Twee kindjes ervaringen
Hoe hebben jullie dat ervaren en hoe zijn jullie daar mee om gegaan?
. Ik vind voor mijn kinderen het hebben van een broer(tje) echt een grote meerwaarde en ben heel blij dat ze elkaar hebben.Jip schreef:Ik vond en vind het best heel zwaar. Onze oudste is een vrij makkelijke baby geweest; wel deed ze het het beste met veel ritme en regelmaat. De jongste heeft een heel roerige start gehad, waardoor we heel veel in het ziekenhuis zijn geweest en nog, helaas. De oudste vindt de jongste niet echt leuk en de dagen met die twee alleen zijn best zwaar, omdat mijn emmer ook aardig vol zit. Ik vind dat best jammer.
Dat lijkt me erg heftig om als ouder te zien. Komt dat doordat ze een zorgenkindje is? En wordt het niet beter nu ze ouder wordt ook?Nixi schreef:@AMM, ik begrijp daar uit dat je 'oppas' (oma's en opa's) dan thuis laat oppassen? Mijn ouders/schoonouders willen dus enkel dat ik onze zoon naar hun breng en daar in bed leg. Ze willen niet in ons huis zitten, maar in hun eigen omgeving en dan vinden ze het prima. Kan me voorstellen dat ze dan een ochtend met twee kleintjes niet prettig vinden en er daardoor maar eentje tegelijk willen, maar dat is dus ook niet meer haalbaar als we er twee hebben. Ik denk dat ik dat wel moet gaan bespreken met ze.
Lavendel schreef:Jip schreef:Ik vond en vind het best heel zwaar. Onze oudste is een vrij makkelijke baby geweest; wel deed ze het het beste met veel ritme en regelmaat. De jongste heeft een heel roerige start gehad, waardoor we heel veel in het ziekenhuis zijn geweest en nog, helaas. De oudste vindt de jongste niet echt leuk en de dagen met die twee alleen zijn best zwaar, omdat mijn emmer ook aardig vol zit. Ik vind dat best jammer.
Ach wat verdrietig dat de oudste de jongste niet zo leuk vindDat lijkt me erg heftig om als ouder te zien. Komt dat doordat ze een zorgenkindje is? En wordt het niet beter nu ze ouder wordt ook?
Marin schreef:Ik denk dat de grootouders dat te zwaar vinden misschien?
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers