01 Jul 2021 17:07 door Giselle
Hee wat lief jullie reacties! Ik wilde inderdaad al met haar op pad voor schoolspullen, maakte er net nog een geintje van door te vragen wat voor agenda ze wil: van Hello Kitty of Barbie? Of paarden misschien? Ze lag helemaal dubbel en zei dat we samen wel een toffe agenda gaan uitzoeken, daarin mag ze natuurlijk zelf een keuze maken. Bij de lokale boekhandel hier hebben ze altijd leuke, dus daar gaan we naartoe. Ik denk dat we ook naar Hema gaan om andere spullen te kopen, zoals schriften en kaftpapier.
Susan, ik weet niet of dat daadwerkelijk automatisch betekent dat ze een buitenstaander is, hoor. Ik weet alleen dat mijn dochter echt ontzettend verlegen is, eerst de kat uit de boom moet kijken en dat ze echt wel even moet wennen.
Nixi, misschien projecteer ik het teveel op mezelf en mijn tijd op de middelbare school, dat was echt hel namelijk. Dus de angst zit misschien wel vooral bij mij, al beweert dochter dat niemand haar aardig vindt omdat niemand met haar praatte gisteren. Ik heb haar uitgelegd dat dat waarschijnlijk komt omdat iedereen iemand bij zich had die hij/zij al kende en dat dat vertrouwd is voor hen, en dat zij het misschien wel net zo eng vinden om een nieuw iemand aan te spreken als zij dat vindt. Ik doe mijn best om te denken, maar op dit moment neemt dochter niet erg veel van ons aan.
Uffe, ze wilde wel graag nummers uitwisselen, maar omdat ze niemand heeft aangesproken is dat er niet van gekomen. Erg jammer, maar ik hoop dat het tijdens de introductieweek helemaal goed komt.