Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Haarverlies na zwangerschap

<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Mrt 2021 10:20

Haarverlies na zwangerschap

Hoi allemaal,

Ik weet niet zeker of dit topic beter bij lichaam & gezondheid of bij beauty & mode past, dan kan dit topic verplaatst worden.

Ik ben vandaag 7 maanden geleden bevallen en sinds een maand of 3 begon mijn haar met enorme plukken uit te vallen. Voor mijn zwangerschap had ik al een aantal jaren heel dun en weinig haar (vroeger juist heel dik haar) en mijn haar viel altijd al best veel uit maar nu is het echt extreem. Mijn haar is nu veel dunner dan voorheen en heb ik als ik mijn haar opsteek kale plekken. Als ik mijn haar los draag valt het heel plat en lelijk aan een kant. Ik heb (of ja had) krullend haar dat nu door de uitval bijna helemaal stijl hangt. Ik was mijn haar maximaal 2 keer per week en ik borstel het niet elke dag (hopend dat de krul terug komt) en ik heb speciale shampoo en cremespoeling (Kerastase GENESIS), deze was aangeraden door een vriendin. Heeft iemand nog een tip wat ik nog meer zou kunnen doen? Een goed werkend voedingssupplement dat ik zou kunnen proberen (dat je mag gebruiken tijdens borstvoeding geven)?

Hoelang is het eigenlijk normaal dat het haar blijft uitvallen? Ik vraag me ook af of ik het niet beter kan afknippen, het is nu halflang, al ik denk niet dat kort haar mij leuk zal staan. Ik ben ondertussen behoorlijk onzeker aan het worden door de kale plekken en de onzekerheid hoelang het blijft uitvallen en of het nog goedkomt. Bovendien vind ik het ook vervelend dat mijn dochtertje steeds mijn lange haren overal heeft hangen, tussen haar vingertjes enzo.

Is dit probleem herkenbaar?
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Mrt 2021 10:26

Re: Haarverlies na zwangerschap

Ja helaas hoort dit er helemaal bij. Rond de drie maanden na bevalling begint dat meestal ja. Hoe lang 't duurt weet ik niet meer.
Ik heb geen tips voor verzorging helaas.

De vorige keer had ik echt heel lang van die baby haartjes aan de voorkant, soort pluis pony. Nu zie ik dat weer verschijnen maar dan bij m'n oren. En echt bosjes aan haaruitval ja.

Maar het stelt je misschien gerust dat het iig bij het ontzwangeren hoort voor veel vrouwen en het gaat weer over. Maar wel echt balen en irritant is het hè.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Mrt 2021 10:30

Oh ik voel met je mee, wat een ellende. Mijn haarlijn was helemaal opgeschoven en ik had inhammen waar mijn vader niet aan kon tippen. Ik had het gevoel dat iedereen het zag. Helaas heb ik nooit iets gevonden dat echt helpt, behalve tijd. Het gaat over en het groeit weer bij, maar leuk is het niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2021 10:39

Het is bij mij nu 4 maanden na de bevalling ook super erg en mijn ijzer en verschillende vitamines blijken veel te laag waardoor de haaruitval erger kan zijn dan 'normaal' en ik me daarnaast ook helemaal niet fit voel.

Toevallig afgelopen dinsdag voor bloed geprikt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mrt 2021 10:56

Oh zo herkenbaar! Heeft hier ook echt lang geduurd en inderdaad hele kale plekken en inhammen. Vond het vreselijk!

Enige remedie was hier tijd. Volgens mij stopte het hier na 9 maanden zoiets.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2021 11:18

Wat vervelend dat het je onzeker maakt :hug:
Haaruitval had ik zeker ook, maar de echt kale plekken die jij noemt, vind ik best heftig klinken. Je kan in de supplementen gaan zoeken of er iets is, of via de huisarts vragen of zij iets kunnen adviseren.
Het komt goed!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2021 12:22

Ja, heel erg herkenbaar. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen en het was best ernstig bij mij maar uiteindelijk kwam het echt goed. Kan even duren, hou vol! Eventueel kan je contact opnemen met je huisarts. (deed ik ook, die vond het normaal)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2021 14:16

Heel herkenbaar!

Ik heb nu (zoon is inmiddels 20 maanden) heel veel van die korte, nieuwe haren ertussen. Niet mooi maar komt vast goed.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2021 14:46

Ik heb uiteindelijk niks gevonden dat echt werkt. Even had ik een shampoo dat leek te werken maar dat was het ook niet. Het duurde bij mij vanaf maand 4 tot en met 7 ongeveer. Ik heb mijn haar maandenlang dag en nacht in een losse staart gehad omdat ik er zo verdrietig van werd overal haren te vinden.

Het gaat over en het groeit weer aan. Maar het is zo naar.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Mrt 2021 15:37

Bedankt voor alle antwoorden en 'fijn'dat er herkenning is. Ik had inderdaad gelezen dat als het extreem is om de huisarts te bellen, maar ik heb dus geen idee of het bij mij extreem is. Zoals ik het hier lees is het bij de meeste net zo erg als bij mij. Ik heb inderdaad ook van zo'n gek kort babyhaar boven op mijn hoofd, dat ziet er ook super stom ook. Hopelijk is het na 9 maanden ontzwangeren klaar met het haarverlies. Heel fijn dat het bij jullie allemaal gewoon weer goed is gekomen met tijd, ik ga ervan uit dat het hier ook goed komt.
Onze lieve jongen - 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2021 15:39

Ik vind het wel extreem hoor, wat ik hier lees (ook van anderen). Vind het niet gek om er mee naar de huisarts te gaan. Al komt het gelukkig naar ervaring van anderen gelukkig ook wel weer goed.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2021 15:43

Nien_ schreef:Bedankt voor alle antwoorden en 'fijn'dat er herkenning is. Ik had inderdaad gelezen dat als het extreem is om de huisarts te bellen, maar ik heb dus geen idee of het bij mij extreem is. Zoals ik het hier lees is het bij de meeste net zo erg als bij mij. Ik heb inderdaad ook van zo'n gek kort babyhaar boven op mijn hoofd, dat ziet er ook super stom ook. Hopelijk is het na 9 maanden ontzwangeren klaar met het haarverlies. Heel fijn dat het bij jullie allemaal gewoon weer goed is gekomen met tijd, ik ga ervan uit dat het hier ook goed komt.

Het klinkt wel extreem. En bloed prikken is zo gedaan natuurlijk.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Mrt 2021 15:44

Savi schreef:Het is bij mij nu 4 maanden na de bevalling ook super erg en mijn ijzer en verschillende vitamines blijken veel te laag waardoor de haaruitval erger kan zijn dan 'normaal' en ik me daarnaast ook helemaal niet fit voel.

Toevallig afgelopen dinsdag voor bloed geprikt.

Hmm dat is ook een goeie! Ik voel me inderdaad ook niet echt fit en vaak duizelig. Ik ga volgende week toch maar even de huisarts bellen. Ik ben sinds 2 maanden ook weer ongesteld en dat is ook veel heviger dan voorheen, ik vraag me af of dit met elkaar te maken heeft.
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2021 15:53

Ik loop ook leeg met menstruaties sinds m'n bevalling en dat heeft zeker invloed op je ijzer. Dat schijnt (helaas) overigens wel normaal te zijn en wordt meestal weer beter na een x aantal maanden. Tenminste dat zei m'n huisarts en als ik vriendinnen hoor dan klopt dat wel.

Terug naar Zwangerschap & kinderen