Wisselen van school, twijfels..
-De jongste heb ik een keer uit de opvang gehaald met een enorme buil op zijn hoofd waar niemand wat van wist. In de auto naar huis is hij buiten bewustzijn geraakt en vervolgens met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ze blijven daarover volhouden dat er niks is gebeurd. De kinderarts heeft twee opties: of hij heeft minuten lang gegild van de pijn of hij is bij het ongeluk ook al bewusteloos geweest
-Oudste was heel hard gevallen, enorme wond. Ze wilden ons niet bellen. Nadrukkelijk aangegeven dit de volgende keer wel te doen, ik werk bijna altijd thuis dus ik ben er snel. Twee weken geleden is hij weer zo hard gevallen en weer werd ik niet gebeld.
-Oudste had vinger tussen de deur gekregen en was daar misselijk van. Mijn man moest hem ophalen omdat hij ziek was en getest moest worden. Juf heeft niet gezien dat zijn vinger enorm aan het bloeden was en daarover niks tegen mijn man gezegd. (Terwijl kind onder het bloed zat).
-Het aantal kinderen paste net niet in de gehuurde bus voor het schoolreisje. Terwijl alle ouders naar een bus vol zingende kinderen aan het zwaaien was moest zoon met juf in de auto er achter aan. Hij vond dit verschrikkelijk en mocht toch op de terugweg weer in de auto. Kinderen voor de BSO werden bij de bus opgehaald en hij heeft een half uur op de parkeerplaats alleen zitten wachten tot iemand hem kwam halen/zoeken
Niet allemaal wereldse problemen maar het stapelt zich wel op zo. Ook is op een andere locatie van deze organisatie een kind overleden waar de stichting aansprakelijkheid voor is gesteld. Dit bij elkaar allemaal geeft me gewoon geen veilig gevoel.
Maar dan.. overstappen? Oudste zou het waarschijnlijk niet erg vinden, hij komt niet in een klas met vriendjes volgend jaar. Jongste zou het wel heel erg vinden maar die is enorm sociaal en gemakkelijk in de omgang dus redt zich overal wel.
Hoe denken jullie hierover, zijn dit zaken die je overal kan tegenkomen waardoor overstappen niet helpt? Of toch bij een andere school gaan kijken?
D. 2016💜