05 Jul 2021 22:02 door Taeda
Wat een interessant topic! Ik vind ieders overwegingen mooi om te lezen. Over dit onderwerp kan ik ook altijd wel met vriendinnen praten, vind ik zo leuk.
Onze eisen waren:
- Klassieke/bekende naam (maar liever geen top 50 naam)
- Duidelijke spelling
- Passend bij de achternaam
- Initialen
- Vernoemen
We hebben gekozen voor Abel en Hugo. De tweede (en derde) naam zijn vernoemingen naar onze vaders en voor de oudste een derde naam met Bijbelse betekenis verwijzend naar ons traject om zwanger te worden.
Bij de tweede is het toch een vrij populaire naam geworden, maar hier in de regio hoor ik hem weinig. Een naam als Joas vind ik mooi, maar hoor je hier juist heel veel, dat vind ik niet zo leuk. Daarnaast weet je het nooit, de naam van onze oudste wordt de laatste vijf jaar steeds vaker gegeven.
Ik vind het mooi als de namen van broertjes/zusjes niet dezelfde beginletter of eindklank hebben, voor de tweede viel bijvoorbeeld Aron of Joël af. Boaz en Thom zijn afgevallen door de combinatie met onze achternaam (rijmend/zelfde beginletter). De initialen zijn uiteindelijk toch 'bekende' afkortingen geworden, maar ook hier geen gekke betekenissen.
Mijn man werkt veel internationaal en die heeft daarom het liefste namen die bekend zijn in het buitenland. Ik wilde juist namen met een Nederlandse klank/uitspraak. Bij de jongens is dat gelukt, de meisjesnaam die we hebben is internationaal niet echt gebruikelijk, maar is ook niet raar.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021