Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vanaf wanneer at jouw kind ... (ongezonde voeding)

<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 00:05

Vanaf wanneer at jouw kind ... (ongezonde voeding)

Patat
Snacks zoals kroket, bitterbal
Pannenkoek
Pizza
Ijsjes
Snoep
Koek
Taart
Etc?

Ik merk al zoveel verschil bij mijn tweede, die wil alles wat z’n zus krijgt 😂.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 00:35

Re: Vanaf wanneer at jouw kind ... (ongezonde voeding)

Dochter is bijna 2. Denk dat het bij zoon idd wel anders zal gaan :).

Patat, Snacks zoals kroket, bitterbal, Pizza
Dit heeft ze nog nooit gehad. Als we dit eten, is het als zij op bed ligt.

Pannenkoek
Elke week meerdere keren boekweitpannenkoekjes met groenten erdoor. Normale pannenkoeken denk ik 1x gehad bij m'n zusje.

Ijsjes
In de zomer met 15 maanden kreeg ze wel waterijsjes.

Snoep
Nog niet gehad (van ons dan).

Koek, Taart
Hebben we eigenlijk nooit in huis, maar als we het wel hebben of bij anderen krijgt ze het wel. Eigenlijk sinds ze erom vraagt als ze het bij anderen ziet. Dat begon met 22 maanden ofzo. Daarvoor had ze het nooit gehad en vroeg ze er ook niet om als ze het anderen zag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 01:09

Snacks: niet. Hij heeft 1x kipnuggets op van de Mac trouwens.

Friet: uit airfryer of zelfgemaakte zonder zout soms

Pizza: alleen zelfgemaakte pizza.

Pannenkoeken: eerst banaan-ei. Nu ook volkoren of gewone zelfgemaakt. Ook 2x naar een pannenkoekenhuis geweest :) (toen hij 2 werd)

Ijsjes: weleens een likje van een waterijsje. In de zomer ook weleens sorbetijs in een bakje. Meestal eet hij een paar hapjes met ons mee.

Snoep: niet. Onee ik jok. Hij is dol op chocola. Maakt niet uit hoe puur. Hij krijgt dan een klein stukje als wij dat ook eten.

Koek, taart: koekjes wel (voor kindjes of volkoren), taart eet hij vaak met ons mee. Mocht hij van mij ook pas rond 1.5jr. Nu smult hij van appeltaart op een feestje of een cakeje.

Ik ben heel streng geweest tot 1/1.5jr. Daarna werd ik geleidelijk aan veel makkelijker. Toch ben ik nog wel streng denk ik in vergelijking met andere ouders. Hij mag van mij veel proeven (dus vaak geen eigen portie) en met mate en dan het liefst nog zelfgemaakt. Denk dat het met nr 2 ook wel makkelijker gaat. Of juist moeilijker om dan niet te geven ;).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 02:53

AMM schreef:Patat: 2 jaar
Snacks zoals kroket, bitterbal: nooit gehad (want niet aanwezig).
Pannenkoek: vanaf 18 maand maar wel met banaan en geen suiker
Pizza: vanaf 2
Ijsjes: zelfgemaakt van fruit vanaf 1, andere vanaf 3
Snoep: niet (op 1 winegum na)
Koek (koekjes?): vanaf 3
Taart: vanaf 3
Etc?

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 04:01

AMM schreef:Patat
Pannenkoek
Pizza
Ijsjes
Snoep
Koek
Taart
Etc?

Ik heb echt geen idee meer, maar gok dat ze alles kreeg toen ze gewoon met ons mee at. Dus ergens rond 1 jaar?

Pizza lust ze niet haha.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 07:27

Mijn dochter wordt in juni 2 jaar en eet dit allemaal behalve snoep. Ze heeft nog weinig taken dus dat vind ik nog wat eng. Ik denk dat ze dit at vanaf ongeveer 1 jaar. Eerst van die babykoekjes maar al gauw wilde ze alles wat wij aten. Zoon kreeg dit soort dingen denk ik wel iets later.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 08:57

Patat: Vanaf 2 jaar ofzo? Iig in Amerika toen hij 2 was heeeel veel gegeten. En nog steeds eet hij wel vrij veel patat. Het is hetgene wat er in restaurants 't makkelijkst in gaat bij hem.

Snacks zoals kroket, bitterbal: Geen idee wanneer maar hij lust het toch niet.

Pannenkoek: Ik denk toen hij 1 was. Eerst gezondere versies en daarna de ongezondere. Ik ben groot fan van de spelt banaan pannenkoekjes van de AH. Die eet hij ook koud dus ideaal picknick eten in corona tijden wanneer je veel buiten moet eten enz. Hebben bijna altijd wel pakje in huis. Kan als ontbijt of diner, hij eet het vaak met frambozen of blauwe bessen. Een grote pannekoek in een restaurant at hij denk ik vanaf dat hij 2 was.

Pizza: Ooit wel geprobeerd toen hij 3 was maar hij lust het verder niet.

Ijsjes: toen hij 1 was ergens een keer maar vond het zo koud dat hij erg moest huilen. Intussen is ie er dol op.

Snoep: Amper maar voor 't eerst toen hij 1 was en iemand op een feestje een Haribo beertje aan 'm gaf. Dat vond ik niet zo denderend maar dat was dus de eerste keer.

Koek: Baby koekjes al voor z'n eerste. Echte koeken vast nadat hij 1 was.

Taart: op z'n eerste verjaardag.
.[/quote]

Ik kan me trouwens nog niet voorstellen dat ik bij dochter dingen heel anders doe. Ik ben niet enorm moeilijk met eten maar voor het eerste jaar vind ik suiker niet zo nodig. Daarna maakt 't me niet enorm veel uit. We zijn geen enorme snoepers maar af en toe mag prima vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 09:01

AMM schreef:Patat
Pannenkoek
Pizza
Ijsjes
Snoep
Koek
Taart
Etc?

Hier eet hij alles sinds hij met ons mee eet, dat deed hij ongeveer vanaf 14 maanden. Als snack mag hij een frikandel. Snoep krijgt hij van ons nooit, ik denk dat hij afgelopen zondag bij een vriendin voor het eerst snoep kreeg.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 09:04

Patat - lust ze pas vanaf 2,5 jaar
Snacks zoals kroket, bitterbal - idem voor patat ze krijgt nu gewoon een snack
Pannenkoek - 11 maanden, altijd gek op geweest
Pizza - zelfgemaakt vanaf 1,5 ofzo?
Ijsjes - 1 jaar
Snoep - niet Nooit gehad ook
Koek - babykoekjes vanaf zes maanden, gewone vanaf een jaar af en toe
Taart - vanaf 1 maar daarvoor wel eens hapjes

Zoon eet eigenlijk alles al mee van ons, behalve snoepjes. Wel met mate, maar al veel eerder dan dochter.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Mrt 2021 09:11

Met oudste hebben we met al het zoet relatief lang gewacht. Hartige ongezonde dingen wel iets eerder, vanaf 1,5 ofzo? Ik vond het qua zoete dingen leuk om eerst zo veel mogelijk uit te proberen met verantwoorde snoepjes en van die maisboogies enzo.

M krijgt alles echt al veel eerder.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 09:12

Onder snoep schaar ik trouwens ook chocolade. En bij de HEMA heb je van die aardbeien fruit stukjes in een doosje (rozijnendoosje met andere inhoud dus zeg maar) die hadden we ook wel eens.
Winegums of drop ofzoiets hebben we zelf ook nooit in huis.
Spekjes wel. En soms van die yoghurt gums.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Mrt 2021 09:16

Zora schreef:Met oudste hebben we met al het zoet relatief lang gewacht. Hartige ongezonde dingen wel iets eerder, vanaf 1,5 ofzo? Ik vond het qua zoete dingen leuk om eerst zo veel mogelijk uit te proberen met verantwoorde snoepjes en van die maisboogies enzo.

Dit. En echt snoep hebben we nu nog nauwelijks in huis. Dat zal wel anders worden als de tweeling de leeftijd van de oudste heeft.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Mrt 2021 09:23

Ik denk dat V. alles wat vroeger gaat krijgen dan L.

L. (3 jaar) krijgt inmiddels alles wel wat hier genoemd wordt
V. (Bijna 11 maanden) heeft laatst 1 patatje gehad, maar vond ze nog niets. Die krijgt wel eens zo'n babykoekje of zo'n maïs chipje. En af en toe ook wel een hapje ijs of taart.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mrt 2021 09:27

😂 oh heb niet álles opgeschreven maar ze krijgt alles inmiddels!
En denk gemiddeld zo'n beetje van 1 a 1.5 jaar!
Vooral ijs is ze gek op al heel jong😋
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mrt 2021 09:29

Denk trouwens als je zelf snoept dat je makkelijker aan je kind geeft ook?
Of doe je dan stiekem snoepen dat ze het niet zien?😊
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mrt 2021 09:37

Zora schreef:Met oudste hebben we met al het zoet relatief lang gewacht. Hartige ongezonde dingen wel iets eerder, vanaf 1,5 ofzo? Ik vond het qua zoete dingen leuk om eerst zo veel mogelijk uit te proberen met verantwoorde snoepjes en van die maisboogies enzo.

Dit hier, met andere initialen. Bij mijn oudste vond ik dat allemaal zo belangrijk, die kreeg nooit snoep maar dadels, en nooit patat en chips enzo. Bij de tweede interesseerde me dat niet zo meer, én die zag de oudste eten natuurlijk.
Grappig genoeg is de oudste een echt snoeper/snacker geworden terwijl de jongste er weinig om geeft.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mrt 2021 09:44

Hier ook zo. Met de oudste waren we heel voorzichtig qua eten en snoep. Zij zeurt nu juist heel veel om snoepjes. Gelukkig houdt ze ook veel van groente en fruit. De middelste kreeg eigenlijk alles heel snel al en taalt nu eigenlijk helemaal niet naar snoep. Die heeft liever een boterham of groente (geen fruit).
Bij de jongste zijn we helemaal los. Die wordt eind van de maand 2 maar zeurt dus de hele dag om koek, en snoep. Ik hoop dat dat nog verandert.
En ja, hier wordt wel stiekem gesnoept door mij. Niet overdag, maar wel savonds als ze in bed liggen.

En soms is het hier ook lastig. Ik eet zelf nauwelijks fruit ivm ernstige allergische reacties, de middelste probeert er nu op die manier ook onderuit te komen. "Ik ben allergisch voor appel mama". En het klopt deels, hij krijgt er ook jeuk van in z'n keel en een loopneus van, maar hij moet van mij sowieso op school wel gewoon fruit eten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 02 Mrt 2021 09:46

Volgens mij at ze alles vanaf een jaar of 1. Al vond ze patat toen nog niet zo boeiend. Frikandellen daarentegen! Snoep hebben we nooit in huis, maar mag ze wel af en toe als we ergens zijn.
❤️ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Mrt 2021 09:53

V, nu 4 jaar
Patat: vanaf 2,5 jaar
Snacks zoals kroket, bitterbal: vanaf 2,5 jaar
Pannenkoek: op haar 1e verjaardag, naturel zonder iets er op.
Pizza: vanaf 4
Ijsjes: vanaf anderhalf een zelfgemaakt fruit ijsje.
Snoep: pas op de peuterspeelzaal
Koek: vanaf 2. daarvoor verantwoorde koekjes
Taart: op haar 1e verjaardag, daarna wel eens een hapje

S: bijna 2 (kreeg dus alles eerder dan zus..)
Patat: vanaf 1,5 jaar
Snacks zoals kroket, bitterbal: vanaf 1,5 jaar
Pannenkoek: rond haar 1e, naturel zonder iets er op
Pizza: anderhalf
Ijsjes: vanaf anderhalf een zelfgemaakt fruit ijsje.
Snoep: vanaf anderhalf
Koek: vanaf anderhalf
Taart: op haar 1e verjaardag, daarna wel eens een hapje
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 10:02

kippetje schreef:Denk trouwens als je zelf snoept dat je makkelijker aan je kind geeft ook?

Ha! Nee hoor. Net als bij koffie en wijn zeg ik al vanaf zijn geboorte dat hij voor sommige dingen nog wat te klein is. Ik eet rustig een stuk cheese cake naast hem en dat hij dan iets gezonder krijgt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 10:05

Haha Marsy ik dacht ohhhh, wat zielig. Maar G. is gek op taart haha, dan zou het ook echt zielig zijn.

Maar dikke koeken zoals mergpijpen enzo dan zeg ik ook dat het voor grote mensen is. Alleen krijgt ze dan niet persé iets gezonders, meestal een cakeje of een spekje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 10:12

Marsy31 schreef:
kippetje schreef:Denk trouwens als je zelf snoept dat je makkelijker aan je kind geeft ook?

Ha! Nee hoor. Net als bij koffie en wijn zeg ik al vanaf zijn geboorte dat hij voor sommige dingen nog wat te klein is. Ik eet rustig een stuk cheese cake naast hem en dat hij dan iets gezonder krijgt.

Haha ja dit weet ik nog van je toen we gingen meeten!

Ik ben zo'n moeder die altijd snacks voor haar kind vergeet. En dan vind ik 't nu ideaal dat hij gewoon alles mag.
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 10:13

Bij dochter waren we tot haar derde heel streng met (zoet) ongezonds. Ik hoopte dat ze door gezonde dingen te eten, ook dat vooral voorkeur aan te geven. (Niet helemaal gelukt ;)) Met patatjes en (halve) snacks waren we wat makkelijker. Tussen haar derde en vierde zijn we wat makkelijker geworden, vooral ook omdat ze op de basisschool het toch ging krijgen bij vriendjes. We wilden/willen haar leren er goed mee om te gaan.

En omdat dochter meer mag, mag zoon nu ook veel meer, alleen van alles een beetje. Alleen geen snoep en chocolade.

Enige wat de kinderen echt niet van mij mogen zijn lolly's.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 10:17

Chips of chocola eten wij eigenlijk alleen 's avonds dus ik die zin ziet ze dat nooit. Snacken ook meestal alleen als ze op bed ligt omdat we dan zin hebben later te eten. Maar tot ruim anderhalf konden we ook prima met haar snacken dat zij iets anders kreeg. Boeide haar niet. Net als op verjaardagen, pas sindskort dat ze dan ook taart en chips wil als andere kinderen dat hebben. Daarvoor taalde ze er niet naar, dan ga ik het ook niet geven.
We wilden haar tot 2 zo min mogelijk troep geven, maar wilden het haar ook niet onthouden als ze wel mee wil doen als de rest het heeft. Dat begon pas met bijna 2 dus prima.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 10:22

In mijn geval juist niet. Ik hoop juist dat mijn kinderen niet zo'n snoepkont worden als ik.
Dus snoepen doe ik dan ook 's avonds.
🩷 jan '16
💙 nov '18
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen