Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Achterzitje icm accu en fietstassen

<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2021 10:42

Achterzitje icm accu en fietstassen

Mijn dochter zit nog voorop, maar ze is ruim 3 en zal toch echt achterop moeten binnenkort. Maar ik doe veel op de fiets en heb mijn fietstassen echt nodig. Is er een achterzitje waar fietstassen bij passen? Zo’n verlengstuk liever niet, omdat het krap is in de fietsenstalling bij mijn werk en die dingen er dan te ver uit steken.

Ik ga sowieso ook kijken of het mogelijk is om een rek voorop mijn fiets te laten zetten met een krat of mand erop.

En dan nog een vraag, hoe krijg je die accu eraf als dat stoeltje over het sleutelgat zit?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2021 11:02

Re: Achterzitje icm accu en fietstassen

Geen ervaring met een electrische fiets en een stoelje achterop maar mijn zoontje zat met ruim drie het liefste alweer voorop op zo'n stoeltje: https://www.fietsstoel-expert.nl/zadel-op-stang-model-1
Wellicht een idee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem308

Bericht 21 Jun 2021 11:11

Ja het kan wel, afhankelijk van het type fietstassen. Het zitje dat ik heb is een Urban Iki, dat kan je makkelijk eraf klikken. Ik moet hem wel elke keer eraf halen als ik de accu eruit wil halen, maar hij zit er zo weer op.
Ik heb fietstassen er van die grote platte van de hema. Halverwege de flap open geknipt waardoor ik dus de helft aan beide kanten kan gebruiken. Dit was in dit geval de goedkoopste oplossing.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2021 13:24

Ik heb een yepp junior achterop mijn elektrische (bak)fiets icm Beck big dubbele fietstassen. Kan alleen de voetsteuntjes niet gebruiken. Mijn accu kan ik er gewoon uit krijgen zo, maar dat zal per fiets verschillen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2021 13:27

Bedankt! Ik ga die fietstassen en stoeltjes eens bekijken. Voorop hebben we nu ook een urban Iki, die bevalt ook prima.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Jun 2021 13:46

Ik kan nu niet zo zien hoe het zit, maar ik heb een Bobike One achterzitje en m’n schoonvader gebruikt dat ook op z’n elektrische fiets. Geen probleem met de accu in ieder geval.

Met fietstassen weet ik niet. Misschien kan je je ook eens laten informeren in een fietsenwinkel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2021 13:52

minoessepoes schreef:Geen ervaring met een electrische fiets en een stoelje achterop maar mijn zoontje zat met ruim drie het liefste alweer voorop op zo'n stoeltje: https://www.fietsstoel-expert.nl/zadel-op-stang-model-1
Wellicht een idee.

Hier ook een zadel op de stang. Ideaal!
<<

Anoniem308

Bericht 21 Jun 2021 14:07

Ooh La La! schreef:
minoessepoes schreef:Geen ervaring met een electrische fiets en een stoelje achterop maar mijn zoontje zat met ruim drie het liefste alweer voorop op zo'n stoeltje: https://www.fietsstoel-expert.nl/zadel-op-stang-model-1
Wellicht een idee.

Hier ook een zadel op de stang. Ideaal!

Ook op een elektrische fiets? Ik ga makkelijk 25 km per uur, dan zitten ze niet vast toch?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2021 14:30

Ik heb voor mijn kleuter een qibbel junior. Ideaal met de accu van de fiets en geen adapters nodig om hem erop te zetten. Afhankelijk van je soort fietstassen kan hij daar ook wel overheen
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Zwangerschap & kinderen