BSO strijd
Maar goed, inmiddels gaat ze weer een paar weken naar school, maar ze zeurt nog steeds dat ze niet naar de bso wil. Ze komt er overigens elke keer vrolijk vandaan, ze speelt er graag, heeft altijd een berg knutselwerkjes mee en de leidsters geven ook aan dat ze zich er goed vermaakt heeft elke keer. Het is vooral steeds de strijd vooraf, de dag voordat ze naar de bso gaat na school. We hebben haar al uitgelegd dat papa en mama moeten werken, omdat we geld moeten verdienen voor eten en drinken en kleren en dat we soms wat langer moeten werken daarvoor... het helpt niks en het lijkt alleen maar erger te worden elke keer.
Herkent iemand dit? Hebben jullie nog tips hoe we dit voor haar makkelijker kunnen maken?
juli 2019

ik denk dat moeheid ook meespeelt hoor en misschien is zo'n planbord wel een goede, dat de weken overzichtelijk zijn voor haar (tips hiervoor trouwens? Had al eens op bol.com gekeken, maar nog niet echt iets gevonden). Ik heb het idee dat er op de bso (zeker nu) veel ruimte is voor zelf aanrommelen, want de leidsters vertellen ook vaak dat ze bedacht had dat ze een bepaald iets wilde knutselen en dan mag ze dat ook gewoon doen. Ik vind het zo sneu dat ze er vantevoren zo verdrietig over is, misschien heeft het nog wat meer tijd (en leuke ervaring) nodig om dit bij haar weg te nemen. Dankjewel voor jullie reacties in elk geval!