Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke co-sleeper bij boxspring

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2021 14:58

Welke co-sleeper bij boxspring

Volgens mij is zo'n topic er al eerder geweest, maar kan het even niet vinden.

Nu er een derde komt, gaan wij naar zolder verhuizen. Ik wil echt die eerste maanden niet 2 keer per nacht de trap af en op, dus zoek een wieg/co-sleeper voor op zolder.
Gezien de eerste 2 snel uit een wieg gegroeid waren, denk ik dat een co-sleeper handiger is, die zijn wat groter toch?

Welke raden jullie aan bij een boxspring?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Maan

Kletskop

Bericht 30 Sep 2021 15:14

Re: Welke co-sleeper bij boxspring

Volgens mij is een co-sleeper niet per se groter dan een wiegje. Sommigen bouwen het Gulliver-ledikant van Ikea om tot co-sleeper, dan heb je er wel langer plezier van.

Wij hebben bij onze kinderen deze gebruikt: op de hoogste (of bijna hoogste) stand kwam hij gelijk aan onze boxspring. Met een stuk schuimrubber heb ik de spleet opgevuld tussen het matras van het bedje en ons matras.

https://www.zoombee.nl/contents/nl/p673 ... l_sun.html
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 16:26

Wij hadden de snuzpod. Deze is wel groot maar past niet bij een hoge boxspring. Mijn schoonvader heeft een plateau voor de cosleeper gemaakt zodat hij netjes aan het bed kon.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Sep 2021 17:28

Van maxi cosi of chicco heb je er eentje die groter is dan de gewone co sleepers dacht ik.

Maar je zou ook kunnen kijken naar een ledikantje op jullie slaapkamer, mocht je daar ruimte voor hebben.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 18:41

Wij hebben idd de Gulliver naast kbs boxspring
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2021 19:38

Ik had even gekeken naar de Gulliver, maar dan moet de bodem laag staan toch, om de zijkant eruit te halen? Dat lijkt me alsnog onhandig, als baby zo laag ligt, haha.
Daarnaast hebben we al een ledikant en om er 2 te hebben lijkt me een beetje te veel van het goede, haha.

Ik zal eens kijken naar die van Maxi Cosi en Chicco!

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 20:04

Wij hebben een goedkoop ledikant van de ikea. De poten aan de onderkant hebben we verhoogd zodat hij in de laagste stand kan staan. Tussen het bed en cosleeper zit een doek gespannen zodat ze niet zomaar het bed in kan rollen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 20:08

Ik heb bij de jongste een ikea sniglar ledikantje verbouwd met hulp van mijn vader. Stond ergens een werkbeschrijving online die ik heb gebruikt. In plaats van de zijkant een stevige plank gebruik richting de onderkant om het daar te verstevigen en de bodem vastgezet op de hoogte die nodig was. Al met al niet enorm veel werk en lang plezier van gehad!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 21:18

Arwyn schreef:Ik had even gekeken naar de Gulliver, maar dan moet de bodem laag staan toch, om de zijkant eruit te halen? Dat lijkt me alsnog onhandig, als baby zo laag ligt, haha.

De bodem kan gewoon hoog en de "verbindingsplank" zit dan laag. Bij ons was het matrasje dan precies net zo hoog als ons matras.

https://www.enstocks1d.top/ProductDetai ... 0&pr=87.99
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 21:23

Wij hadden er eentje van safety first, geleend van vrienden. B. Zou er nu nog met gemak inpassen (in tegenstelling tot de wagenbak).
Maar hij slaapt door en de co-sleeper moest terug, dus hij slaapt nu in z’n eigen ledikant.

De co-sleepte stond hier overigens ook tegen de boxspring. Was net niet gelijk, zat 2cm verschil in dat ons bed hoger was. Maar vond dat juist fijn.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 30 Sep 2021 22:10

Wij willen ook een co sleeper maar er niet teveel geld aan kwijt zijn. Las idd dat die van Maxi Cosi (volgens mij de iora ofzoiets) wel groter was.

Verder is er ook een net iets grotere van kinderkraft. De Neste Up. Daar twijfelen wij nog over. Ze zijn vaak zo eehmm lelijk haha.

Maar 250 voor een snuzpod of bednest gaat me echt te ver.
11.21
10.23
<<

Fantine

Bericht 01 Okt 2021 12:18

Arwyn schreef:Ik had even gekeken naar de Gulliver, maar dan moet de bodem laag staan toch, om de zijkant eruit te halen? Dat lijkt me alsnog onhandig, als baby zo laag ligt, haha.
Daarnaast hebben we al een ledikant en om er 2 te hebben lijkt me een beetje te veel van het goede, haha.

Ik zal eens kijken naar die van Maxi Cosi en Chicco!

Wij hadden die van maxi Cosi super fijne co sleeper! Ook meegenomen op vakantie en hij heeft er nog een poos in geslapen op zijn kamertje totdat hij toe was aan zijn ledikant.

We hebben hem nooit aan ons bed vastgemaakt maar er naast gezet. Volgens mij kun je hem ook in hoogte verstellen.

Deze

Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2021 13:30

Wij hadden een co sleeper van Troll Sun.
Volgens mij is dat een van de weinige cosleepers die echt goed aan een hoge boxspring passen. Ik vond m heel fijn.

Ik zie ook iemand over de prijs hierboven: zou ik t niet voor laten, die dingen verkopen supergoed op marktplaats!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Okt 2021 13:32

Ik ga kijken naar die van Maxi Cosi en Troll Sun!
Hopelijk kan ik ze vinden via Marktplaats, haha. Wil een poging doen om minder spullen nieuw te kopen..

<<

Maan

Kletskop

Bericht 01 Okt 2021 14:47

Ik zou zelf niet zo snel gaan voor een co-sleeper met dichte zijkanten. Bij ledikantjes wordt dat afgeraden i.v.m. wiegendood, dus eindelijk best vreemd dat zoveel co-sleepers wel dicht zijn aan de zijkant.

Ik vond € 250 wel meevallen voor een de co-sleeper, maar wij hebben de co-sleeper wel direct bij de eerste gekocht en hij gaat dus straks al 4 kinderen mee. Daarna verkoop ik hem weer.
<<

Fantine

Bericht 01 Okt 2021 15:05

Je kunt er doorheen ademen en een newborn rolt de eerste maanden toch nog niet. Dat deed hij rond de 4,5 maand en lag toen al lang in het ledikant. Ons zoontje slaapt nu ook faceplant met zijn gezicht in het matras.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2021 15:26

Wij hebben de chicco next to me air, nieuw €200 en via marktplaats voor €55 nog als nieuw en maar 4 maanden gebruikt. Die heeft meerdere hoogtes voor aan het bed.
11-2017 ♥
12-2021 ♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen