Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verwennen

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Mrt 2021 15:40

Verwennen

Verwen jij je kind vaak?
In de zin van iets kleins/groots kopen/uitkiezen.
Of een ijsje of wat anders lekkers?

En als je meerder kinderen hebt doe je dit bij ze even vaak?

Wanneer vind je een kind een "verwend" kind?😇
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 15:55

Re: Verwennen

Verwen jij je kind vaak?

Cadeautjes niet veel. Soms wel een boek zomaar, maar niet veel cadeaus zomaar. Van de week kregen we een speelkleed binnen wat we al een tijd geleden hadden besteld. Dat zou ik dan liever voor z'n verjaardag bewaren, maar m'n man wilde het juist nu al geven (hij 'won'), dus dat was wel een groot cadeau zomaar. Maar dat vind ik niet oké voor te vaak.

Ja hij krijgt wel vaak een croissantje als we langs de bakker gaan bijvoorbeeld. Of dat we even samen een ijsje halen. Dat zie ik ook als een soort activiteit. Daarin verwen ik 'm wel denk ik.

Nog niet relevant.

Als er een bepaalde vanzelfsprekendheid vanuit het kind ontstaat of een bepaald verwachtingspatroon.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mrt 2021 16:11

Goeie laatste vraag! Ik verwen mijn kind graag maar merk bij T, en ook al een beetje bij M, dat ik maar 1x iets hoef te doen qua verwennen, en dat hij het dan de volgende keer meteen weer vraagt. Niet verwacht gelukkig, maar het wel echt als een optie ziet die hij weleens kan uitvragen. En dat vind ik jammer en niet leuk. Het verrassingseffect vind ik juist zo leuk en dat gaat daardoor weg. Ik verwen dus sowieso vaak niet met precies hetzelfde haha

Ik verwen soms met iets lekkers wat hij mag uitzoeken, of met een activiteit, bijna nooit met kado’s. Dat gebeurde voor Corona vaker maar ik kom nu zelf nauwelijks op plekken waar ik als verrassing iets kleins voor hem zou kunnen meenemen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2021 16:16

Ik vind mijn kinderen vrij verwend. Ze krijgen geen speelgoed buiten hun verjaardagen en sinterklaas om. Maar als ze ergens een mooi boek zien, leuke haarspeldjes of een bruisbal voor in bad ofzo, dan koop ik dat vaak wel.

Ook koop ik regelmatig iets lekkers voor ze, maar dat is vaak op een moment dat ik voor mezelf ergens een koffie ga halen. Ik vind het dan gek om mijn kinderen niets te geven als ze er bij zijn.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2021 16:45

Ja, ik denk dat mijn dochter vrij verwend is, dat waren wij vroeger ook wel. Ze is enigst kind en dan denk ik; ach is toch leuk voor haar. Ik koop wel dingen waarvan ik zeker weet dat ze het leuk vindt en dat ze het draagt of er mee speelt.
<<

Kira

Bericht 10 Mrt 2021 18:05

Ja mijn zoon is verwend, in de zin dat hij veel spullen heeft en krijgt.

Verwend gedrag vind ik als je niet meer dankbaar bent, en dingen vanzelfsprekend vind. Heel soms is hij dat, en ik denk dat dat ook met de leeftijd te maken heeft maar dat accepteer ik dus echt niet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Mrt 2021 19:41

Zomaar speelgoed geven doe ik niet vaak, eigenlijk alleen met verjaardagen/ sint.
Wel krijgen ze regelmatig iets lekkers of zo. Als we bv naar het centrum gewandeld zijn en ze dat eind zelf lopen zonder gedoe en in de winkels ook, krijgen ze voor de terugweg wel eens een ijsje of lekker broodje oid.

Ze kunnen in principe alles krijgen wat ze willen, in die zin zijn ze zeker verwend. Maar ze krijgen niet alles wat ze willen, hoe lief ze er ook om vragen. Hun gedrag is niet verwend denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2021 20:07

Ik vind mijn kinderen geluksvogels op dit gebied. Ze krijgen niet vaak zomaar een groot cadeau maar worden wel verwend als het gaat om leuke dingen doen ,wat lekkers halen, nou vooruit gooi dat maar in het wagentje (tijdschrift in de supermarkt of bepaald douchespul,koekje oid)

Ook als we ergens heen gaan is een ijsje
zo gekocht en willen ze ergens aan meedoen of ergens op qua hobby mag en kan er een heleboel.

Vroeger kocht ik makkelijker wat voor ze bij de Kruidvat/Action. Dat ging me ene beetje tegenstaan,maar ik zwichte altijd heel makkelijk.

Toen mijn dochter zakgeld had en ik zei,koop het anders van je zakgeld, bleken veel dingen toch niet zo populair of zei ze ,weet je ik zet het op m'n verlanglijstje.Was een les voor mezelf. M'n jongste nam dit over. Een foto maken voor op haar verlanglijstje is vaak meer als genoeg.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2021 21:37

Ja ze zijn hier vrij verwend, niet dat ze wekelijks cadeaus krijgen dat beperk ik wel tot verjaardagen en sint/kerst maar er kan hier wel veel. We gaan elk jaar op vakantie, regelmatig een weekendje weg. Ergens wat eten. Of andere uitjes, we ondernemen (voor corona dan) veel. Maar ik neem bij uitjes bijv ook wel gewoon eigen brood mee.

Ik vind overigens niet dat mijn kinderen zich heel verwend gedragen, heus wel eens een keer, maar het is niet dat ze altijd iets verwachten. Ik vind hun gedrag niet verwend.
:heart: :heart: 2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Mrt 2021 22:03

Ja, ik vind het fijn om ze te verwennen met een lekker broodje, een donut, een klein speelgoedje oid. Grote en/of dure dingen doe ik niet zo gauw zomaar even tussendoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2021 22:15

Ja, hij wordt verwend met liefde, aandacht en materialen (speelgoed, kleding). Er komt geregeld een pakketje binnen en vaak is het ook voor hem.

Ik vind hem zich niet verwend gedragen (als dat al kan met zijn leeftijd). Hij accepteert nee en ik kan hem dingen goed uitleggen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Mrt 2021 22:37

Ik ben de jongste van 3, het enige meisje en kom een paar jaar achter de andere 2 aan. Van ons drie ben ik ook geheid het meest verwend. Mijn moeder zegt ook wel dat ik wel verwend ben als ik kind, maar me er nooit naar ben gaan gedragen. En dat ze het daarom ook leuk vond om te doen.
Dat merk ik bij mezelf ook. Als de kinderen om dingen gaan vragen of al verwachten dat ze iets wel krijgen, dan krijgen ze het vaak juist niet, haha. Verwend gedrag vind ik echt vervelend.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2021 11:04

Verwen jij je kind vaak?
- Eigenlijk niet echt. Als ze iets kunnen gebruiken of nodig hebben dan zorg ik dat het er is. Maar anders eigenlijk niet. Voorbeeld: mijn zoontje tekent heel graag en heel veel, dus ik zorg voor een grote doos met goede kleurpotloden, fatsoenlijke stiften en goed tekenpapier. (Schetsblok van Hema met net wat dikker papier). Dit zijn geen cadeautjes, dit is er gewoon.
Edit: soms als ik iets zie wat ze echt leuk zouden vinden koop ik het toch wel eens. En mijn kinderen hebben ook kleren met monstertrucks en Minnie mouse, omdat ze dat zelf leuk vinden.

In dit geval doen we het eigenlijk zoals we onszelf ook soms iets geven. Gewoon af en toe of bij een bepaald moment of uitje. (Ik heb dit zelf bijna nooit gekregen, vriend wel vaak) Bij in de stad wandelen hoort vaak een ijsje en bijvoorbeeld een verse stroopwafel oid.
Ja, dat altijd.

Een kind dat zeurt/dramt om iets en vervolgens zijn/haar zin krijgt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2021 12:03

Zomaar spullen tussendoor kopen doen we zo goed als nooit.

Iets lekkers wel regelmatig, maar alleen als het onderdeel van ons plan is en het vanuit een ouder komt. Ben van het begin af aan heel streng geweest in het niet toegeven aan gezeur om eten en daar plukken we nog steeds de vruchten van.

'Verwend kind' vind ik als het er automatisch vanuit gaat dat het iets krijgt, maar ik denk daar niet echt zo over, het ligt aan de opvoeders, niet aan het kind.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mrt 2021 14:26

Wij hebben verwende kinderen, maar ze gedragen zich niet verwend. Dan stopt het al heel gauw.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mrt 2021 16:35

Mijn moeder zegt altijd, "liever verwend, dan verwaand."

Ik verwen mijn kind ook zeker! Als ik zie dat hij iets heel leuk vindt, dan krijgt hij dat. Ook qua eten, verwen ik hem. Ik zie hem graag gelukkig. En nee, ik koop echt niet elke dag een cadeau, maar wil wel dat hij zich goed kan ontwikkelen en op zijn leeftijd is daar nu eenmaal ook speelgoed voor om daarbij te helpen.

Maar als hij later denkt dat hij de hele winkel elke keer mag leeg kopen, dan zou ik dat echt niet leuk vinden. En als hij zou zeggen tegen een vriendje "ga jij maar 1 keer op vakantie? wij gaan lekker 3 keer". als in, als hij ergens over gaat opscheppen, zou ik dat ook echt storend vinden. Dat vind ik dan verwaand. Dus ik verwen hem graag, maar hij moet ook snappen dat dit niet gewoon is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Mrt 2021 17:04

En ik word er zelf ook altijd gelukkig van. Zo heel af en toe bestellen wij eten en mogen de jongens een happy meal. Die blije koppies maken mij dan echt gelukkig 🙂.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem326

Bericht 11 Mrt 2021 23:02

Ja, ik geloof het wel. Ze krijgen heel vaak nieuwe boeken. Of een nieuw boek uit een serie. Mooie knutselspullen. Een spel of een puzzel. Vaak nieuwe kleren. En op vrijdagmiddag haal ik vaak een klein taartje, of extra lekker eten. Nu ze weer meer buitenspelen en mijn dochter aangeeft dat ze kan springtouwen, dan koop ik een springtouw. Toen ik bezig was met binnen zaaien in potten op de vensterbank, kocht ik voor de kinderen ook een moestuinsetje. Met Pasen zorg ik naast paasdecoratie ook voor een nieuw paasboek en paaskleurplaten. Mijn dochter wil paardrijden. En dat regel ik ook. Dan kan ze dus op les. Dus ja. Ik maak wel veel mogelijk.

Verwend gedrag is ergens om vragen en verwachten dat je het krijgt. En boos worden als je het niet krijgt.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Mrt 2021 23:34

Ja, we verwennen ze. Niet met speelgoed, wel met kleding/uitjes/eten. Alle kinderen evenveel. Regelmatig splitsen we op. Bijvoorbeeld met kleintjes naar de binnenspeeltuin en met de oudste naar de film.

Ik vind kinderen verwend als ze blijven zeuren om spullen en vervolgens hun zin krijgen.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mrt 2021 14:07

Ik merk dat ik het ook wel lastig vind om het niet te doen. Mijn dochter vertoont geen verwend gedrag vind ik dus het is zo makkelijk om iets te geven waar ze zo blij van wordt. Zo zijn we gezellig aan het puzzelen en nu er weer 1 klaar is (van de 7) heb ik als verrassing een nieuwe besteld. En zo zag ik een dekbedovertrek voorbij komen waarvan ik weet dat ze zo verrast zou zijn als ik die koop. Maar ze heeft al 5 sets. Dit topic zet me wel aan het denken. 😑
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Mrt 2021 14:09

HollyGolightly schreef:Ja, ik geloof het wel. Ze krijgen heel vaak nieuwe boeken. Of een nieuw boek uit een serie. Mooie knutselspullen. Een spel of een puzzel. Vaak nieuwe kleren. En op vrijdagmiddag haal ik vaak een klein taartje, of extra lekker eten. Nu ze weer meer buitenspelen en mijn dochter aangeeft dat ze kan springtouwen, dan koop ik een springtouw. Toen ik bezig was met binnen zaaien in potten op de vensterbank, kocht ik voor de kinderen ook een moestuinsetje. Met Pasen zorg ik naast paasdecoratie ook voor een nieuw paasboek en paaskleurplaten. Mijn dochter wil paardrijden. En dat regel ik ook. Dan kan ze dus op les. Dus ja. Ik maak wel veel mogelijk.

Verwend gedrag is ergens om vragen en verwachten dat je het krijgt. En boos worden als je het niet krijgt.

Dit geldt ook voor mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Mrt 2021 17:07

Ik heb geen kinderen, maar hoop dit later op materieel gebied hetzelfde te doen als mijn ouders. Als je iets heel graag wilt hebben kun je het op je verlanglijstje zetten of ervoor sparen. Maar op je lijstje betekent niet dat je het automatisch krijgt. Ik heb de baby Born echt volgehouden tot ik er eigenlijk al te oud voor was 😂 Maar we kregen bijvoorbeeld wel de grotere dingen waar we ook lang mee vooruit konden, zoals een tafeltennistafel en allerlei buitenspeelgoed en knutselspullen.
Wat betreft lekkers kopen als je onderweg bent ben ik iets makkelijker dan mijn ouders, dus ik denk dat ik daar richting mijn kinderen ook makkelijker in word. Maar ik wil niet dat kinderen meteen aan een bepaalde activiteit koppelen dat ze ‘automatisch’ ook iets lekkers krijgen. Het moet wel een verrassing blijven en ze moeten en wel blij mee blijven zijn.
Ik vind kinderen dus verwend als ze bijv verwachten dat ze meteen iets nieuws krijgen als iets stuk is of te klein bijvoorbeeld. En als ze buitenshuis verwachten altijd een extraatje te krijgen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen