Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Menstruatie na bevalling

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 10:15

Menstruatie na bevalling

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je menstruatie cyclus weer normaal was na de zwangerschap?

Ik heb er inmiddels vier menstruaties op zitten maar mijn cyclus blijft steeds ruim 6 weken en wordt nog niet korter. Ook is het nog steeds veel heftiger dan voor mijn zwangerschap. Wordt dit ooit weer normaal? En vanaf wanneer zouden jullie hiermee naar een huisarts gaan? Ik maak me niet direct zorgen maar vind het wel vervelend dat er nog geen verbetering in zit.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 10:24

Re: Menstruatie na bevalling

Geef je borstvoeding?

Ik heb na 10 weken meteen weer een spiraal laten plaatsen dus ik heb er zelf niet echt ervaring mee. Ik begreep wel dat je soms een maand de pil kan slikken om te resetten. Ik denk dat ik als ik jou was nog 2 menstruaties af zou wachten en dan zou informeren bij de huisarts.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Apr 2021 11:06

Bij mij werd het na 3e niet meer normaal. Soms zat er heel lang tussen (10 maanden) en dan weer om de 3 weken. En soms heel heftig, dan liep ik leeg. En soms echt nauwelijks iets. Ik ben sinds 2 maanden aan de prikpil om o.a. deze reden. Ik werd gek van de onvoorspelbaarheid.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 11:32

Bij mij is het nu na een halfjaar nog steeds niet op gang, maar dat komt doordat ik borstvoeding geef.

Na vorige bevallingen duurde het bij mij vooral lang voordat ik weer een eerste menstruatie had, maar was het vaak na 1 of 2 cyclussen weer terug als vanouds.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Apr 2021 11:38

Bij mij was het vreemd genoeg meteen vrij regelmatig, terwijl dat daarvoor nooit zo was. Oftewel, volgens mij is het bij iedereen anders.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 11:48

Ik geef geen bv meer. Heb ik 4 maanden volledig en 1 maand half gedaan. Ik wist nog niet dat de pil slikken misschien zou kunnen helpen voor een reset dus dank voor de tip!

Boerenkool, wat frustrerend die onvoorspelbaarheid!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 11:56

Ah oke, ja dacht anders kan dat een reden zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Apr 2021 11:56

Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven. Daarna duurde het nog een ruime maand voor ik heel licht ongesteld werd. En daarna barste het los. Mijn cyclus is nu steeds wat wisselend. Dan weer 24/25 dagen en dan weer 28. Wel hevig, ruim een week.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2021 12:25

Flesvoeding hier.

Ik was het meteen weer regelmatig, maar zo heftig dat het lijkt alsof de kraan open staan. Volgens mijn vriendinnen die dit ook hadden was het binnen een jaar weer normaal. M'n ijzer is wel veel te laag en dat kan daar door komen zegt de huisarts.
De laatste keer werd het al iets beter qua hoeveelheid. A is bijna 5 maanden oud nu.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 12:27

Dat lijkt me best vervelend Savi! Hopelijk wordt het snel beter. Slik je nu een ijzersupplement?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2021 12:37

Harrison schreef:Dat lijkt me best vervelend Savi! Hopelijk wordt het snel beter. Slik je nu een ijzersupplement?

Ja een mega hoeveelheid ijzer tabletten (in de zwangerschap had ik ook al een tekort en slikte ik 1 per dag, nu moet ik er 3) en nog vitamines en pillen voor een trage schildklier.

Hopelijk voel ik me deze zomer ergens weer 'normaal'. :smile:
On the bright side, voor m'n laatste zwangerschap kon ik geen tampons gebruiken, die voelde ik altijd zitten en deden pijn. Nu na de bevalling van A lukt het wel weer!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2021 12:51

Dat hoop ik ook voor je!
Dat is dan in ieder geval een voordeel inderdaad.
<<

Lovely

Kwebbel

Bericht 12 Apr 2021 14:23

Bij mij duurde het (icm flesvoeding) een maand of 3. Voor mijn gevoel duurde het heel lang omdat ik wilde wachten met het plaatsen van een nieuw spiraaltje tot alles weer goed zou werken. (Na mijn eerste menstruatie dus)

De eerste paar keer was de eerste dag super heftig. Vond dat echt naar. Vooral ‘s nachts. Nu is het allemaal weer normaal en super regelmatig (zonder spiraal nu overigens)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Apr 2021 13:54

Na beide zwangerschappen werd ik na ongeveer 5 maanden weer ongesteld. In beide gevallen gaf ik toen nog borstvoeding. Mijn cyclus was meteen regelmatig (ongeveer 4 weken - 1 maand). Na de eerste zwangerschap werd mijn menstruatie veel heftiger dan ervoor en dat werd alleen maar erger. Ik liep al bin de gynaecoloog ervoor, maar het duurde allemaal lang en toen zijn we eerst voor een tweede gegaan. Nu is het weer vreselijk, ik ben elke maand echt een paar dagen helemaal kapot, ik verlies zoveel bloed dat ik zelfs met tampon en maandverband samen (beide XL) na een uur weer moet verschonen. Ben nu weer aan de pil, maar ik krijg steeds doorbraakbloedingen, dus ik loop weer bij de gyn.
december 2016
juli 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Apr 2021 21:12

Hmm toevallig dat ik dit topic tegenkom. Had mijn eerste menstruatie zo'n 10 weken na de bevalling maar mijn cyclus is ook niet regelmatig. Tussen de 1e en 2e keer zat 7 weken, toen 6 weken, nu weer ruim 6 weken. En het is een stuk heftiger dan voor mijn zwangerschap (al was ik toen wel aan de pil). Ik loop echt 2 dagen helemaal leeg, en dan dag 3 bijna niks meer en dan is het alweer voorbij.
Ik gebruik nu nog geen anticonceptie want wilde even hormoonloos, en kijken hoe ik me daarbij voel, maar begin nu wel erg te twijfelen om weer met de pil te beginnen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Apr 2021 22:10

Oh Niekske wat akelig zeg! Hopelijk kunnen ze er iets mee.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Apr 2021 00:12

Mijn menstruatie kwam na 8 weken weer op gang en eigenlijk gelijk regelmatig maar wat een drama zo heftig. Ik wilde eigenlijk de pil niet meer slikken maar ben van ellende maar weer begonnen. Daarmee werd het wel wat minder maar pas afgelopen maand was het weer beetje gewoon te doen.
💙 2016
💙 2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Apr 2021 16:24

Mijn menstruatie kwam na 11, 12 en 13 maanden weer op gang. Eerst onregelmatig en sowieso erg heftig. Tussen de oudste twee ben ik maar een paar keer ongesteld geweest en toen was ik weer zwanger. Na de middelste ben ik aan de nuvaring gegaan, daar werd mijn menstruatie iets behapbaarder door. Na de jongste heb ik een mirenaspiraal genomen. De eerste tijd had ik veel bloedingen, maar niet meer zo heftig en inmiddels ben ik helemaal niet meer ongesteld, wat een heerlijkheid, haha!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen