Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Melatonine bij kinderen

<<

Anoniem163

Bericht 03 Jun 2015 08:58

Melatonine bij kinderen

Ik ben op zoek naar ervaringen, voorstanders en tegenstanders.

De nachten zijn hier al maanden gebroken en verbrijzeld en ik ben op. In slaap vallen kost ze vaak wat tijd en na een paar uur zijn ze weer wakker.

Ben er eigenlijk nooit voorstander van om iets te geven wat niet direct noodzakelijk is, maar toch neig ik naar het zoeken van een alternatief.

Wie helpt me een weloverwogen beslissing te maken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Jun 2015 09:01

Re: Melatonine bij kinderen

Ik weet niet hoe het bij kinderen zit, maar volwassen kunnen zo ontregeld zijn dat het ze niet meer lukt zelf in slaap te vallen. Dan is het juist goed om deze vicieuze cyclus te doorbreken met een hulpmiddel.

Maar nogmaals: ik weet niet hoe het bij kinderen werkt, maar kan me wel goed voorstellen dat je op zoek bent naar ene oplossing!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jun 2015 09:12

Hier heeft het heel goed geholpen. N. had problemen bij zowel inslapen als doorslapen. Voor het doorslapen heeft het niet heel veel gedaan, maar de melatonine hielp haar wel een stuk beter met inslapen. Omdat melatonine een lichaamseigen stof is, ben ik al gauw van het idee 'medicatie' afgestapt. Dat maakt het voor mezelf makkelijker om de dosering die ze kreeg van de kinderarts (5mg, volwassen dosering) te accepteren.

Na een tijd werd N. er 'immuun' voor leek het wel. Ze kreeg ook door dat we haar elke avond een pilletje toe wilde stoppen. Ze ging weigeren, dus we hadden geen keus meer. Maar het leek erop alsof alsof de melatonine nodig was een cirkel te doorbreken. Ze ging een stuk rustiger slapen, ook zonder melatonine. Nou waren we ondertussen ook wel onder behandeling bij een kinderpsycholoog en doorliepen we een heel traject van onderzoeken, waarbij onze omgang met N. ook iets veranderd was. Maar ik ben ervan overtuigd dat de melatonine ook zeker zijn werk heeft gedaan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jun 2015 09:25

M. slaapt de laatste tijd ook moeilijker in, het gaat wel goed als hij echt moe is maar vaak is hij op tot half 9. Doorslapen gaat wel goed. Ik ga ervan uit dat als hij naar school gaat dat het wel beter word. Gister heeft hij een inenting gehad en toen sliep hij binnen 10 min :wtf:

Melatonine zou ik overwegen als het heel slecht zou gaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem163

Bericht 03 Jun 2015 09:28

Het inslapen vond ik nog niet het ergste. Het niet doorslapen nekt me vooral.
<<

Bonheur

Noob

Bericht 03 Jun 2015 10:13

Mijn dochter gebruikt het nog regelmatig. Ik ben er heel blij mee!
Bij haar gebruik ik het voornamelijk voor het inslapen. Maar als ze dan eenmaal slaapt dan slaapt ze gelukkig ook door.

Hier dus hele goede ervaringen mee.

En als je besluit om het te gaan gebruiken, koop het dan op melatonine.nl en niet via de huisarts want dan betaal je echt het 2 dubbele.
<<

Anoniem163

Bericht 03 Jun 2015 10:26

Voor de gebruikers: zijn jullie op eigen initiatief begonnen of in overleg met een arts? En welke dosering?
<<

Anoniem255

Bericht 03 Jun 2015 12:35

Wij zijn vorig jaar begonnen omdat onze dochter heel laat inliep. Vaak pas tegen 23u en de volgende dag moest ze weer naar school. 10mg werd ons geadviseerd (dat waren dan 10 pilletjes) maar we zijn met, ik dacht, 3 pilletjes begonnen. Het hoogste aantal was volgens mij 6. Toen ging het supergoed en zijn we gaan afbouwen. Kort daarna hoorde ik een verhaal dat er eigenlijk weinig bekend is bij langdurig gebruik bij kinderen en zijn we ermee gestopt. Ze slaapt nu zo'n 8 maanden zonder en dat gaat goed. Rond 19.30/20.00 slaapt ze meestal wel.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Jun 2015 12:57

Hier voor het doorslapen gebruikt maar hier hielp het niet. Inmiddels andere medicatie die 6 vd 7 nachten wel werkt. Hij wordt soms nog 1x wakker maar slaapt na een kroel gelijk weer door. Hiervoor was hij dlke nacht tussen 1 en 6 elk uur wakker.
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 03 Jun 2015 16:21

Mijn oudste heeft het ook 1,5 jaar gebruikt en vanaf dag 1 was het een succes. Na 1,5 jaar leek hij er net als de dochter van Parisienne immuun voor te zijn en hielp het niet meer. Voor S. had ik Time Released van Sleepzz en hij kreeg daarvan 3 pilletjes. Ik ben op eigen initiatief begonnen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jun 2015 16:34

Hier ginf het overigens in overleg met de kinderarts. Alleen zij mocht deze dosering (een 5mg pilletje) uitschrijven, de huisarts mocht dit niet eens.
<<

meisjesmama

Kletskop

Bericht 03 Jun 2015 18:13

Persoonlijk heb ik bij onze jongste een slechte ervaring met het geven van dit spul.
Ook zij sliep al maanden slecht en vooral laat.
Toen ik er aan begon ging ze steeds gekker slapen. Ze kreeg echt vreselijke nachtmerries. Toen we er mee stopte was het ineens over. Ik zou er echt nooit meer aan beginnen.
<<

Anoniem162

Bericht 03 Jun 2015 18:31

Dochter van Ayla heeft geloof ik een drankje gehad, sleepzz dacht ik. Dat hielp daar goed met het doorslapen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jun 2015 23:06

meisjesmama schreef:Persoonlijk heb ik bij onze jongste een slechte ervaring met het geven van dit spul.
Ook zij sliep al maanden slecht en vooral laat.
Toen ik er aan begon ging ze steeds gekker slapen. Ze kreeg echt vreselijke nachtmerries. Toen we er mee stopte was het ineens over. Ik zou er echt nooit meer aan beginnen.

Ik heb bij mijzelf dezelfde ervaring. Ik slaap er wel beter van in, maar mijn dromen zijn veel intensiever waardoor ik rond 2/3 uur wakker lig..
Onze huisarts schrijft het in principe niet bij kinderen voor omdat er niet voldoende onderzoek naar gedaan is bij kinderen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem130

Bericht 03 Jun 2015 23:18

Ik zou er erg voorzichtig mee zijn en zeker niet op eigen houtje mee starten. Er zijn veel mensen die hun eigen melatonine huishouding nog verder verstoren met melatonine tabletten, de onschuld is er al een beetje vanaf. Ook bij volwassenen en bij kinderen is er inderdaad helemaal weinig onderzoek bekend. Ik zou vooral eerst heel fanatiek slaaphygiene aanhouden en langs een arts.
<<

Anoniem136

Bericht 04 Jun 2015 06:25

Wij hebben het in een lage dosering gebruikt voor in elk geval de oudste twee een paar jaar geleden. Eerlijk is eerlijk: het werkte goed. Vorig jaar heb ik het zelf gebruikt en ik vond het heel naar! Ben best een goede slaper maar had een jetlag. Mijn gedachten maakten overuren, ik hoorde constant muziek in mn hoofd en was lichamelijk loom maar kreeg mijm hoofd niet stil. Kort daarna kwam in het nieuws dat het zelf rommelen toch niet zo verstandig is. Mijn oudste heeft ni weer moeite met inslapen maar ik durf het hemniet meer te geven.
<<

meisjesmama

Kletskop

Bericht 04 Jun 2015 11:19

Klinkt misschien gek maar ben blij dat andere meiden hier ook die nare ervaring hebben. Sommige zweren er bij en vinden het raar als ik mijn verhaal vertel.

Lees ook maar eens deze link: http://www.telegraaf.nl/gezondheid/spre ... 649854.ece
<<

Yara86

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 18 Mei 2021 02:42

Ik heb een zoontje van 11 waarbij ADHD is vastgesteld, dus naast onrust, concentratieproblemen en hyperactiviteit, heeft hij enorm veel last van slapeloze nachten. Wat dus betekent dat ik hier ook last van heb. In eerste instantie heb ik zelf de nachtrust forte geprobeerd en ik was hier erg tevreden mee. Na een week kreeg ik weer voldoende slaap. Daarna heeft mijn zoontje deze ook geprobeerd en ik moet zeggen dat het hem ook heeft geholpen. Dus zeker een aanrader.
Laatst gewijzigd door Burgemeester Nicky op 18 Mei 2021 07:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Link verwijderd uit de reactie. ^BM Nicky

Terug naar Zwangerschap & kinderen