Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat trek je je kind(eren) aan bij ... graden?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Mei 2021 14:14

Wat trek je je kind(eren) aan bij ... graden?

Ik ben een enorme koukleum en weet soms gewoon niet wat ik de kinderen daarom wel of niet aan kan doen.
Wanneer ik nog in een winterjas loop, zie ik al korte broeken. Dus ik hoop iets aan jullie te hebben.
En ik snap dat het per kind verschillend is. Pepijn is bijvoorbeeld echt een heethoofd, dus moet ik sneller wat minder warms aan doen.

Wat trek je je kind(eren) aan bij 18/20 graden?
.... bij 20-25 graden?

En dan ook vooral de komende dagen dat het 'ineens' zo'n mooi weer is. In de ochtend nog wat koud.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 14:21

Re: Wat trek je je kind(eren) aan bij ... graden?

Dat vind ik ook lastig, ook voor mezelf! Hier zijn ze vanochtend vertrokken in lange broek met T-shirt en een zomerjas aan. Ze vragen 's ochtends vaak zelf naar het weerbericht en ik laat ze dan zelf kiezen wat ze aan willen. Vooral dochter heeft het echt snel warm, ik ben zelf juist een koukleum. Ik gok dat ik morgen nog in lange broek, t-shirt en vest loop en mijn kinderen allemaal in korte broek en T-shirt 🤣.

18-20 graden is lange broek met T-shirt hier.
20-25 graden is korte broek met T-shirt. In de ochtend dan soms met een borgvest erbij aan als het nog fris is. We moeten 15 minuten buiten de bebouwde kom fietsen naar school.
2011 2012 2017
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2021 14:31

Ik ben zelf geen goede graadmeter want draag altijd lange broeken en meestal ook wel een vestje of dunne lange mouwen. En wij wonen buitenaf, dus waar ik soms op Instagram al zomer/badpak foto's zie van kinderen, waai je hier soms nog uit je vest. Wij zijn dus niet zo snel met T-shirts.

Naar de opvang geef ik altijd T-shirt én lange mouwen mee als reserve. Als ze het dan warm hebben in een longsleeve kan er een T-shirt aan.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 14:39

Mijn kinderen zijn altijd de eerste die in korte broeken en met korte mouwen lopen.
Dus vanochtend ook, er ging nog wel een zomerjas overheen. Ze hebben het niet snel koud en zullen daar ook niet snel over klagen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 15:36

Laagjes! Bij beide temperaturen. Vaak is het in de ochtend op de fiets nog erg fris.

Een rokje met legging, tshirt met een vestje of spijkerjasje. Dan kunnen ze in de loop van de dag eventueel hun legging en/of vestje uit doen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 15:53

Bij weer als vandaag: lange broek, korte mouwen shirt en vest.

Als het echt 25 graden is doe ik pas een korte broek aan met t-shirt en nog vest erover. Als het in de ochtend nog fris is doe ik zelfs een lange broek aan en geef een korte mee. Ik houd niet van te koud gekleed zijn dus doe dat ook niet bij mijn kind :). Het ligt er ook aan waar we naar toe gaan trouwens. Bij iemand in de tuin is het snel al warmer dan naar het bos bijvoorbeeld.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Mei 2021 16:08

Tot 19 graden lange mouwen lange pijpen
20-22 graden korte mouwen of korte broek
23+ korte mouwen en korte pijpen

Bij twijfelachtig weer maar droog een borgvest
Bij regen zo'n geel HEMA regenachtig jasje
Bij ander weer een zomerjas

Ze vragen dit overigens zelf altijd aan Google want ze hopen al maanden op korte broek 😁
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Mei 2021 16:28

Hier dragen ze vandaag een lange mouwen shirtje of korte mouw met dun vestje.
Blote armen is vanaf een graad of 20. Blote benen vanaf 25 denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 16:42

Zelfde als Spencer. Maar als we de deur verder niet uit gaan komt het ook wel eens voor dat ze in de achtertuin met een graad of 20 al in korte broek+T-shirt lopen. In de tuin is het gauw warm
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Mei 2021 17:17

Mijn dochter heeft vandaag met 17 graden een lange mouwen romper en soort salopetje aan. En sowieso altijd blote voeten. Mijn kinderen weigeren sokken op de een of andere manier.

M'n zoon draagt een lange mouwen shirt en lange mouwen broek. Hij verdraagt slecht korte mouwen de laatste tijd, vindt hij niet lekker zitten. Dus dat wordt nog wat. Meestal loopt hij thuis sowieso in z'n onderbroek.

Ik ben niet kouwkleumerig en trek m'n kinderen al snel iets koelers aan. Voor dit weekend heb ik wel korte mouwen jurkjes en shirtjes mee voor de kinderen. Alleen nog geen blote benen.
Let's discover the world together.
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 28 Mei 2021 18:05

Ik vind dat ook lastig en kinderen rennen natuurlijk meer dus warmer.
18-20 graden lange broek en een shirt (met hemd eronder) en een jas mee voor op de fiets.
Rond de 25 mogen ze een korte broek en sandalen maar liever niet. Op school wil ik eigenlijk bedekte benen omdat mijn kinderen vaak kapotte knieën hebben van het vallen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Mei 2021 18:46

Hihi, een lange mouwen broek Marin 😁
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Mei 2021 18:50

Laagjes!
Nu vanmorgen had ze een korte mouw blousje en dunne broek eronder en spijkerjasje.
Soms ook een vestje erover dat ze uit kan doen bij warmer worden.

Bij 25gr blote benen en blote armen! Én slippers of sandalen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Mei 2021 18:54

Mijn dochter heeft het niet snel koud en mag het zelf beoordelen, zolang ze het niet te gek maakt, niet in de winter met blote benen naar school of zo. Vandaag had ze een jumpsuit van jeansstof met korte pijpjes en korte mouwen aan en dat was niet te koud. Vanmorgen had ze er wel een jasje op.

Bij mijn zoon vind ik het lastig gokken, sinds hij in de puberteit is, is hij wat sneller bezweet en als zijn kleren ook maar een beetje nat zijn wil hij ze uit. Zo rond de 15 graden is het meestal een lange broek en longsleeve en dan buiten zijn spijkerjack of zomerjas, daar net boven een lange broek met T-shirt en als het echt zomerweer is een korte broek met T-shirt. In de winter wel een T-shirt onder zijn trui zodat binnen eventueel zijn trui uit kan als hij het warm heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Mei 2021 19:31

Arwyn schreef:Hihi, een lange mouwen broek Marin 😁

Ik ben zooo moe. 😭😅
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 20:33

Mijn oudste zoon heeft het altijd warm en mijn jongste zoon heeft het heel snel koud.

Ik ga net als Oh la la meestal voor laagjes en zeg vooral tegen de oudste altijd dat hij gewoon een laag uit mag doen als hij het warm heeft op school.

De oudste droeg vandaag een T-shirt, lange spijkerbroek, hoge Vans en een softshell zomerjas. Toen hij uit school kwam was de jas uit, toen hij in de speeltuin geweest was liep hij in de tuin in zijn hemd te mopperen dat het zo heet was 🙈

De jongste droeg een T-shirt, tuinbroekje, wollen vestje open, sokken, lage Vans en zomerjas vanmorgen. In de bakfiets vanmiddag (onder de huif dus uit de wind) hield hij dat alles graag aan. Vanmiddag in de tuin speelde hij wel in de volle zon in alleen zijn tuinbroek en T-shirt.

Met 25 graden geef ik ze een korte broek en T-shirt aan en gewoon sneakers. De oudste kan dan in de ochtend wel zonder jas naar buiten, de jongste geef ik dan wel een vestje opnieuw dergelijks mee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2021 23:30

Ik vind dat ook erg lastig, vooral met slapen eigenlijk.

Dochter heeft het snel warm, die loopt met 15 graden al in een t-shirt. Op eigen verzoek, van ons moet ze een vestje aan, maar als ik haar ophaal van school of bso zit dat vestje al in de tas want ze had het zoooo heet.
Zoon draagt een romper, meestal korte mouwen en een dunne longsleeve erover. En gewoon een lange broek en dochter een rok + legging. Vandaag geen legging trouwens. En sandalen. En dan wil zoon ook zijn sandalen aan 😁

Ik vind het 's nachts dus lastiger. Dochter heeft gewoon een dekbed, dus als die haar zomer nachtjapon aan wilt, prima. Maar zoon ligt in een slaapzak en nu dus nog de winter variant. Met romper en pyjama. Ik heb zo'n trauma van alle slechte nachten dat ik als de dood ben dat hij het koud krijgt en er nóg een reden bijkomt waarom hij wakker wordt. Maar hij is wel vaak erg warm als hij wakker wordt... dunnere slaapzak? Pyjama weglaten? Wat doen jullie?
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Mei 2021 23:55

Kan je niet als eerste de mouwtjes van de slaapzak ritsen Niekske? Dus wel met romper en pyjama aan nog en z'n warme slaapzak maar dan zonder mouwen. Dat zou ik denk ik als stap 1 richting zomer doen. Maar herken het hoor. Dochter ligt ook nog in haar winterslaapzak met mouwen).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 29 Mei 2021 00:03

Vandaag hadden zowel m'n dochter als ik een lange spijkerbroek aan, korte mouwen en sandalen. Op de fiets had N er een spijkerjasje over en ik niks, dat was wel erg fris nog (eind van de ochtend). Verder prima zo! Vanaf zondag wordt het blotebenenweer geloof ik.
❤️ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Mei 2021 05:55

Spencer schreef:Tot 19 graden lange mouwen lange pijpen
20-22 graden korte mouwen of korte broek
23+ korte mouwen en korte pijpen

Dit. En tot 20 Gr een tussenjasje aan naar school.
Want dan kan het nog wel echt fris zijn.
Vanaf 20 Gr zomerjas.
En sandalen pas met 25 graden ofzo.
2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Mei 2021 06:47

Tot 15 graden bedekte benen en armen en winterjas/tussenjas
15-18 graden bloten benen óf blote armen en tussenjas
18-25 graden blote benen en armen en spijkerjas
+25 graden zomerse kleding, zonder jas

Onze kids hebben het altijd warm. Het liefst zouden ze vanaf 15 graden al zomers naar buiten gaan.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Mei 2021 19:28

Zouden jullie morgen een korte of lange (mouwen 😝) broek aan doen bij je kind? 't is om 10 uur al 18 graden en 14 uur zelfs 23 graden zegt Google en hij gaat de hele dag naar school. Dan kan een korte broek toch wel?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 31 Mei 2021 19:34

Mijn kind had vandaag al een rokje aan met blote benen. Vanmorgen op de fiets vond ze het koud, verder niet.
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 31 Mei 2021 19:48

Ja dat vind ik makkelijk kunnen, Marin! M'n dochter had vanmorgen al blote benen, alleen bleek ze vervolgens ziek te zijn en bleef ze thuis.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Mei 2021 19:53

Oké top, nu hopen dat hij het ook wil.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen