Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wisselen van school, twijfels..

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 09:43

Wisselen van school, twijfels..

Ik ben al een tijd niet erg tevreden over de school/het kindcentrum van mijn kinderen. Er zijn een aantal dingen voorgevallen.

-De jongste heb ik een keer uit de opvang gehaald met een enorme buil op zijn hoofd waar niemand wat van wist. In de auto naar huis is hij buiten bewustzijn geraakt en vervolgens met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ze blijven daarover volhouden dat er niks is gebeurd. De kinderarts heeft twee opties: of hij heeft minuten lang gegild van de pijn of hij is bij het ongeluk ook al bewusteloos geweest

-Oudste was heel hard gevallen, enorme wond. Ze wilden ons niet bellen. Nadrukkelijk aangegeven dit de volgende keer wel te doen, ik werk bijna altijd thuis dus ik ben er snel. Twee weken geleden is hij weer zo hard gevallen en weer werd ik niet gebeld.

-Oudste had vinger tussen de deur gekregen en was daar misselijk van. Mijn man moest hem ophalen omdat hij ziek was en getest moest worden. Juf heeft niet gezien dat zijn vinger enorm aan het bloeden was en daarover niks tegen mijn man gezegd. (Terwijl kind onder het bloed zat).

-Het aantal kinderen paste net niet in de gehuurde bus voor het schoolreisje. Terwijl alle ouders naar een bus vol zingende kinderen aan het zwaaien was moest zoon met juf in de auto er achter aan. Hij vond dit verschrikkelijk en mocht toch op de terugweg weer in de auto. Kinderen voor de BSO werden bij de bus opgehaald en hij heeft een half uur op de parkeerplaats alleen zitten wachten tot iemand hem kwam halen/zoeken

Niet allemaal wereldse problemen maar het stapelt zich wel op zo. Ook is op een andere locatie van deze organisatie een kind overleden waar de stichting aansprakelijkheid voor is gesteld. Dit bij elkaar allemaal geeft me gewoon geen veilig gevoel.

Maar dan.. overstappen? Oudste zou het waarschijnlijk niet erg vinden, hij komt niet in een klas met vriendjes volgend jaar. Jongste zou het wel heel erg vinden maar die is enorm sociaal en gemakkelijk in de omgang dus redt zich overal wel.

Hoe denken jullie hierover, zijn dit zaken die je overal kan tegenkomen waardoor overstappen niet helpt? Of toch bij een andere school gaan kijken?
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 09:47

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik vind het niet klinken als normale dingen die overal gebeuren. Zeker niet al die dingen bij elkaar. Op de school waar mijn dochter zit is alles eigenlijk ontzettend goed geregeld en zou ik deze dingen echt niet verwachten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Jun 2021 09:49

Ik vind het nogal heftige dingen die je noemt als ik eerlijk ben. Je hebt natuurlijk overal wat maar dit is wel erg veel.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Jun 2021 09:53

Ik vind het onveilig klinken. Wegwezen daar zegt m'n instinct. Je oudste wordt er ook nog eens gepest, dat vind ik ook een vorm van onveiligheid. Als ze al geen bloed of bulten zien, zegt m'n gevoel dat ze ook niet zo naar pesten kijken.

Een ongelukje (of pesten) kun je bijna niet voorkomen maar het gaat erom hoe er gehandeld wordt. Ik vind dit inadequaat gedrag van de leerkrachten.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2021 09:53

Ik zou dit echt vreselijk vinden als dit bij mijn kinderen zou gebeuren en zeker naar een andere school overstappen. Vooral als je het idee hebt dat je kinderen het niet erg zullen vinden of makkelijk weer zullen wennen.
Eigenlijk vind ik het ook best schokkend om te lezen dat het juist bij deze school gebeurt, je zou toch denken dat ze nu extra oplettend zijn.
10.04.17
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 09:55

Als hij ook nog wordt gepest zou ik helemaal naar een andere school kijken. De jongste zit nog bij de kleuters neem ik aan, de kans is groot dat de groepssamenstelling dan toch nog wel eens wisselt tegen de tijd dat hij naar groep 3 gaat. En anders zal hij op die andere school ook wel wennen.

Ik vertelde het net nog aan mijn man, hij zei dat hij een melding zou doen bij inspectie.
Maar ik zou er dan zelf verder niet op gaan zitten wachten tot ze het oplossen en voor mijn kinderen vast een school zoeken waar het wel goed geregeld is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 10:02

Oef.... als juf zeg ik: overstappen.
Zelf bel ik altijd vrij snel de ouders, als er iets gebeurd is met een leerling. Je kunt beter te voorzichtig zijn, dan 'te laat'.
Ik laat de keuze dan bij de ouders wat ze er mee willen.

Kinderen zijn flexibel en wennen over het algemeen snel aan nieuwe situaties. Nu zijn ze nog relatief jong, ook dat maakt het 'makkelijker' om over te stappen.

Daarnaast, zou ik wel een gesprek aangaan met de directeur en aankaarten wat er aan de hand is en waar jullie tegenaan lopen. Geef ze wel de kans, om iets te verbeteren (niet perse voor jullie misschien, maar voor de andere kinderen).
<<

Anoniem325

Bericht 18 Jun 2021 10:04

Ik heb niet echt tips, maar ik vind dit best behoorlijke dingen hoor Spencer! Met een kindje op school heb ik geen ervaring, maar wel met werken met kinderen/op een kinderopvang. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat een aantal dingen daar gewoon niet gebeurden. Bewusteloos kind/kind wat gilt van de pijn wat niet opgemerkt is, kind onder het bloed, ouders niet bellen terwijl ze daar echt om hebben gevraagd; dat kan gewoon niet. Vind het heel verdrietig om te lezen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Jun 2021 10:04

Ik vind deze dingen ook best heftig klinken hoor. Een ongeluk zit in een klein hoekje en is niet altijd te voorkomen. Maar het gaat wel om hoe mensen er daarna mee omgaan. En het klinkt zo niet alsof er erg adequaat gehandeld wordt..
De jongste vindt zijn weg wel op een nieuwe school denk ik en voor je oudste klinkt het als een fijne optie.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2021 10:11

Na het lezen van jouw punten zou ik geen enkele twijfel hebben om over te stappen. Vind dat echt wel heftige dingen.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Jun 2021 10:32

Ooh La La! schreef:Na het lezen van jouw punten zou ik geen enkele twijfel hebben om over te stappen. Vind dat echt wel heftige dingen.

Precies dit!
04-12-2013
03-05-2016

Instagram: Huis4_
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Jun 2021 11:00

Wat heftig Spencer. Heb je deze zaken toen ook elke keer aangekaart? Hoe gingen die gesprekken toen?

Met deze opsomming zou ik zeker de kinderen daar weghalen. Wat houdt jullie daarin tegen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Jun 2021 11:03

Oef. Wat naar Spencer! Voor mij ook een duidelijk verhaal: weg daar met je jongens. Is er een redelijk alternatief?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 11:11

Oef wat heftig. Wegwezen daar dit is echt niet normaal.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 11:20

Bedankt voor jullie reacties, we reageren duidelijk dus niet overtrokken. Fijn.

Zora schreef:Wat heftig Spencer. Heb je deze zaken toen ook elke keer aangekaart? Hoe gingen die gesprekken toen?

Met deze opsomming zou ik zeker de kinderen daar weghalen. Wat houdt jullie daarin tegen?

We hebben elke keer de punten aangekaart inderdaad. Ook een gesprek met de directie omtrent mijn jongste omdat het ziekenhuis het gemeld heeft.

Er wordt meestal beterschap beloofd en het op menselijke fouten gegooid. Met het schoolreisje kreeg ik een mail terug dat hij dat zelf ook wel had kunnen vertellen ipv afwachten. (Was groep 3).

Bij vrij veel communicatie wordt aangegeven 'geen correspondentie mogelijk', daar laat ik me wellicht te makkelijk mee afschepen. De juffen van de oudste spreek ik ook alleen via het online platform en meestal kom ik pas achter gebeurtenissen als ik ze ophaal uit de BSO.

Het grootste bezwaar om niet direct over te stappen is dat de andere school in de wijk een methode heeft die me niet aanspreekt. Ga wel een gesprek nu aanvragen want misschien is de realiteit wel heel anders.

Alle andere fietsbare scholen zijn van dezelfde stichting en dat wil ik pertinent niet.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Jun 2021 11:24

Ik vind het best heftige situaties die je beschrijft. Dit is geen normale gang van zaken. Ik denk dat overstappen wel zin heeft. Er zijn echt wel scholen die het organisatorisch wel op orde hebben. Ik zou het geen fijn idee vinden als mijn kinderen daar naar school gingen.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2021 11:25

Ik zou er nul twijfels over hebben. Dan maar een ander systeem. Het zal vast ook werken en ik zit toch echt prettiger op mijn werk of thuis als ik weet dat mijn kinderen veilig zijn. Natuurlijk kan er weleens wat voorvallen maar ik vind het nogal behoorlijke dingen die je hier opsomt. Ik zou er ook een melding van maken bij de inspectie.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 18 Jun 2021 11:27

Overstappen! Dit klinkt niet als een veilige school.
<<

Wasmand

Kletskop

Bericht 18 Jun 2021 11:29

Ik vind het nogal wat en zou ook echt overstappen.
Binnen dezelfde stichting wil je niet?
Bij ons zijn er 6 scholen van 1 stichting en ze werken allemaal totaal anders, ook qua communicatie. Maar ik snap dat je weinig vertrouwen hebt in de stichting.
Zij echt wel nare dingen gebeurt. Bah!
Succes met de keuze en zoektocht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Jun 2021 11:34

Dat ze het zo afwimpelen sterkt me alleen maar in mijn overtuiging. Menselijke fouten, kom op, ze hebben gewoon gigantisch de plank misgeslagen en het zou ze sieren als ze dat tenminste zouden erkennen.

Geen correspondentie mogelijk vind ik ook bizar.
<<

Anoniem325

Bericht 18 Jun 2021 11:44

Susan schreef:Dat ze het zo afwimpelen sterkt me alleen maar in mijn overtuiging. Menselijke fouten, kom op, ze hebben gewoon gigantisch de plank misgeslagen en het zou ze sieren als ze dat tenminste zouden erkennen.

Geen correspondentie mogelijk vind ik ook bizar.

Ik vind dat laatste belachelijk zelfs. Het gaat verdorie om je kinderen, als je dan zoiets hebt moet je dat toch kunnen bespreken. Ik weet niet of je makkelijk kan overstappen, maar als die kans er is zou ik het wel weten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Jun 2021 11:50

Ja helemaal eens met Susan.

Ik kan me voorstellen dat je liever niet voor een school met andere methode zou gaan maar als dat ze helpt een fijne en veilige schooltijd te hebben lijkt het me alles waard. Ik zou zeker kijken of je langs kan gaan en ze komend schooljaar nog kan laten starten.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2021 12:12

Nee Spencer, deze dingen zijn niet oké en de manier waarop school hiermee omgaat nog minder.

Je moet je kinderen met een gerust hart en een fijn gevoel achter kunnen laten en ik denk dat er al teveel dingen zijn zijn gebeurd die dat nog mogelijk kunnen maken.

Als je uiteindelijk toch besluit om (nog) niet over te stappen dan zou ik een heel goed en stevig gesprek voeren met de directie, en dan niet via zoom of telefonisch!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2021 12:17

Met de rest eens, dit hoort niet te gebeuren Als je het zo allemaal achter elkaar opsomt vind ik het teveel om nog te denken oke, kan een keer gebeuren.
School en de opvang hoort een veilige plek te zijn. Je moet je kinderen daar met een goed gevoel kunnen achterlaten en dat kun je nu totaal niet.

Ik zou dus wel verder gaan kijken, misschien toch verdiepen in het systeem van de andere school. Misschien is het anders dan je denkt.

Ik vind dat geen correspondentie over mogelijk, niet een normale zaak van de wereld. Als ouders heb je recht om in een bepaalde redelijkheid te kunnen informeren bij de juf over de gang van zaken.
:heart: :heart: 2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Jun 2021 13:08

Als de zaken niet adequaat opgepakt worden (zelfs niet na bericht van het ziekenhuis, en je vb dat ze de schuld zelfs bij je zoon leggen?!) dan is het niet anders. Dan zou ik echt 10x liever voor een systeem gaan waar ik misschien zelf niet helemaal achter sta. Als mijn kinderen maar veilig en gelukkig zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen