Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Spijt van de naam van je kind

Heb jij spijt van de naam van je kind (of 1 van je kinderen)?

Nee, nog altijd erg blij mee
39
81%
Geen spijt, maar ik zou nu wel anders kiezen
5
10%
Geen spijt, maar deels zou ik het nu anders doen (schrijfwijze, vervolgnamen etc.)
1
2%
Een beetje, ik zou wel anders kiezen nu.
2
4%
Ja, echt wel spijt. Ik zou de naam nu niet meer geven.
0
Geen stemmen
Ja, zoveel spijt dat ik het liefste de naam veranderen zou.
0
Geen stemmen
Anders...
1
2%

Aantal stemmen : 48
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jul 2021 23:46

Spijt van de naam van je kind

Ik las pas over een onderzoek waaruit bleek dat 1 op de 5 ouders spijt heeft van de gekozen naam van hun kind (of van 1 van hun kinderen).

Ik ben benieuwd hoe dat hier op het forum is!
Laatst gewijzigd door Pure* op 04 Jul 2021 12:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jul 2021 23:48

Re: Spijt van de naam van je kind

Ik ben zelf nog altijd erg blij ermee. Ook dat ze meisjes waren en dus die naam gekregen hebben, onze jongensnamen vind ik inmiddels minder mooi (maar niet lelijk).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 01:18

Pure denk je dat iemand hier eerlijk zou zeggen dat ze spijt van een naam hebben?
Geen kids hier, maar ik kom vaak genoeg (niet zo zeer hier) namen tegen waarvan ik denk hoe kun je het kind die naam nou geven.
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 06:24

Ik hoor het in mijn omgeving wel vaker, Fred. En dan gaat het niet om bijzondere of ongebruikelijke namen ofzo. Maar vooral situaties dat de naam toch niet zo bij een kind lijkt te passen, of spijt van de schrijfwijze, of dat je dacht een minder vaak voorkomende naam te geven en je dan die naam toch ineens op meerdere plekken tegen komt.
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 04 Jul 2021 06:28

Ik heb tijdens stage een meisje in de klas gehad, vernoemd naar een bekend auto merk want papa was daar zo gek op! Na 5 jaar gingen ze scheiden en moeder had zo'n spijt van de naam. Maar ze kon hem niet veranderen want de vader moet dan ook toestemming geven en dat weigerde hij.

Zelf ben ik nog altijd heel blij met de namen. Was dat toevallig net aan het bedenken. We hadden voor zoon eigenlijk een andere naam maar vrienden van ons hadden precies dezelfde. Maar vind die naam ook helemaal niet meer mooi. Onze namen gelukkig nog wel 😁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jul 2021 07:59

Anders: in het begin had ik wel spijt, nu niet meer. Ik vond het een beetje een aso naam maar mijn man wilde het graag en we waren het nergens over eens.

Nu vind ik het een echte D, past goed bij hem. Enige jammere is dat er op school meerdere zijn, en op voetbal ook.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Jul 2021 08:05

Nee geen spijt.
We zijn bij onze dochter vrij laat geswitcht dus ik noem haar voor de grap wel eens bij de andere naam om te kijken of ik dat leuker had gevonden maar nee. Absoluut geen spijt.

En de naam van zoon wilde ik al tien jaar.

Enige wat ik misschien toch anders had willen doen is Julia ipv Juliëtte als haar tweede naam. Naar m'n oma en de naam die ik altijd al wilde maar niet kon omdat nichtje ook zo heet (en nichtje heeft ook dezelfde derde naam als onze dochter dus dat vond ik dan teveel lijken). Dus hebben we een verbastering ervan gemaakt maar misschien hadden we toch gewoon Julia moeten doen.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 08:12

Ik heb wel echt flinke twijfels gehad.
Een tijdje terug kreeg een collega een dochter met mijn nummer 1 naam en dat stak zelfs heel eventjes.
Inmiddels horen de namen echt bij hun en het zijn klassieke namen, die niet veel voorkomen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 08:13

Nee, volledig overtuigd nog van naam zoon en past ook super goed bij hem. Voor meisje nog bezig met zoektocht haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jul 2021 08:19

Oh ja, hier wel eens gehad hoor. Niet bij de jongste, met die naam ben ik altijd blij geweest. Maar bij de oudste wel. En nog steeds denk ik dat een andere, iets minder strafbaar standaard naam, misschien leuker was geweest. Misschien komt dit ook doordat ik 9 maanden overtuigd was dat ze een jongetje was, haha. Echt spijt kun je het ook niet noemen.
Zelf vindt ze haar naam trouwens helemaal prima!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Millie

Noob

Bericht 04 Jul 2021 08:19

Geen spijt maar bij de 1e dochter ‘won’ ik, mijn favoriet werd haar roepnaam en ex mans naam haar tweede naam. Bij de 2e dochter andersom. Ik vind haar tweede naam nog steeds mooier. Neemt niet weg dat haar naam prima bij haar past en het ook een leuke naam is maar niet DE naam voor mij.
Lastig als je het niet eens wordt en dan moet je soms een compromis maken.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 08:29

De naam van mijn oudste hebben mijn vriend en ik bedacht toen we 18 en 19 waren. Als we ooit een dochter zouden krijgen dan zouden we haar zo noemen. Vol overtuiging ook gedaan en daar ben ik nog steeds heel blij mee. De naam van de jongste vonden we heel moeilijk te kiezen. Ik houd enorm van nadenken over mooie name en nu kwamen we er niet uit.
Uiteindelijk hebben we voor een naam gekozen die we helemaal in het begin van onze relatie hadden besproken tijdens het dagdromen over ons lezen later. We vonden het wel een romantische gedachte dat allebei onze dochters een naam kregen die we als heel jonkies bedacht hadden. Alleen... Ik vind die naam dus vrij saai. Hij past wel heel goed bij de jongste! Niet omdat zij saai is, maar gewoon niet zo'n uitgesproken romantisch meisje als de namen die ik graag had gegeven.
Ik had graag Olivia, Isabelle of Rosa gegeven.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 04 Jul 2021 08:32

Nee geen spijt. Als ik de vrije keuze had gehad had de middelste wel anders gegeten, maar ben nu ook heel blij met z’n naam, zou ik niet anders willen. De jongste heeft een naam die soms verkeerd uitgesproken wordt, soms gevraagd wordt hoe het geschreven wordt, dat had ik mij niet gerealiseerd voordat we deze naam kozen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jul 2021 09:08

Nee absoluut geen spijt! Was ook de enige naam die we vonden passen in Arabisch, Engels en Nederlands en omdat het zo lekker simpel is (R.afi). Krijgen wel eens de vraag of het Rafaël is, maar nee dus ;) En tweede namen vind ik, sorry (niet bij anderen maar bij ons!), beetje onzin. Je hoort die tweede naam nooit en vind alleen maar irritant bij formulieren invullen. Ben zelf heel blij dat ik dat niet heb 😂. Mijn vader heeft 4 voornamen, met allemaal 3 of 4 lettergrepen, echt niet te doen ;)
Anyway, wij houden van simpel en dus beste naam gekozen vind ik!
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 09:12

Geen spijt maar de jongste heeft wel een compromis naam omdat we er samen niet uit kwamen ( mijn man vond die andere naam ook heel leuk maar zijn leidinggevende op dat moment heet zo en hij gunde hem niet die “eer”, inmiddels werkt hij al jaren op een andere afdeling, dus zou het nu prima kunnen maar goed), ik blijf die andere naam de leukste vinden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 09:14

@Marsy: wij hebben onze kinderen een 2de naam gegeven omdat ikzelf maar 1 naam heb, en die heel lelijk vind. Dan hebben ze nog een beetje keuze als zij hun naam ook echt niet mooi vinden😃
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jul 2021 09:19

Oh Olive, dat is op zich handig haha! Ik ken niemand die dat ooit heeft gedaan, jullie wel? Ik had vroeger een buurmeisje, die heet F.ieke. Toen ze erachter kwam dat dat sex betekende in Duits, gebruikte ze haar middelnaam. Maar dat was echt onwijs wennen voor ons toen. Na paar jaar deerde het haar niet meer en was het weer gewoon oude naam. Lijkt me heel naar als je een naam hebt die je niet mooi vindt. Ik heb een Friese naam en ben nou ook niet dolenthousiast (en niemand die het hier goed uitspreekt behalve goede vrienden en man), maar het hoort bij mij. Wel irritant dat mijn zusjes wel internationale namen hebben grrr.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jul 2021 09:21

Geen spijt van de roepnamen, die vind ik nog steeds mooi en passend bij ons/de jongens. Ik zou onze oudste nu geen derde naam meer hebben gegeven, maar twee namen. Al weet ik niet welke naam ik zou schrappen, dat is ook de reden dat hij drie namen heeft.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 09:23

Nee, ik ken ook niemand die dat heeft gedaan, maar op het moment dat je een nieuwe opleiding start kun je je wel inschrijven met je 2de naam als je dat echt graag zou willen. Maar misschien is het in de praktijk idd wel helemaal niet handig.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 04 Jul 2021 09:27

Van beide namen heb ik nog steeds geen spijt en ik ben er nog steeds heel blij. Ik had bij de jongste twijfels of we die naam wel moesten doen, maar het past goed bij hem.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem326

Bericht 04 Jul 2021 09:32

Geen spijt en ik zou ook helemaal niet weten wat dan wel. Mijn jongste had ik Olivia willen noemen maar dat wilde mijn ex echt niet. En toen ben ik uitgekomen op een speelse en bijzondere naam die bijna niet voorkomt. En dat vind ik nu dus echt heel erg leuk. Het lijkt me leuk om zo’n naam te hebben. De namen van de tweeling vallen in de categorie Olivia. Mooi, klassiek. Een echte naam. Maar ze komen wel veel vaker voor. Waardoor de naam nog even mooi is. En ik de namen nog even mooi vind. Ze passen ook bij de kinderen. De betekenis is prachtig. Maar de naam is niet het kind. Er zijn er immers heel veel van. En mijn jongste is gewoon echt haar naam. Alsof -ie door haar is ontstaan.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jul 2021 09:33

Nee van beide namen geen spijt, bij jongste wel vaak gedacht of het wel een mooie naam was. Inmiddels vind ik het echt bij haar passen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Linvi

Bericht 04 Jul 2021 09:34

Ik heb geen spijt van 1 van de namen maar zou het nu wel anders gekozen hebben denk ik.

Onze dochter haar naam vind ik nog steeds prachtig, zoons naam ook maar ik denk dat ik die wel anders zou kiezen als ik het opnieuw zou moeten doen. (Dochter heet El.in, zoon heet Xa.vi)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2021 09:44

Geen spijt van de namen, want die vind ik nog steeds mooi! Maar de naam van de jongste past echt niet bij hem. Bij Sven had ik een grote stoere blonde jongen in gedachten en dat is hij allesbehalve.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem317

Bericht 04 Jul 2021 09:50

Nee, totaal geen spijt. Nog steeds blij mee. Ook al was het niet mijn nummer 1 naam.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen