Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vriendin met telefoon

<<

Sublimo

Bericht 18 Sep 2021 14:13

Vriendin met telefoon

Mijn dochter van 7 heeft hier in de straat een vriendinnetje van 9 waar ze regelmatig mee speelt. Nu is ze de hele middag hier, maar nu heeft dat vriendinnetje een iPhone en daar zijn ze dus de hele tijd mee bezig. Ik vind dat eigenlijk niet oke. Maar ik vind het lastig om te verbieden omdat het haar telefoon is. Hoe gaan jullie met dat soort dingen om?
<<

Anoniem331

Bericht 18 Sep 2021 14:50

Re: Vriendin met telefoon

Ik zou dat dus wel aangeven, jou huis, jou regels.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Sep 2021 14:51

Mijn dochter is 11 en die heeft veel vriendinnen die vaak een telefoon meenemen. Mijn dochter heeft er zelf ook een. Maar ik zeg dan wel zoiets als goh kunnen jullie die dingen niet eens weg lekker en even iets leuks gaan doen, spelletje, iets maken of bakken ofzo
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem331

Bericht 18 Sep 2021 15:13

11 of 7.
Ik heb thuis ook een kind van 11 en dan mag er best wat. Maar 7? Nee dan zou ik er echt wat van zeggen, en dat niet nodig vinden.
<<

Sublimo

Bericht 18 Sep 2021 15:20

Ik heb ze inmiddels meegenomen naar de speeltuin, dus nu is die telefoon ff weg. Straks dan toch maar wat van zeggen als dat ding thuis meteen weer boven komt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2021 15:37

Ik zou zoiets zeggen van: jullie hebben nu lang genoeg op de telefoon gezeten, leg m maar weg en ga maar iets anders doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Sep 2021 17:02

Ik zou dat gewoon zeggen. Joh leuk dat je hier komt spelen maar dan je telefoon in de zak. Schermpjes gebruik je thuis maar
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2021 22:05

Ons neefje doet dat ook als hij hier speelt. Die is wat ouder en heeft weinig tot geen regels thuis.
Maar in mijn huis gelden mijn regels en die telefoon moet dan na een tijdje weg.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Sep 2021 22:33

Ik vind dat een beetje moeilijk. Het is natuurlijk ook de nieuwigheid ervan. Na een dag of 2 is het nieuwtje eraf en spelen ze weer.
Ik zou ze dus een beetje laten geworden maar als ik toevallig iets leuks heb voor ze, zou ik ze uitnodigen. Bv iets bakken inderdaad.
Mijn 6 jarige maakt ook tiktok filmpjes met een vriendinnetje (11). Zoon mag er niet herkenbaar op (ik zit niet op tiktok dus ik zie niet wat ze doet, haar moeder houdt het mee in de gaten) maar voor de rest laat ik ze maar. Het was 1 of 2x continu en nu laat ze hem thuis

Terug naar Zwangerschap & kinderen