Haarverlies na zwangerschap
Ik weet niet zeker of dit topic beter bij lichaam & gezondheid of bij beauty & mode past, dan kan dit topic verplaatst worden.
Ik ben vandaag 7 maanden geleden bevallen en sinds een maand of 3 begon mijn haar met enorme plukken uit te vallen. Voor mijn zwangerschap had ik al een aantal jaren heel dun en weinig haar (vroeger juist heel dik haar) en mijn haar viel altijd al best veel uit maar nu is het echt extreem. Mijn haar is nu veel dunner dan voorheen en heb ik als ik mijn haar opsteek kale plekken. Als ik mijn haar los draag valt het heel plat en lelijk aan een kant. Ik heb (of ja had) krullend haar dat nu door de uitval bijna helemaal stijl hangt. Ik was mijn haar maximaal 2 keer per week en ik borstel het niet elke dag (hopend dat de krul terug komt) en ik heb speciale shampoo en cremespoeling (Kerastase GENESIS), deze was aangeraden door een vriendin. Heeft iemand nog een tip wat ik nog meer zou kunnen doen? Een goed werkend voedingssupplement dat ik zou kunnen proberen (dat je mag gebruiken tijdens borstvoeding geven)?
Hoelang is het eigenlijk normaal dat het haar blijft uitvallen? Ik vraag me ook af of ik het niet beter kan afknippen, het is nu halflang, al ik denk niet dat kort haar mij leuk zal staan. Ik ben ondertussen behoorlijk onzeker aan het worden door de kale plekken en de onzekerheid hoelang het blijft uitvallen en of het nog goedkomt. Bovendien vind ik het ook vervelend dat mijn dochtertje steeds mijn lange haren overal heeft hangen, tussen haar vingertjes enzo.
Is dit probleem herkenbaar?
Onze lieve jongen - 2022