17 Sep 2021 10:44 door Lady
Ik heb ook eerst en bonuskind gekregen voordat mijn eigen jongens geboren werden.
Het heeft mijn gevoelens voor mijn mijn bonuskind niet veranderd, ik ben niet minder van hem gaan houden ofzo. Maar ik voel wel duidelijk het verschil tussen voorwaardelijke en onvoorwaardelijke liefde.
Wat ik het lastigst vind aan het feit dat hij de oudste is, is dat we met hem alles ontdekken wat betreft opvoeden en opgroeien. Ik heb me vaak schuldig gevoeld over bepaalde gevoelens naar hem toe en weet dat dan aan het feit dat we geen bloedband hebben. Pas toen mijn eigen kinderen een bepaalde leeftijd kregen of bepaalde streken gingen uithalen kwam ik erachter dat ik bij hen dezelfde negatieve gevoelens ervaar. Dat was voor mij wel echt een opluchting.
Ik denk dat je dit topic opent omdat je bang bent dat je dochter benadeelt zal worden doordat de partner van je ex nu zelf moeder is geworden. Ik denk dat ik je daarin wel gerust kan stellen hoor. Als de band tussen hun verder goed is, zal deze baby dat niet persé veranderen. Misschien wel juist het tegenovergestelde: dankzij de baby zijn jouw dochter en zij nu ook voor altijd verbonden met elkaar via de bloedband van de baby.
• @found_my_key2sport •
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..
12 mei 2018 - Lieve J, little hero!