Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Krentenbaard

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jul 2021 10:59

Krentenbaard

Ik word er moedeloos van.

Eerst had de 'stiefbroer' bij papa van mijn zoon en dochter het. Toen kwam het bij Pepijn achter zijn oor en al snel over zijn hele lijf. Die kreeg een kuur, maar op zijn oor bleef het. Dit zijn we nu nog steeds aan het smeren.
Toen kreeg X.oë het, heel veel grote plekken. Die kreeg ook een kuur. Daar lijkt het bij over te zijn.
Toen kreeg 'stiefzusje' bij papa het. Daardoor werd het bij Pepijn weer erger.
Van hem kreeg Robin het, die zit van boven tot onder helemaal onder de plekken. En inmiddels heeft Sophie het ook. In haar haren een enorme plek, op haar gezicht en armen. Daar is haar vader nu mee naar de huisarts. En B.owi heeft ook een grote plek op haar wang nu. Moeten we ook mee naar de huisarts.

Maar ik ben er zo klaar mee. We smeren antibioticazalf, maar wellicht hebben jullie nog andere tips?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jul 2021 11:23

Re: Krentenbaard

Even overleggen met de huisarts, ook over P. Ik heb het gehad als tiener, toen het met een paar dagen niet beter was en zelfs nog verder uitbreidde, moest ik een ander kuurtje (pillen en andere zalf). Dus ik zou even overleggen of zij dat misschien ook moeten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jul 2021 11:27

Mijn jongste had het ook en dat ging wel weg met de antibioticazalf maar elke keer als zijn weerstand wat slechter was zat hij weer onder, toen heeft hij inderdaad een kuur gekregen naast de zalf en daarna is het nooit meer terug gekomen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jul 2021 11:35

Susan schreef:Even overleggen met de huisarts, ook over P. Ik heb het gehad als tiener, toen het met een paar dagen niet beter was en zelfs nog verder uitbreidde, moest ik een ander kuurtje (pillen en andere zalf). Dus ik zou even overleggen of zij dat misschien ook moeten.

Hij heeft al een kuur gehad, dus weet niet of hij er nog een krijgt. Het is een plekje op zijn oor wat blijft. Maar ik heb vanmiddag contact met de dokter weer over hem.
S is nu met haar vader bij de huisarts, dus ben benieuwd wat die krijgt.

Bedankt!

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jul 2021 12:29

Ik heb toen alles ook steeds op minimaal 60 graden gewassen. De kleren, de handdoeken en washandjes.
Sterkte!
<<

Wasmand

Kletskop

Bericht 19 Jul 2021 13:29

Toen mijn zoon het had heb ik elke dag zijn pyjama, beddengoed en kleding gewassen.
Ook op school gevraagd of daar de boel (verkleedkleding, zitzak e.d.) uitgewassen kon worden.
Was best een karwei, weet niet of het voor jou haalbaar is met een aantal kids die krentenbaard hebben.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jul 2021 14:05

Goeie tips van dat wassen. Ik ben al vrij secuur, maar ga er nog extra op letten. Weet niet of het te doen is, maar als ik het doe kan het mij iig niet verweten worden.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Jul 2021 18:06

Mijn kinderen kregen zalf en een vloeibare antibioticakuur. De kuur was erg belastend want je moet hem nuchter nemen (2 uur van te voren niets eten/drinken) en pas na 1 uur mag je eten/drinken. Ochtend is wel te doen, maar de middag en avond lastiger. Je moet alles goed plannen met lunch en avondeten. De krentenbaard was wel snel en goed weg. Als jullie zo aan het tobben zijn zou ik daar naar vragen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jul 2021 20:12

Sam schreef:
Susan schreef:Even overleggen met de huisarts, ook over P. Ik heb het gehad als tiener, toen het met een paar dagen niet beter was en zelfs nog verder uitbreidde, moest ik een ander kuurtje (pillen en andere zalf). Dus ik zou even overleggen of zij dat misschien ook moeten.

Hij heeft al een kuur gehad, dus weet niet of hij er nog een krijgt. Het is een plekje op zijn oor wat blijft. Maar ik heb vanmiddag contact met de dokter weer over hem.
S is nu met haar vader bij de huisarts, dus ben benieuwd wat die krijgt.

Bedankt!

Ik was destijds ook al bezig met een pillenkuur en zalf, maar moest dat toen afbreken en doorgaan met andere pillen en zalf omdat het te weinig deed. Mijn dochter heeft ook wel eens een antibioticakuur gehad na een kuur die niet voldoende had aangeslagen (voor iets anders). Ik weet niet of je huisarts het doet, maar ik zou zeker aangeven dat het nog niet helemaal weg is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jul 2021 20:24

Pep krijgt nogmaals zalf. Dat ziet er eigenlijk best netjes uit nu. Heb ze 5 dagen niet gezien. En is nog maar een klein plekje.

Sophie is echt drama. Enorme plek op haar achterhoofd. Hele nek vol. In haar gehoorgangen. Gezicht. Vingers. Echt zo zielig.
Ze is aan een kuur. Welke heel vies is, 'maar ik drink hem wel op want ik wil geen baard hebben, dat is voor meneren'. 😂😂😂

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen