03 Jan 2021 15:25 door Marin
Ik zou lekker samen met haar op de bank een bak Ben & Jerry's leeg eten of een soort high tea op de bank houden met een meiden film.
Gewoon low key iets van jullie samen, dat 't jullie onderonsje is ofzo, niks groots. Ik vind 't zelf ook niet iets echt om te vieren ofzo maar goed dat is persoonlijk misschien.
Oh en vooral niet aan anderen vertellen. Ik was vlak voor de kerst voor 't eerst ongesteld en ik hoorde dat m'n moeder het aan alle vrouwen (tantes en nichten) vertelde bij 't kerstdiner en in zakte door de grond van schaamte. Dat gevoel weet ik nog zo goed. Verschrikkelijk. Ik durfde 't al niet aan m'n moeder te vertellen en heb de eerste paar maandverbanden stiekem weggegooid in een prullenbak op straat. En toen deed ze dit, zo openlijk vertellen. Echt niet leuk als twaalfjarige.
Ik zou er dus met name voor zorgen dat je het lekker tussen jullie houdt, dat ze het gevoel krijgt dat ze bij jou terecht kan met vragen en als ze zich er niet lekker door voelt je dat mag voelen en lekker op de bank mag zitten. Zo voelt het misschien toch speciaal maar wel vertrouwd.
Let's discover the world together.