Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Inhoud vluchttas

<<

Anoniem317

Bericht 17 Nov 2019 16:39

Inhoud vluchttas

Ik ben inmiddels al ruim 37 weken zwanger en heb wat spullen verzameld om in de vluchttas te doen, maar heb het idee dat ik dingen vergeet. Iemand nog een goed idee? Of een tip?

Ik heb nu het volgende klaar liggen (had een lijst gekregen van de kraamzorg):

Voor de baby:
- een pakje, romper, mutsje, sokken in zowel maat 50 als 56.
- een jasje
- een vestje
- omslagdoek/badcape

Voor mezelf:
- ondergoed
- voedingsbh
- slippers
- pyjama
- badjas
- kleding voor tijdens de bevalling
- kleding voor na de bevalling
- toiletartikelen (shampoo, borstel, deo, parfum, tandenborstel, tandpasta, serum, crème)

Overig:
- wat losgeld en een muntje voor eventueel een rolstoel
- kraamwijzer
- gegevens van de verloskundige
Laatst gewijzigd door Anoniem317 op 17 Nov 2019 16:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 16:42

Re: Inhoud vluchttas

In sommige ziekenhuizen kun je je kind meteen registreren bij de gemeente. In dat geval meenemen de spullen daarvoor, zoals paspoort, erkenning of huwelijksakte.
Verder iets te eten voor je partner en evt jezelf. Druivensuiker vinden sommige ook fijn tijdens de bevalling.
Evt iets om je te vermaken als je moet wachten (als weeën nog niet heftig zijn, of als je pijnstilling hebt en weinig pijn).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2019 16:48

Zit er niks voor je partner in?

Wij hadden iig ook kleding voor m'n vriend en dat is goed van pas gekomen.
Een vriendin van ons moest met spoed naar het ziekenhuis en haar vriend had alleen een dikke trui aangetrokken. Die zat daar dus op de verloskamer het bloedheet te hebben

-telefoonlader
<<

Anoniem317

Bericht 17 Nov 2019 16:54

Kijk, daar heb ik wat aan. Voor mijn man heb ik inderdaad nog niks ingepakt. M’n telefoonoplader moet er inderdaad ook in. Leg een briefje bovenop voor dat soort dingen, zodat m’n man die dan kan pakken.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Nov 2019 17:11

Voor je man: behalve schoon ondergoed en extra kleding, slippers (handig als jij onder de douche staat), een zwembroek, tandenborstel.

Ik zou ook eten meenemen, wat ligas e.d. mss blikje energydrink voor je man.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 17:40

- Warme sokken (tijdens de bevalling had ik sokken aan)

- camera en oplader
- pen/ papier (ik heb tijdens de weeën en na de bevalling in het kort opgeschreven hoe het was gegaan, leuk voor later)
- labello
<<

Anoniem332

Bericht 17 Nov 2019 18:18

Muziek! We haddEn een I pad mee en daarop een spotify playlist gemaakt. Heel fijn voor de lange eenzame nacht om iets op de achtergrond te hebben.

En een kruik. Voor mijn rug, wat deden die weeën daar pijn!
<<

Lovely

Kwebbel

Bericht 17 Nov 2019 18:19

Ik heb geen ervaring maar wel ervaring in het lezen van lijstjes. :-)

Ik zou nog toevoegen:
- een verlengsnoertje voor je telefoon. Omdat je dan je telefoon makkelijker in bed kan gebruiken terwijl ie aan de lader zit
- een zaklampje zodat je ‘s nachts naar je baby kan kijken. Zonder dat het grote licht aan moet. (Maar goed, dit is alleen als je een nacht (of meerdere) moet blijven)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2019 18:24

Ik zou een paar powerbanks opgeladen en wel meenemen.

Koptelefoon wellicht?

Ii zou ook alles in aparte zakjes doen zodat het voor je vriend makkelijker zoeken is dan door de hele tas op zoek naar net dat ene artikel.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2019 18:41

-Een rolletje pepermunt oid..
-Schoon shirt en iets te eten voor je man.

Ik had na het overgeven zo'n vieze smaak in mijn mond. De kraamhulp is de hele afdeling over geweest opzoek naar pepermuntjes ?
2012-2016-2020-2024

Instagram
<<

Anoniem332

Bericht 17 Nov 2019 18:47

En Dextro! Voor tijdens de weeen om even wat energie te krijgen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 18:58

Oordopjes vond ik fijn, ik werd ingeleid en sliep er al 2 nachten voor er iets gebeurde. Al die geluiden om me heen vond ik vreselijk.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem317

Bericht 17 Nov 2019 19:02

Goede tips! Dank jullie wel!

Heb inderdaad voor de baby van die zakjes gemaakt voor m’n man (pakje maat 50, pakje maat 56, etc.). Alleen m’n eigen kleding heb ik niet in van die zakjes gedaan. Toiletartikelen heb ik van die mini’s en in een kleine toilettas gedaan. Zal nog even met m’n man overleggen voor eten, zijn kleding en iets te doen hebben.

Hier kan ik wat mee.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Nov 2019 19:37

Ik was heel blij dat ik mijn waterfles (leeg) in de tas had gestopt, daar kon ik tenminste zelf uit drinken ipv steeds moeten vragen. Ik had gigantische dorst maar de helft van de tijd niemand handen vrij had om het glas aan te geven en uit een rietje komt amper wat. Ook tijdens het voeden vond ik het veel makkelijker om uit een flesje te drinken dan uit een glas.

Vertel ook je man wat je allemaal in de tas hebt gestopt zodat hij iets kan pakken waar jij op dat moment niet aan denkt. De waterfles in mijn geval maar kan ook een dextro of pepermuntje zijn.

En als je speciaal kraamverband in je kraampakket hebt voor de eerst dag&nachten (anatomisch gevormde inleggers of broekjes) zou je daar ook een van in de tas kunnen steken voor de terugreis. Het verschilt per ziekenhuis wat ze hebben maar die inleggers zaten mij 10x beter dan het dakpansgewijs stapelen van te klein kraamverband en dan nog doorlekken. Ik kwam er helaas thuis pas achter dat ik die inleggers had. Bij een volgende keer gaat er een in de vluchttas en als ze niet in het kraampakket zitten koop ik ze zelf.
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 21:19

Caro schreef:Ik zou een paar powerbanks opgeladen en wel meenemen.

Koptelefoon wellicht?

Ii zou ook alles in aparte zakjes doen zodat het voor je vriend makkelijker zoeken is dan door de hele tas op zoek naar net dat ene artikel.

Ook de kleertjes in aparte zakjes doen.

Per setje in een zakje, weet je vriend ook wat bij elkaar hoort.
Heb je al zie ik!!

Een extra net onderbroek. Die krijg je (als het goed is) in het ziekenhuis wel maar bij mij deden ze wel wat moeilijk.
Gelukkig was er een lieve verpleegster die me er ‘stiekem’ wat toe stopte, ook voor thuis.

En een matje voor op de terugweg in de auto. Hoef je niet bang te zijn dat je doorlekt ofzo
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2019 21:22

Lovely schreef:Ik heb geen ervaring maar wel ervaring in het lezen van lijstjes. :-)

Ik zou nog toevoegen:
- een verlengsnoertje voor je telefoon. Omdat je dan je telefoon makkelijker in bed kan gebruiken terwijl ie aan de lader zit
- een zaklampje zodat je ‘s nachts naar je baby kan kijken. Zonder dat het grote licht aan moet. (Maar goed, dit is alleen als je een nacht (of meerdere) moet blijven)

In alle kamers waar ik met G als baby heb gelegen was gewoon schemerlicht op verschillende plekken. Dat deed de nachtzuster ook aan als ze iets moest en ik had ook achter het bed.

En anders heb je vaak wel een zaklamp op je telefoon.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 21:38

Als je een bevallen hebt; deze uitgeprint boven in zodat deze ook zo te pakken is voor je partner en verplegend personeel.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 21:40

Ik heb geen tips, maar ik zie hier zo veel dingen voorbij komen die ik niet nodig heb gehad en ik heb notabene een aantal nachten in het ziekenhuis gelegen. Vanaf inleiden tot 2 dagen na de geboorte.
Ik had eerder te veel bij me. Qua eten en drinken kreeg ik gewon wat ik wilde. Zelfs 's avonds na de bevalling kreeg ik wat ik vroeg. Drinken kon ook gepakt worden of werd voor me gepakt. T-shirts of nachthemden om in te bevallen of voor erna of schone voor als je gebloed hebt; ik ben in bad bevallen, dus dat was niet nodig, net zoals warme sokken :wink:
Ik had bijvoorbeeld wel een bikini bij me, maar toen het bad werd gevuld was het gewoon nachthemd uit en hup in bad.
Kraamverband, maandverband en netbroekjes; het was allemaal prima voorradig en ik kon er ook nog van meenemen. We kregen zelfs spuugdoekjes mee naar huis voor onderweg.

Let wel, dit is geen verwijt naar anderen, omdat jullie wel tips hebben gegeven. Het is hoe ik het heb ervaren.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 21:46

Ik herken wel een beetje wat je zegt Amandine, ik heb ook veel niet nodig gehad. Ik had het op een gegeven moment zo warm dat ik alleen zon t-shirt bh aan had, meer niet.

Eten en drinken hebben we ook gekregen daar, maar de Dextro tussendoor vond ik wel erg fijn.

Licht op de kamer was ook te dimmen, was aan het begin (kwamen daar om 5:00 ‘s ochtends) wel fijn en later op de dag natuurijk niet meer nodig.
Drinken uit een beker met een rietje vond ik juist fijn, hoefde ik niet vast te houden.

Voor vriend hadden we ook schone kleding mee maar niet nodig gehad.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 21:53

Ik heb dezelfde ervaring Amandine, heb 9 dagen in het ziekenhuis gelegen. Powerbank en koptelefoon vond ik wel fijn. Maar wij wonen op 10min van het ziekenhuis dus m'n vriend ging elke dag wel heen en weer.

Mijn vriend moest zn eigen spul regelen van mij. Had ie niet gedaan en daar had hij wel spijt van toen hij halsoverkop naar huis moest om spullen te halen toen ik ineens moest blijven.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 23:14

Het is denk ik wat je zelf ook ervaart of ervaren hebt.

Ik heb bijvoorbeeld sokken aangedaan omdat ik koude voeten had, labello mee omdat ik bij de bevalling van de eerste ontzettend droge lippen had.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Nov 2019 00:41

Amandine schreef:Ik heb geen tips, maar ik zie hier zo veel dingen voorbij komen die ik niet nodig heb gehad en ik heb notabene een aantal nachten in het ziekenhuis gelegen. Vanaf inleiden tot 2 dagen na de geboorte.
Ik had eerder te veel bij me. Qua eten en drinken kreeg ik gewon wat ik wilde. Zelfs 's avonds na de bevalling kreeg ik wat ik vroeg. Drinken kon ook gepakt worden of werd voor me gepakt. T-shirts of nachthemden om in te bevallen of voor erna of schone voor als je gebloed hebt; ik ben in bad bevallen, dus dat was niet nodig, net zoals warme sokken :wink:
Ik had bijvoorbeeld wel een bikini bij me, maar toen het bad werd gevuld was het gewoon nachthemd uit en hup in bad.
Kraamverband, maandverband en netbroekjes; het was allemaal prima voorradig en ik kon er ook nog van meenemen. We kregen zelfs spuugdoekjes mee naar huis voor onderweg.

Let wel, dit is geen verwijt naar anderen, omdat jullie wel tips hebben gegeven. Het is hoe ik het heb ervaren.

Wij hebben ook heel veel niet nodig gehad. Bevalkleding niet aan gehad, geen warme sokken, kleding voor man zijn ook niet gebruikt en zo nog meer dingen maar toch fijn dat het mee was want als het anders was gelopen waren de spullen wel gebruikt.

Kraamverband en de onderleggers waar ShallY het over had kreeg ik ook wel van het ziekenhuis. En hoewel de auto schoon is gebleven is het niet tof om doorgelekt vanaf de auto naar huis te lopen ookal is het maar een klein stukje.

Tom schreef:Drinken uit een beker met een rietje vond ik juist fijn, hoefde ik niet vast te houden.

Dan moet er dus wel iemand zijn om de beker vast te houden, die is er niet altijd dus het kan fijn zijn om een alternatief bij je te hebben.

Zelfde als met eten. Meestal is er wel iemand die eten kan regelen maar het zal net druk zijn, dan ben je blij dat je iets mee hebt genomen. Eten en drinken heb je gewoon nodig.
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2019 08:19

Nogmaals, het is zoals ik het zelf ervaren heb. Als ik had gevraagd om een matje voor in de auto hadden ze dat ook wel meegegeven. Het ligt dan ook aan het personeel in het ziekenhuis.

Tijdens de bevalling heeft mijn man de beker met rietje steeds aangereikt, zodat ik er uit kon drinken. In alle andere gevallen kun je 'm toch zelf pakken of zie ik dat verkeerd?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2019 08:54

Ja zo heb ik dat ook ervaren Amadine, alles was in overvloed aanwezig en kreeg ik ook aangereikt zonder er om te vragen. Zowel eten en drinken, als kraamverband, onderleggers ed. en alles kregen we naderhand ook mee naar huis. Ook een pak luiers waar maar 1 luiertje uitgehaald was en de onderleggers voor in de auto. Verschilt misschien per ziekenhuis, misschien wel handig om na te vragen?
Ook was er continue een klein lampje aan op de kamer voor als de verpleging binnen kwam.

- Spullen die ik belangrijk vond waren inderdaad de oplader ( en een lange kabel vond ik echt handig zodat ik in bed kon opladen en met de telefoon bezig kon zijn) en telefoon met goede camera.
- Een mooie omslagdoek voor de baby want op alle eerste foto's staan ze met die doek en zie je de kleertjes amper.
- ik wist van te voren al dat ik na de bevalling 2 nachten moest blijven, dus ik had een voedings- bh, voedings shirtje en simpel vestje met knoopjes bij me zodat ik makkelijk kon voeden maar er wel gekleed uit zag als er bezoek kwam.
- hier bewust dus wel een Ipad e.d. mee genomen voor de dagen na de bevalling, om wat tijd te doden.
En omdat het toch nauwelijks ruimte in beslag neemt:
- een extra paar sokjes (of wantjes) voor de baby, beide jongens kregen hier sokjes over hun handen van de verpleging omdat ze moeite hadden om zich warm te houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Wasmand

Kletskop

Bericht 18 Nov 2019 09:02

Mijn man was heel blij dat ik een pakje shaq en aansteker erin had gestopt.
Zijn pakje was natuurlijk leeg en hij had echt wel behoefte aan een sigaret?.
Ik had de laatste weken ook een vuilniszak en matje in de auto liggen ivm eventueel vliezen breken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen