Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verkouden kindjes

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 07:02

Verkouden kindjes

Helaas is T na 6 weken weer verkouden.
De vorige keer was hij een week thuis.
Ik vind het enorm sneu. Testen heeft weinig zin want ze mogen bij ons zo erg verkouden nu niet komen. Snot komt nog net niet uit zijn oren.
Als hij verkouden is, is het ook altijd mega heftig incl slijmhoest etc.

Hoe vaak zijn jullie kinderen verkouden?
En hoelang duurt dit?
Hebben ze al veel school gemist?
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 07:49

Re: Verkouden kindjes

Mijn dochter is ook al 2 keer verkouden geweest en beide keren negatief getest.
De verkoudheid begon beide keren op zaterdag, dus dan kon ze maandag gewoon naar school.
Dat is ook wat de GGD zegt, dus vervelend dat de school van je zoon dat anders doet.
Ze heeft dus nog niks gemist.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 08:01

Ja, dat heef te maken met veel zieke leerkrachten. Ze krijgen het nét rond.
Als een kind getest is, maar het loopt gigantisch uit de neus en ze hoesten heel erg. Dan kan ik mij dit wel voorstellen.
Als het kind alleen wat de neus ophaalt vinden ze het wel goed hoor.

We mogen hem wel na 7 dagen als de klachten nog mild zijn naar school brengen. Ook zonder testen.
Dus hij mist max een week. En vanaf volgende week is het hier vakantie.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Apr 2021 08:08

T is al 5 wk heel heftig verkouden. Zijn weerstand is helemaal van slag. Keer overgeven, week waterpokken, paar x thuis in afwachting van test, en nu in quarantaine omdat juffen Corona hebben. Hij heeft mega veel school gemist! Vandaag weer een test, hopelijk is de hele klas negatief. Gelukkig mag hij met deze klachten (en negatieve test) wel naar school.

Heeft T er veel last van Salome? Een test is natuurlijk wel prettig op zich om te weten of hij wel naar buiten mag enzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 08:13

Dat is wel erg sneu Zora. Inderdaad behoorlijk de weerstand van slag.
Onze T (want volgens mij hebben ze dezelfde naam haha) is ook al sinds begin maart aan het kwakkelen.
Iedere keer denk ik dat hij verkouden wordt, en dan toch niet.
Maar nu hoest hij mega veel slijm op en produceert dus veel snot.
Mocht hij koorts krijgen dan laat ik hem testen. We zitten nu vlak voor de vakantie, zijn juf is ziek. Hij heeft deze week 3 verschillende invallers. Ik vind het wel even best.
2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 08:19

Onze jongste hebben wij in het paasweekend laten testen ze had koorts en werd verkouden en de vader van haar vriendinnetje had corona.

De oudste is gelukkig nog niet verkouden geweest.

Dus hier niet zo vaak verkouden.
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 08:20

Salome schreef:Dat is wel erg sneu Zora. Inderdaad behoorlijk de weerstand van slag.
Onze T (want volgens mij hebben ze dezelfde naam haha) is ook al sinds begin maart aan het kwakkelen.
Mocht hij koorts krijgen dan laat ik hem testen. We zitten nu vlak voor de vakantie, zijn juf is ziek. Hij heeft deze week 3 verschillende invallers. Ik vind het wel even best.

Dat is wel veel 3 invallers. Is voor de kindjes ook niet fijn. Ik snap wel dat ze niet anders kunnen.
2014 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 08:36

bosjesvrouw schreef:
Salome schreef:Dat is wel erg sneu Zora. Inderdaad behoorlijk de weerstand van slag.

Dat is wel veel 3 invallers. Is voor de kindjes ook niet fijn. Ik snap wel dat ze niet anders kunnen.

Ja, het is allang fijn dat er nog geen dagen uitgevallen zijn. Maar sommige kindjes uit groep 1 vinden dit echt niet fijn.
T boeit het niet zo geloof ik. Ik heb alleen geen flauw idee wat ze doen op school (sinds zijn vaste juf ziek is).
Misschien start ze na de meivakantie weer. :)
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Apr 2021 11:48

Haha nee mijn T boeit dat soort dingen ook nooit zo. Gek is dat he?!
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Apr 2021 12:30

Mijn kinderen pakken ook alles op :( en echt al veel school gemist zo.

Eind november / Begin dec zaten we in quarantaine omdat mijn man Corona had, daarna natuurlijk die lockdown weer. Toen begin maart beide verkouden. De oudste is getest negatief dus die kon gelijk weer naar school maar de jongste heeft toen een week binnen gezeten.
Half maart beide buikgriep
Paas weekend beide weer verkouden, jongste ook koorts met Pasen. Oudste is weer getest en negatief dus die kan dan weer naar school, maar jongste weer week thuis.

Nu is de oudste vrijdag weer verkouden geworden en dus weer getest, weer negatief, en. Nu begint de jongste weer 😕. Ik wordt er echt zo moe van! Ze hadden beide een hele goede weerstand, pakte niets op en nu echt alles ....

Ze hebben nu vakantie maar zo sneu dat we dan de jongste weer in en om het huis moeten houden, kind zit alleen nog maar thuis heb ik het gevoel... en hoort wel iedereen buiten spelen :(
08-03-2010
08-02-2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 12:54

Dobby, wil je jongste zelf niet testen ?
Omdat je steeds typt dat je oudste getest wordt.
Wij durven dat bij T niet echt aan. Dus ik wacht er mee tot het echt nodig is. Bij flinke koorts of corona is de klas.
Maar dit heeft er dus ook mee te maken dat hij ondanks negatieve test bij ons toch niet snotverkouden naar school mag. En hij is nooit maar een beetje verkouden. Helaas 🙈
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 13:30

Jongste is hier ook om de haverklap verkouden, maar hij mag nu nog gewoon naar de opvang zo ( als hij over een aantal weken 4 is hebben we wel een probleem). Maar we gaan dan in het weekend nergens heen en vermijden opa en oma ed. En als hij verkouden is dan hoest hij heel snel en moet dan wel thuis blijven natuurlijk.
Gisteravond hoorde ik hem 1 keer hoesten en meteen zaten mijn man en ik rechtop in bed.

En omdat op de opvang al die peuters verkouden zijn blijven we zo bezig want ze blijven elkaar aansteken en daardoor wordt de rest van het gezin ook elke keer aangestoken en wij moeten wel allemaal thuis blijven en testen.

Toen er laatst een uitbraak op de school van mijn oudste zoon was mochten ook negatief geteste kinderen niet naar school met verkoudheidsklachten. Dat was op advies van de GGD, puur uit extra voorzorg.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Apr 2021 13:32

Salome schreef:Dobby, wil je jongste zelf niet testen ?
Wij durven dat bij T niet echt aan. Dus ik wacht er mee tot het echt nodig is. Bij flinke koorts of corona is de klas.
Maar dit heeft er dus ook mee te maken dat hij ondanks negatieve test bij ons toch niet snotverkouden naar school mag. En hij is nooit maar een beetje verkouden. Helaas 🙈

Met Pasen toen ze koorts had zijn we naar de teststraat gereden en dat was geen succes. Gillen huilen ze werd echt wild. Dus dat hoeven we niet nog een keer te proberen 😕
08-03-2010
08-02-2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Apr 2021 14:05

Dobby schreef:
Salome schreef:Dobby, wil je jongste zelf niet testen ?

Met Pasen toen ze koorts had zijn we naar de teststraat gereden en dat was geen succes. Gillen huilen ze werd echt wild. Dus dat hoeven we niet nog een keer te proberen 😕

Sneu!
Gelukkig is het groep 1. Dan heb ik er nog wel enigszins vrede mee dat hij zoveel thuis is.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Apr 2021 14:16

T heeft dus nu 3x een test gedaan en dat ging echt mega makkelijk. Hij had er ook echt geen last van. Misschien evt een volgende keer als het nodig is niet door een teststraat met de auto maar gewoon een normale afspraak? Dan nemen ze in mijn ervaring echt wat meer tijd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2021 19:50

Ik up mijn eigen topic weer want ik word echt gek.
Eind april was T dus ziek. Weer week thuis geweest.
Begin juli alweer. 2 weken daarna weer. Maar toen bleek het streptokokken te zijn.
En nu dus na 1 week school is hij weer snot verkouden. En weer 39 graden koorts.
We hebben dit jaar februari, april, 2x juli gehad en nu eind augustus..

Coronatest was negatief.
Maar jeetje, dit is toch wel erg veel ?
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2021 06:56

Misschien een doorverwijzing vragen voor de KNO arts via de huisarts?
Ik vind dat hij vaak verkouden is.
<<

Anoniem323

Bericht 28 Aug 2021 09:27

Mijn zoon krijgt hooikoorts pillen en dat werkt. Geen verkoudheid meer gehad sindsdien *klopklop*
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2021 11:26

Nou het is nu wel echt een griepje.
Maar inderdaad, mocht deze winter weer zo gaan dan ga ik een verwijzing vragen.
Ik kreeg nu als antwoord dat het wel normaal is dat kleuters vaak verkouden zijn. Dat weet ik wel.
Maar omdat hij dus ook gelijk koorts krijgt kan hij niet naar school. Een snottebel zie ik ook wel bij zijn klasgenootjes.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen