Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Caseload verloskundige

<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2021 13:08

Caseload verloskundige

Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met een caseload verloskundige en daarover wat wil delen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 24 Apr 2021 13:33

Re: Caseload verloskundige

Hier in de stad zijn steeds meer caseload verloskundigen en/of duo praktijken. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar bij een 2e zwangerschap zou ik er zeker voor kiezen. De ervaringen die ik in mijn omgeving hoor zijn heel positief. Het is heel fijn om een vast gezicht te hebben, je hebt langer de tijd bij afspraken en vaak zijn het verloskundigen die veel ervaring hebben met thuisbevallingen, badbevallingen, hypnobirthing etc. Dat is wel wat bij mij past.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2021 21:32

Wat is een caseload verloskundige?

Langer de tijd? Wat bespreek je dan allemaal met je verloskundige? Ik stond naast de echo’s en andere metingen altijd weer buiten voor de tijd om was, wat bespreek je dan allemaal met je verloskundige?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2021 22:06

Caseload verloskundige betekent dat je in principe 1 verloskundige hebt je hele zwangerschap en bevalling. Ze hebben een beperkt aantal zwangeren onder zich en kennen je dus echt als persoon en hoe je zwangerschap gaat.

Het ligt er natuurlijk aan hoe je in je zwangerschap staat/je voelt wat je allemaal bespreekt. Je kan het bv over je wensen hebben qua bevalling maar bv ook of je bepaalde onderzoeken wilt overslaan/anders wilt.

Bv in mij situatie zal een nieuwe zwangerschap na stil geboorte heel beladen zijn. Daarom neig ik naar een caseload verloskundige. En ben dus nieuwsgierig naar ervaringen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2021 22:52

Ohh wat erg voor je Siep. Klinkt wel prettig, altijd dezelfde. Kan me voorstellen dat het in situaties zoals de jouwe helemaal fijn is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2021 23:28

Geen eigen ervaring maar ik zag er gisteren toevallig iets over in de blog van Wil en Tien. Mij lijkt het ook wel fijn, ik zit nu in een team van 5 verloskundige en ik weet nog wel van de vorige keer dat ik er 1 heel veel gesproken had en hoopte dat zij bij mijn bevalling zou zijn. Op het laatst zorgde de praktijk ervoor dat ik iedereen een keer gezien zou hebben (dan plannen ze afspraken bewust bij een verloskundige in die je dan nog niet gezien hebt). Zo had ik iedereen gezien op 1 na, en ja hoor wie stond er voor mijn deur bij de bevalling. Juist die. In mijn hoofd was dat toen wel heel even een teleurstelling maar tijdens de bevalling geen last van gehad want ze deed het echt top.

Nu heb ik weer een iemand in mijn team die ik niet goed ‘ken’ en ook wat jonger is. Ik merk dat ik dan toch weer even denk oh straks heb ik die. Terwijl dat dus niks wil zeggen. Dus ik snap die wens heel goed. Zeker met jouw voorgeschiedenis nu 😘. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je dan een goede klik met deze persoon hebt, in de vlog hoorde ik dat je dan kan kennismaken met verschillende. En dat je er errug optijd bij moet zijn omdat ze maar een x aantal zwangere per maand aannemen. Dus al bellen na je positieve test bij wijze van. Ook hoorde ik dat ze vaak iets ‘vrijer’ zijn, meer bekend met thuis bevallen en achter hypnobirthing staan etc.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Apr 2021 08:17

Goeie tip Lot, die ga ik even terug kijken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Apr 2021 08:19

Mijn zus heeft dat gehad bij haar eerste zwangerschap en er was toen door omstandigheden sprake van dat de verloskundige toch niet aanwezig kon zijn bij haar bevalling. Uiteindelijk wel maar dat was voor m'n zus toch een extra stressfactor.
Ze zit nu bij een andere praktijk.

Meer weet ik er niet van. ☺️
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Apr 2021 13:10

Hoopvol marin ;) wel echt balen voor je zus, snap dat zij daar stress van ervaarde.

Henque had toch een reactie gegeven? Zie hem nu niet meer
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Apr 2021 13:11

Ja ik dacht ik geef het toch even mee. 😅
Inderdaad, denk dat Henque 'm heeft verwijderd.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Apr 2021 13:39

Ik heb niet specifiek gekozen voor een caseload praktijk, maar wel voor een kleine praktijk met maar 2 verloskundigen (waarvan 1 een vriendin van ons). Ik voelde me daar heel goed bij. Ik heb (mentaal) niet een geweldige zwangerschap gehad door toen nog onzekerheden over de gezondheid van m’n dochter en het was heel prettig dat ik dat met maximaal 2 verloskundigen hoefde mee te maken die ons ook goed kenden. Als ik thuis had mogen bevallen hadden ze het ook zo geregeld dat ze er allebei bij zouden zijn. Dat werd ‘m niet, maar uiteindelijk is wel 1 verloskundige (de vriendin) gebleven bij de bevalling in het ziekenhuis speciaal voor ons. Dat vond ik echt geweldig.

Hele positieve ervaring dus en dat zat ‘m vooral in het persoonlijke contact.

Terug naar Zwangerschap & kinderen