Groot verantwoordelijkheisgevoel/ altijd "aan' staan
Gisteravond had ik met een vriendin afgesproken, het is echt laat geworden maar ik heb de hele avond zo rustig bij haar gezeten, geen een keer het gevoel gehad ik moet naar huis want morgenochtend dan weer dit en dat. Ik was me er heel bewust van en heb op de terugweg hier wel over nagedacht.
Ik ga heus wel eens eens een avondje weg als ik oppas heb of als mijn partner thuis is. Maar als ik oppas heb dan wil ik toch op tijd terug want ik wil het niet te laat maken voor de oppas. Als ze ergens logeren dan vind ik dat ik ze de volgende dag toch wel op tijd moet ophalen want wil de oppas er niet mee belasten. ( het is mijn gevoel de oppas zegt hier niks over) Het gevoel op tijd thuis te zijn heb ik niet als mijn partner thuis. En toch is het me gisteren opgevallen dat ik ook dan niet zo ontspannen ben zoals ik gisteravond was. Het grootste verschil is gewoon dat de kinderen er niet zijn en ik niet hoef te zorgen/te regelen of iets. Maar ik zou best wat vaker dat echt ontspannen gevoel willen ervaren. Nogmaals ik ben niet gestressed maar ik sta wel constant "aan".
Is er iemand die het herkent? Iemand die tips heeft hoe ik niet altijd "aan" sta? Of is dit gewoon wat er bij hoort als je kinderen hebt/ of misschien zoals ik vaak alleen de zorg regelt.
2011