Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

2009 mama's

<<

Anoniem32

Bericht 11 Okt 2013 14:48

2009 mama's

Dit topic vond ik toch wel erg handig op het oude forum. En gezien het hier nog niet geopend was heb ik de eer :D
Hoe gaat het met alle mama;s uit 2009? En natuurlijk met alle kindjes van 2009?

S doet het prima hij zit nu sinds aug op school en dat loopt goed. Hij hangt wel graag de clown uit en met regels omgaan heeft hij nog wat moeite.
Thuis kan het een heerlijk knuffel ventje zijn maar soms ook echt heel brutaal.
Ik was de baby en dreumes foto's aan het terug kijken en zo gek dat het nu echt al een ontwikkeld mannetje is, eigen uiterlijk, karakter en wil.
Ik vind hem ook echt niet meer op de dreumes lijken van toen, hij is echt veranderd.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Okt 2013 14:51

Re: 2009 mama's

Mis je ons zo erg stuiterbal!! :wink:
Ik zit op de telefoon dus morgen w.s meer van mij haha

Maar goed heb een aantal van jullie verleden week gezien!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem32

Bericht 11 Okt 2013 14:53

Bruintje beer schreef:Mis je ons zo erg stuiterbal!! :wink:
Ik zit op de telefoon dus morgen w.s meer van mij haha

Maar goed heb een aantal van jullie verleden week gezien!!

:yes:
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Okt 2013 18:17

Superleuk om te horen Stuiterbal!

Hier gaat het ook goed! Jes is alleen heel erg chagrijnig de laatste tijd vanwege school.
Daarnaast is hij afgelopen dinsdag geduwd door een jongetje en had een goeie tand door zijn lip. :nopompom:
Maar hij vindt school echt helemaal geweldig. Ik heb nog niet een keer gehad dat hij niet wilde.

Ennnn hij is helemaal van het duimen af. Zo trots! :thumbup:
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem32

Bericht 11 Okt 2013 18:21

Hoe heb je hem van het duimen af gekregen? S duimt nog heel veel.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Okt 2013 18:27

Ik heb hem die fiets beloofd :wink:
Overdag heb ik hem bytex gegeven en 's nachts een 'harige' pleister. Zo'n zachte, dat smaakt natuurlijk voor geen meter.

En hem lekker zitten paaien met dat zijn vriendjes op school ook niet duimen. Ineens ging er bij hem een knop om en zei hij dat het goed was. Dus nu heeft hij voor de zekerheid nog een pleister om zijn duim 's nachts, maar ik geloof niet dat het nog nodig is.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem32

Bericht 11 Okt 2013 19:08

Hahahaha geniaal dat moet ik ook gaan proberen. S en zijn duim zijn namelijk getrouwd
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Okt 2013 20:20

Hier alles goed! :)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Okt 2013 20:32

Hier gaat ook alles goed! S. vindt het ook erg leuk op school. Ze wordt zo groot en wijs. Ze heeft echt 2 beste vriendinnetjes gevonden, ze spreken elke week minimaal 1 keer met z'n drieën af en dan regelmatig ook nog met een van hun apart. Echt heel leuk.

Met de andere gaat het ook goed. De middelste gaat nu ongeveer een maand naar de peuterspeelzaal en hij vindt het ook helemaal leuk! Zo'n schatje is het :-)
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Mama29

Kwebbel

Bericht 11 Okt 2013 21:00

Ik ben ook een 2009 mama, mag ik ook meeschrijven??
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Okt 2013 21:44

Icecream, wie was jij hiervoor?
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Okt 2013 21:58

Thunder schreef:Icecream, wie was jij hiervoor?

LotteK. Ik ben nooit echt heel actief, lees meer mee en soms reageer ik met tijden wat meer. :-)
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Anoniem32

Bericht 11 Okt 2013 22:22

Mama29 ja natuurlijk. Gezellig

Icecream ik kan me jou nog wel herinneren idd onder lottek. Leuk om weer eens wat van je te horen.
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Okt 2013 22:24

Stuiterbal schreef:Mama29 ja natuurlijk. Gezellig

Icecream ik kan me jou nog wel herinneren idd onder lottek. Leuk om weer eens wat van je te horen.

Ik schrijf ook op het "andere" forum... ;-))
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Zebraatje

Noob

Bericht 11 Okt 2013 23:24

Hier ook alles goed!!
E. Vind het ook geweldig op school. Gaat elke dag met plezier heen. Leert veel en snel.. Elke dag komt ze weer met wat nieuws thuis, erg leuk!!

Mama29 welkom!
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Okt 2013 23:39

Hoi hoi,
In het zwangerschapstopic heb ik toen wel mee geschreven maar na de bevalling weinig
T. Zit sinds 2 weken op school en hij vindt het geweldig. Nu 2 dagen ziek geweest en hij was het er niet echt mee eens dat hij thuis moest blijven :)
Thuis kan het een behoorlijk pittig mannetje zijn waar we onze handen vol aan hebben , maar daarentegen wordt hij steeds wijzer en komt hij af en toe met dingen aan.. geweldig
Vanmorgen vroeg hij: mam, als jij jarig bent (ben maandag jarig) ga je dan ook naar de basisschool?
En je wil zeker ook een brandweer man sam taart he? Of liever bob de bouwer? Haha
Afbeelding

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Okt 2013 07:27

Ah, dan weet ik nog wel wie je bent, Icecream!
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 12 Okt 2013 07:37

Ice Cream: ik zat al meteen te rekenen wie jij zou zijn. Leuk dat S het zo naar haar zin heeft op school!

