022 16:08

Ik heb nog verlof t/m 25 februari. Dus heb nu nog alle tijd om te bedenken wat ik wil haha. Dan lijkt kolven me ook makkelijker want als ik kolf (tijdens werk) dan geeft iemand anders mijn kind voeding :P

Nu zit ik vooral met oke, ik geef haar voeding en ik moet daarna kolven.. Laatst 1x gedaan haha en toen begon ze te huilen.. Stond ik daar met twee flessen aan mijn borsten (in mijn bh gehangen), kolf apparaat vast. Met mijn vrije hand een speeltje en proberen haar te laten stoppen met huilen hahahaha.

Bedankt ook voor je reactie Marin, mbt de hormonen. Ik zie het inderdaad als de heilige graal. Ik stop en dan voel ik me weer mezelf. Daar moet ik misschien wel mee oppassen.

@Ster, dat kolven en dan verdelen over aantal voedingen is ook wel een goed idee. Ik kolf in een sessie van 30 minuten sowieso meer dan ze opdrinkt uit de fles. Ik hou denk ik wel 30cc over. Als ik dat dan bij elkaar gooi van 4 kolfbeurten heb ik toch 120cc.
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 27 Jan 2022 16:17

Maar dan zitten we nog met het probleem dat ze eigenlijk alleen bij mij een fles goed leegdrinkt en af en toe bij mijn vriend. (Hij is alleen heel ongeduldig als het haar even niet lukt, wat tussen hun dan weer frustratie opleverd..)

Heb trouwens alleen de Dr. brown fles met brede hals geprobeerd. Wil nu de Calma van Medela proberen.. Ik voed ook met Medela tepelhoedjes haha, misschien smaakt dat hetzelfde ;). Of de Lasinoh fles, die schijnt makkelijkker te accepteren voor een baby.
11.21
10.23
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 16:20

Ja wat Marin zegt is ook wel echt waar. Ik voelde precies nul verschil. Ik voelde me ook niet mega hormonaal maar de dingen die anders waren gingen niet als sneeuw voor de zon weg door te stoppen met borstvoeding.

Ik heb echt respect voor mensen die fulltime kolven want wat een gedoe lijkt me dat.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 16:28

Voorop gesteld dat alle opties prima zijn, er zijn ook nog tussen opties!

Ik weet niet hoe het precies zit na twee maanden voeden maar ik heb na zes maanden heel langzaam afgebouwd, bij de jongste heb ik daar vier maanden over gedaan.
Daar zou je ook advies over kunnen inwinnen bij een lactatiekundige. Dat je bijvoorbeeld de ochtend en avondvoeding ( als je meestal thuis bent) kolft en de overige voedingen wel flesvoeding aanbied. En bijvoorbeeld de nachtvoedingen, lekker liggend in je bed zonder pottekijkers wel gewoon live voedt met tepelhoedje.

Als je kolft zou ik niet direct de gekolfte melk geven maar telkens een voeding in de koelkast hebben staan, dan kan je eerst rustig je dochter een flesje geven en als zij tevreden is en in slaap valt rustig kolven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Jan 2022 16:32

Oh de Calma kon ik echt niks mee! Heb misschien nog wel schone ongebruikte dingen. Wil je dat ik even kijk?

Ik zweer bij de Natural flessen van Avent. Maar ook dat is zo persoonlijk per baby haha.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 16:41

Ik kan ook alleen maar mijn verhaal delen maar ik herken de struggle wel. Ik ben na 8 weken overgestapt op full time kolven. Dat heeft me heel veel tranen gekost. Ik vond het vreselijk dat het ons niet lukte om een vredig ritme te vinden. Het kolven bracht mij rust maar ook weer nieuwe onzekerheden. Mijn productie kelderde enorm. Ik heb het nog weer twee maanden volgehouden en daarna ben ik overgegaan op 3 keer per dag kolven en de rest aanvullen met flesvoeding. De dag dat ze 5 maanden was ben ik volledig gestopt en ik had het binnen een dag of 2 afgebouwd.

Achteraf, had ik veel eerder moeten stoppen. Ik werd er zo ongelukkig en onzeker van. En het heeft mijn meisje ook niet veel goeds gedaan. Maar ja, dat is achteraf. Op het moment zelf vond ik het zó moeilijk om de besluiten te nemen. Het is zo definitief en niemand kan je zeggen wat het beste is. Dat is echt jouw gevoel. Maar daardoor heb ik dus veel te lang aangemodderd.

Het is sowieso knap dat je zo ver gekomen bent samen en hebt doorgezet!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 17:05

Archie schreef:
Bedankt ook voor je reactie Marin, mbt de hormonen. Ik zie het inderdaad als de heilige graal. Ik stop en dan voel ik me weer mezelf. Daar moet ik misschien wel mee oppassen.

.

Om het je niet makkelijker te maken. Bij mij werkte het twee wel zo. Heel hormonaal van de bv. Direct beter na het stoppen van de bv. Na het stoppen met 6 en 5,5 maand voelde ik me bijna meteen weer helemaal mezelf. Bij m'n oudste denk ik dat eerder stoppen/geen bv geven voor iedereen beter wat geweest. Zou mezelf een hypothetische derde keer ook gunnen om geen bv te geven. Zoveel fijner voor m'n herstel. Weet ook bijna zeker dat ik het toch zou doen onder invloed van diezelfde hormonen. Ik kan dat alleen achteraf pas goed zien. Onder invloed van zwangerschaps- en borstvoedingshormonen kijk ik er anders naar.
Succes met
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Jan 2022 18:50

Archie schreef:Maar dan zitten we nog met het probleem dat ze eigenlijk alleen bij mij een fles goed leegdrinkt en af en toe bij mijn vriend. (Hij is alleen heel ongeduldig als het haar even niet lukt, wat tussen hun dan weer frustratie opleverd..)

Heb trouwens alleen de Dr. brown fles met brede hals geprobeerd. Wil nu de Calma van Medela proberen.. Ik voed ook met Medela tepelhoedjes haha, misschien smaakt dat hetzelfde ;). Of de Lasinoh fles, die schijnt makkelijkker te accepteren voor een baby.

Als ze bij jou de fles goed drinkt, zou ik nu niet wisselen van fles. Beter kan je vriend kijken hoe jij het doet en vaker oefenen. Je kan ook over zijn arm jouw hemd leggen voor jouw geur.

Verder zou ik in jouw geval gaan kolven. En dan kolven als ze slaapt. Flessen aan je tiet, Netflix aan en gaan. Beter dan wanneer ze wakker zijn.

Hier was natuurlijk de productie gezakt tijdens de opname in het ziekenhuis, maar momenteel is mijn productie weer omhoog en heb ik ook weer overproductie. Daar zou ik mij dus minder zorgen om maken.

En echt, een voldaan gezicht na een fles is ook heel mooi om te zien ;)
<<

Linvi

Bericht 27 Jan 2022 19:02

SoGood schreef:Lastig, ik ‘voel’ een beetje in je bericht dat je nog niet helemaal klaar bent om te stoppen. Maar misschien heb ik het mis. Misschien kan je een voeding vervangen door een flesvoeding en zo al een klein afbouwen?

Dit, hier ben ik het mee eens
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2022 20:45

Lastig ja! Voeden met tepelhoedjes lijkt me ook wel een extra uitdaging. Ik moet hier zeggen dat het ook komt en gaat, soms vind ik het even heel pittig en dan weer een tijdje veel makkelijker. Hoe ouder ze worden hoe makkelijker het ook wordt vind ik. Nu denk ik niet eens meer aan hoe aanleggen, dat gaat gewoon vanzelf. Dat kan zij ook vanzelf of zo.

Misschien een stomme tip maar heb je weleens heel even gekolfd en daarna aangelegd? Is er echt geen manier om van die tepelhoedjes af te komen?

Verder zou ik dan gaan combineren, of bijvoorbeeld 2x live voeden en de rest kolven. Of fulltime (of deeltijd) gaan kolven. Maar kolven en geven lijkt mij ook heel ingewikkeld dat is dubbel werk vind ik 😜. Als het nog niet goed voelt iets verzinnen waardoor het wel behapbaar wordt.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Jan 2022 21:11

Archie schreef:

Hier begonnen met Avent flessen. Die pakte ze niet meer dus toen dr Brown, en MAM geprobeerd. Uiteindelijk pakte ze de flessen van Lansinoh meteen 🎉

Het blijft lastig en er is geen goed of fout. Ik heb de mazzel dat alles vrij makkelijk ging en het kolven op werk ook eigenlijk wel prima lukt. Hoe nuchter ik er ook in sta en stond (wilde een half jaar minimaal wel halen), ik voel in alles dat ik gewoon nog niet wil stoppen..

Uiteindelijk heeft een baby het meeste aan een blije mama natuurlijk, wat er dan ook in die fles zit.

-----

Heb hier trouwens nog ongebruikte Avent flessen en spenen en een MAM fles liggen (meer afgewassen dan gebruikt). Wil ze zo opsturen mocht je deze willen proberen
2021🩷
2024 💙
<<

Maan

Kletskop

Bericht 27 Jan 2022 21:50

Gebruik je het tepelhoedje op de juiste manier? Ik kwam er bij mijn derde pas achter dat er kennelijk een bepaalde manier is om het tepelhoedje te gebruiken en dat er alleen opzetten niet de juiste manier is. Als je het tepelhoedje correct plaatst, zuigt hij je tepel ook al wat omhoog en laat hij minder makkelijk los, dus misschien helpt dat wat. Op YouTube staan wel goede filmpjes ervan.

Als je nu nog twijfelt, zou ik doorgaan. Mijn ervaring is dat het ook makkelijker wordt als je kind ouder wordt, met een groter mondje beter kan aanhappen etc. Doorgaans liep het bij mij na een maand of 4 pas echt lekker.

De Lansinoh-fles was hier de oplossing voor het drinken uit de fles trouwens, dus als dat niet zo makkelijk wil, zou ik die proberen. Ik heb daar vaker goede verhalen over gehoord.

Wat je zou kunnen doen, is iets vaker kolven (en dan bijvoorbeeld als je dochter nog slaapt). Dan hoef je niet haar tevreden te houden terwijl je ondertussen aan het kolven bent, dat is heel onprettig inderdaad. De melk kun je bijvoorbeeld even warm houden door het flesje bij je te dragen tot ze wakker is.

Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar denk dat dat ook niet altijd zaligmakend is. Of het de hormonale problemen tegengaat, is ook een kwestie van afwachten. Het hoeft niet door de borstvoeding te komen, maar kan ook gewoon van het ontzwangeren komen. Lastig zo hè? Zou fijn zijn als je weet waar je aan toe bent als je stopt, maar dat weet je gewoon niet.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 28 Jan 2022 09:21

Bedankt voor alle reacties. Ik waardeer ze echt enorm!

Gisteren om half 5 weer de fles geprobeerd en een mega overstuur kind. 10cc gedronken en toen weigerde ze (ik gaf de fles). Ze had overduidelijk honger. Heb haar toen aangelegd en ze heeft heel goed gedronken. Ook de voedingen van 19:00 en 23:00 gingen echt top. Vanacht liggend gevoed om 03:30 en toen kwam ze vanmorgen om half 8. Nu ligt ze lekker te slapen.

Dan denk ik dus weer, wat doe ik moeilijk! Is het inderdaad niet even wat tegenslag nu met moeilijkere dagen. Ze ontdekt haar handen bijvoorbeeld. Als ze straks iets groter is, heeft ze deze misschien meer onder controle tijdens het aanhappen. En ook wat iemand anders zei, dat hoe ouder hoe beter de drinktechniek/groter het mondje.

Maakt niet dat ik wel wil oefenen met de fles. Want wil niet dat ze afhankelijk is van mijn borst.

Ik ga het toch nog even aankijken.. haha. Wat erg, spring echt van hot naar her.
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Jan 2022 09:26

Het belangrijkste is dat jullie beide blij zijn tijdens het voeden. Verder snap ik je gevoelens goed. Ik worstel er ook mee (wel met een ander uitgangspunt) maar merk wel dat het emotioneel lastiger is om te stoppen dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Jan 2022 09:26

Wel een klein vraagje: waarom hebben sommigen hier die 6 maanden grens?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen