Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bevallen in bad

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Aug 2021 09:44

Bevallen in bad

Ik ben aan het kijken om misschien te bevallen in bad. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 09:48

Re: Bevallen in bad

Ik wilde heel graag een badbevalling. Uiteindelijk mocht dit niet. Wel mocht ik de weeën opvangen in bad. Dat heb ik een halfuur gedaan. Maar toen werd het zo heftig, dat ik dat niet meer vol kon houden.
Het eerste kwartier vond ik wel heel ontspannend en rustgevend. Kon daardoor heel goed in mijzelf keren.

Maar vervolgens moesten ze m’n infuus opnieuw prikken, bloed afnemen en moest ik plassen wat niet lukte. Dat gebeurde dus allemaal in bad. Dus mijn ontspanning verdween en daardoor kon ik de weeën dus niet meer opvangen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Aug 2021 09:52

Ja ik van mijn jongste. Ik vond het fantastisch. Het enige vervelende was dat het echt intens lang duurde voordat ik erin kon, maar toen ik er eenmaal in lag kon ik echt zo ontzettend goed ontspannen. Elke houding voelde goed en waar op of naast bed elke beweging extra pijn leek te doen kon ik me in bad echt heel fijn overgeven aan alles wat goed voelde qua houding.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Aug 2021 10:09

Ik heb er thuis 10 minuten in gezeten met een weeënstorm..

Hielp voor geen meter 😂
2021🩷
2024 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Aug 2021 10:24

Ik wil dit ook heel graag. Thuisbevalling kan hier niet maar elke birth unit heeft een jacuzzi/bad. Bij mijn zoon kon het niet vanwege inleiding, dus zou deze keer graag willen! Lees dus graag mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 16 Aug 2021 10:59

Voor diegenen die (deels) in bad zijn geweest: hoe zit het praktisch als je er weer uitgaat? Heb je jezelf nog kunnen afdrogen etc?
Het water opzich lijkt mij lekker, maar als je er weer uitmoet…

Bij m’n eerste heb ik aan het begin van de bevalling thuis nog in m’n gewone bad gezeten en gedouched. Maar de weeën waren toen nog niet echt heel pijnlijk en kon mijzelf daarna gewoon nog afdrogen. Verder op in de bevalling had ik best nog even willen douchen, maar niet gedaan omdat ik echt geen trek zou hebben in het afdrogen 😂
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 11:02

Uhm, dat weet ik niet meer. Dat moet ik navragen bij man. In mijn beleving ben ik eruit geholpen en gewoon naar het bed gelopen. Maar afdrogen 🤷🏼‍♀️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Maan

Kletskop

Bericht 16 Aug 2021 11:17

Ik ben bevallen in ons eigen bad, dus geen speciaal bevalbad gehuurd. Was alleen wat onhandig om vanuit de gehurkte stand, waarin dochter was geboren, weer te gaan liggen. De navelstreng was niet zo lang, dus het ging wat moeizaam. Ik ben op enig moment met hulp opgestaan en de verloskundige en mijn man hebben mij met handdoeken droog gemaakt, terwijl ik dochter vast hield, en toen ben ik (weer met hulp) het bad uitgestapt en op bed gaan liggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Aug 2021 11:28

Kaat schreef:Voor diegenen die (deels) in bad zijn geweest: hoe zit het praktisch als je er weer uitgaat? Heb je jezelf nog kunnen afdrogen etc?
Het water opzich lijkt mij lekker, maar als je er weer uitmoet…

Bij m’n eerste heb ik aan het begin van de bevalling thuis nog in m’n gewone bad gezeten en gedouched. Maar de weeën waren toen nog niet echt heel pijnlijk en kon mijzelf daarna gewoon nog afdrogen. Verder op in de bevalling had ik best nog even willen douchen, maar niet gedaan omdat ik echt geen trek zou hebben in het afdrogen 😂

Ik heb nog een behoorlijke tijd in het bad liggen napuffen. Met M ging het niet meteen goed, hij werd meegenomen. Pas toen hij weer op de kamer was ben ik eruit gegaan. Toen eerst even beetje afdrogen en op bed voor de placenta. Ik heb pas toen alle medische handelingen voorbij waren zeg maar even gedoucht.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Aug 2021 12:24

Ik ben er zelf uit gegaan en daar door vriend en verloskundige afgedroogd en aangekleed om naar het ziekenhuis te gaan.
2021🩷
2024 💙
<<

Bibi

Noob

Bericht 16 Aug 2021 12:35

Ik ben bij de jongste bevallen in het bevalbad van het kraamafdeling. Fantastische ervaring, het water hielp mij echt om te ontspannen. Dochter is in bad geboren, ik kon haar makkelijk zelf aanpakken en dat was magisch. Daarna heb ik haar bij mij gehad en vrij snel daarna, terwijl ik haar vast had ben ik gaan staan (met hulp). Er is een handdoek om ons heengeslagen en ik ben op bed gaan liggen met haar bij mij voor de geboorte van de placenta. Volgens mij ben ik toen wel wat afgedroogt maar daar was ik niet zo mee bezig:)
Ik had trouwens een makkelijk bikinitopje aan voor eventuele foto's van de bevalling wat daarna makkelijk uit kon.
Ik vind het een enorme aanrader en zou het heel graag nog eens meemaken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Aug 2021 12:45

Ja, precies jouw ervaring is hoe ik het voorstel Bibi!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 12:54

Ik heb heel lang in bad gezeten, thuis en daarna in de bevalsuite in het bevalcentrum maar de uiteindelijke bevalling uit bad gedaan. Het was lekker en het hielp zeker om te ontspannen maar op een gegeven moment was ik het zat en ik had ook alleen maar rugweeen en het was lekkerder als mijn vriend daar hard op duwde, dat ging beter buiten het bad. Dus ik zou zeggen zeker proberen en als het toch niet fijn is ga je er gewoon weer uit, ja toch. Ik had niks aan trouwens. Had het bloedheet en vond kleren maar gedoe. Toen ik er uit ging kon ik mezelf gewoon afdrogen en ik denk dat m’n vriend ook wel geholpen heeft.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 16 Aug 2021 12:55

Ik zou het ook heel erg graag willen. Ik vind warm water echt zo'n ontspannende factor. Ben aan het kijken voor een bevalbad om te huren. Zou graag thuis bevallen als dat lukt.

Mocht ik naar het ziekenhuis moeten i.v.m. medisch dan denk ik niet dat het kan(?) In dat geval lijkt bevallen op handen en knieen mij een goede tweede optie. Vind de Childspose bijv. een hele fijne houding, dus ergens lijkt me het ook fijn om zo te bevallen.

Op mijn rug liggen spreekt me helemaal niet aan. Ik lig eigenlijk nooit op mijn rug. Niet met slapen, niet met chillen, niet op de bank.. Zelfs op het strand lig ik liever op mijn buik haha :D
11.21
10.23
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 13:18

Van de eerste in bad bevallen in het ziekenhuis en ik zou het zo weer doen.
In plaats van een ruggenprik tegen de pijn hebben ze het bevalbad vol laten lopen en hebben ze me daar naar toe geholpen. Uit m'n nachthemd, zo in bad. Geen tijd om iets van een bikini aan te trekken of zo.
Ik kon prima ontspannen door het warme water (ga thuis ook altijd graag in bad) en al snel had ik 10 cm ontsluiting. Ik mocht in bad bevallen (wilde ik graag), maar als het niet meer kon moest ik ook uit bad. Oke, begrijpelijk. Dat werd dus persen. In 20 minuten persen was onze dochter geboren. Uiteindelijk heeft de bevalling iets van 5 uur geduurd in totaal.

Daarna heb ik nog even met m'n dochter op de borst in bad gelegen en is de placenta in bad eruit gekomen. Vervolgens hebben ze mijn dochter in een badcape gewikkeld en mij uit bad geholpen, afgedroogd en in bed geholpen. Dat ging gewoon prima. Gewoon bloot, want daarna heb ik nog op de kamer zelf een paar hechtingen gekregen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 13:22

Sommige ziekenhuizen hebben een bevalbad of de mogelijkheid tot zelf een bevalbad meenemen. Ook als je bevalling medisch mag je soms wel in bad bevallen.
Op m'n rug bevallen was ook wel het laatste wat ik wilde, had wel graag in bad willen bevallen. Lijkt me echt prachtig. Ik moest helaas wel de eerste 6 uren aan de weeënopwekkers op m'n rug liggen en ook op m'n rug bevallen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 13:30

Alle 3 mijn kinderen zijn (thuis) in bad geboren, ik vond het erg fijn :)

Ik denk dat het verhaal van de middelste nog wel op het forum staat
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2021 13:31

23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Aug 2021 14:21

Jaa BP jouw verhaal had ik echt een beetje als voorbeeld en ik wilde per se ook zo’n foto 🤩
<<

Fantine

Bericht 16 Aug 2021 18:13

Ik heb 2 seconden in een bevalbad gezeten. Ik vond het veel te warm haha. Echt niks voor mij!

Terug naar Zwangerschap & kinderen