Mama 29 leuk! Gezellig dat je ook mee komt kletsen.

Juutje: haha geweldig! En wat wordt het? Bob de Bouwer of Brandweerman Sam? :wink:
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Zebraatje

Noob

Bericht 12 Okt 2013 08:12

Icecream; ik herkende je aan de geboorte datums van de kids :)
<<

Anoniem32

Bericht 12 Okt 2013 08:26

Welkom Juutje jou kan ik me ook nog herinneren.

Welke plannen hebben jullie dit weekend met het vieze weer?
Ik blijf in ieder geval thuis dus moet even creatief gaan bedenken wat ik met mijn zoon ga doen.
Sowieso zijn kamer opruimen en uit ruimen want al dat speelgoed :pale:
En ga een tent met hem bouwen dat vond ik vroeger altijd zo leuk haha.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Okt 2013 10:57

Ik kom ook weer mee schrijven!
Nu even geen tijd maar i'll be back :p!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Zebraatje

Noob

Bericht 12 Okt 2013 17:17

Hier niet echt plannen. Vandaag was het gelukkig nog droog (tot nu...) vanmorgen rustig begonnen en met het hele gezin de boodschappen gedaan.
Vanmiddag naar een vriendin geweest die ging paardrijden, samen met E. ging ik kijken (moeder van haar vriendinnetje). E. mocht ook op het grote paard, helemaal geweldig natuurlijk!
Nu zijn opa en oma net weg.
Morgen zien we wel.. zondag zit bij ons altijd zo vol!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Okt 2013 19:01

En ik ben er ook!

F wordt eind december 4, maar ze wil al zo graag naar de basisschool.
Ze is op het moment ook niet uit te staan, totaal niet luisteren... Het cb dacht dat het kon komen doordat ze aan wat anders toe is en op hun advies draait ze wanneer het mogelijk is mee op de BSO. Dat vind ze erg leuk! Helaas geen verbetering, maar dat had ik ook niet verwacht van die paar uurtjes.

Vandaag een rustig dagje gehad, nog even een frisse neus buiten gehaald, verder binnen gerommeld en nog even op bed gelegen tv kijken :)
Morgenochtend samen met F een speculaaskoek maken en `s middag krijgen we visite.
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Okt 2013 19:17

Ik zit trouwens ook met een dilemma, zal hem meteen hier even plaatsen.
F zit dus op een kdv met daarnaast een bso. S zit ook op hetzelfde kdv.
Wanneer F naar de basisschool gaat gaat S naar een gastouder ivm de kosten die dan veel lager zullen gaan worden.
F gaat naar een bso naast haar basisschool, hier hebben we eigenlijk niet echt over nagedacht, de bso zit in onze wijk en naast haar school.
Maar beide kinderen hebben het zo leuk op het kdv en de bso is ook erg leuk. Mijn gevoel zegt steeds meer dat ik F op de BSO moet doen waar ze nu dus ook af en toe komt.
Alleen deze zit ver bij de scholen vandaan en kost meer door de vervoerkosten.
Eerst dacht ik ook dat we haar op de bso moesten doen vanwege de kindjes uit de wijk, maar alle kindjes van het kdv die bij haar op school zitten, gaan ook naar de bso bij het kdv ivm broertjes en zusjes die nog op het kdv zitten.
Dus wat dat betreft ziet ze nog steeds kindjes uit de wijk, maar geen nieuwe kindjes. Maar dat moet ook vast wel weer goedkomen, die ziet ze natuurlijk ook gewoon in de klas.
Nu keek ik vanmiddag dus even door de ramen van de bso bij de school, maar jeetje het ziet er gewoon doodsaai en ongezellig uit :( Er stond helemaal geen speelgoed of iets kleurrijks... En die waar ze nu is is zo leuk! met een complete kinderkeuken en veel kleur en werkjes.

Maar de kosten... we moeten besparen op de maandelijkse kosten, vandaar de keuze om over te stappen naar een gastouder, waar we overigens een goed gevoel bij hebben!
Nu heb ik bij de afmelding van S een aanbieding gekregen van 10% korting om S daar te houden. Hier hebben we geen gebruik van gemaakt omdat we onze keuze gemaakt hebben. Nu zit ik dus te denken om gewoon brutaal te wezen en die korting te vragen voor de bso!
Maar ik weet het niet, aan de ene kant denk ik niet zeuren, ze zal het vast bij die andere ook naar haar zin hebben, maar dat gevoel.. dat zal toch ook niet voor niks zijn?? Helemaal sinds vanmiddag.
We moeten bezuinigen, maar we moeten er ons ook goed bij voelen..

Pff lang en warrig verhaal, maar in mijn hoofd is het ook warrig, haha.
December 2009
juli 2012
<<

Zebraatje

Noob

Bericht 12 Okt 2013 22:19

Maar hoe zit het met de kindjes waar ze straks bij in de klas komt. Naar welke BSO gaan die eventueel? Het zou natuurlijk gezellig zijn als ze samen gaat met haar klas/schoolgenootjes.
En hoe zou ze eventueel vervoerd worden naar de BSO verder weg? Dat zou voor mij ook wel van belang zijn.

E. Haar BSO zit binnenkort in haar school. Nu nog op een andere locatie, hier moet ze heen wandelen. Dat kan op zich maar heeft niet onze voorkeur. We zijn blij dat ze straks gewoon op een locatie kan blijven.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen