Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Mrt 2018 09:28

Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Bij D ben ik na de borstvoeding overgestapt op de kunstvoeding van Nutrilon. Nu overweeg ik om over te stappen naar een huismerk kunstvoeding, wanneer ik stop met de borstvoeding.

Wie van jullie heeft ook een huismerk gebruikt? En zitten er nadelen aan, behalve dat je het maar in een bepaalde winkel kunt krijgen? Het is in principe precies dezelfde voeding toch? Ik vind het qua kosten echt zoveel schelen, ongeveer de helft per pak tov Nutrilon en ik vraag me af of je bij deze laatste niet met name voor het merk betaalt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 09:36

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Ik ben bij onze beide meisjes na de bv overgestapt op nutrilon en daarna redelijk gauw Kruidvat melkpoeder gaan gebruiken inderdaad ook omdat het gewoon zoveel scheelt per pak, als ik het me goed herinner wel een paar euro per pak. Onze meiden hebben nooit wat van de overgang gemerkt en deden het prima op de Kruidvat voeding.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 09:41

Wij geven Jumbo eigen merk voeding.
We hebben eerst, na de BV, Hero gegeven omdat we daar een aantal verpakkingen van hadden gekregen van de kraamverzorgster.
Vanwege de prijs hebben we idd eens een huismerk geprobeerd en dat gaat gewoon hartstikke goed!
10.04.17
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Mrt 2018 09:47

Wij kregen van de kraamhulp advies voor Kruidvat merk, dus die hebben we toen gehaald om achter de hand te hebben. Na de bv heeft ze deze ook gekregen en beviel goed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Mrt 2018 09:54

Goede ervaringen dus. Pandora, ik geloof dat Kruidvat 5-6 euro per pak scheelt tov Nutrilon. Dat vind ik echt veel. Ik twijfel zelf tussen Kruidvat en Jumbo, omdat ik bij die laatste veel vaker kom.

Hebben huismerken trouwens ook voeding voor hongerige baby’s bijvoorbeeld? Bij D zijn we al vrij snel overgegaan op Nutrilon Forte, omdat het zo’n hongerlap was. Nu nog steeds trouwens :smile: .

<<

Anoniem239

Bericht 28 Mrt 2018 09:55

Wij zijn na een half jaar overgestapt van nutrilon naar AH eigen merk. Beviel erg goed.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 10:03

https://www.consumentenbond.nl/kindervo ... lesvoeding

Misschien helpt dit artikel je om een keuze te maken? Volgens de consumentenbond maakt het niet uit welk merk je kiest. Wij gebruiken wel Nutrilon. Krijgt hij ook op het kdv.
2011 2012 2017
<<

Anoniem236

Bericht 28 Mrt 2018 10:05

Hier een tijdje Kruidvat gebruikt, beviel niet anders dan nutrilon.
Ik vind het zoveel schelen in prijs en het voldoet aan dezelfde strenge eisen als merk voeding.

Kruidvat had in onze tijd wel forte babyvoeding en ook hypo allergeen
Etos ook trouwens, jumbo weet ik niet
<<

Anoniem252

Bericht 28 Mrt 2018 10:15

Wij gebruiken Nutrilon, onze kraamhulp vond dat toch wel de beste van allemaal. Maar volgens mij is in Nederland alle kV getest en goed. In elke voeding zitten soms net weer andere hulpstoffen voor de smaak.

Hero schijnt trouwens qua smaak het beste op bv te lijken.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2018 10:16

Hier hebben we gewoon een huismerk gegeven. Wel pas na een halfjaar ivm borstvoeding tot die tijd, dus nr 1 heb ik nooit gehad.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Mrt 2018 10:24

Hier Kruidvat, werkte prima. Ik heb echt heel veel verpakkingen staan vergelijken maar zag geen verschillen, daarom zijn we voor Kruidvat gegaan; prima prijs en Kruidvat om de hoek met ruime openingstijden :nerd: ze hebben idd ook gewoon Forte van Kruidvat eigen merk.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Mrt 2018 10:33

Ik heb altijd Hero gebruikt. Dat lijkt het meest op bv zeggen ze, iemand hierboven zei dat ook al.
Wij gaven al snel 1 flesje kv en de rest bv, dus ik wilde graag (voor mijn gevoel) iets dat erop leek :smile:

Geen ervaring met andere merken. Ik dacht altijd het is maar tijdelijk en dit is toch de hoofdvoeding.
Maar ik denk wel dat je ervan uit kunt gaan dat iedere kv goed is.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mrt 2018 10:43

Hier na een half jaar overgestapt op Ah huismerk. Geen verschil gemerkt aan mijn dochter. Ook gewoon cold turkey gedaan ipv half om half.
Bij een 2e zou ik gelijk op Ah voeding gaan.
<<

Patsy

Bericht 28 Mrt 2018 10:54

Wij hebben voor de oudste voeding van Jumbo gebruikt. Toen hij forte nodig bleek te hebben zijn we overgestapt op Hero. De jongste kreeg altijd Kruidvat voeding. Het is ons prima bevallen.

De eisen zijn hier zo streng dat alle soorten flesvoeding prima zijn.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 10:58

Ik heb tot 5 maanden borstvoeding gegeven, daar moest ik toen mee stoppen. Onze lactatiekundige had als aanrader na borstvoeding Hero, maar kruidvat eigen merk was volgens haar nagenoeg gelijk. Ik heb dus 1x Hero gekocht, dat ging goed. Daarna kruidvat eigen merk geprobeerd en dat ging net zo goed, dus daar bij gebleven.

Ik weet niet of jij (of anderen) dat ook hebben, maar ik voelde me de eerste keer dat ik eigen merk melkpoeder kocht echt een enorm zuinige en zelfs beetje slechte moeder, alsof ik door geen a-merk te kopen iets fout deed. Totaal belachelijk natuurlijk ;) laat zoiets dus geen rol spelen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Mrt 2018 11:12

Hero meurt qua spuug in elk geval meer dan Nutrilon. Hier in elk geval wel.
O krijgt altijd Nutrilon maar op vakantie hadden we Hero. Ik vond die melk sowieso sterker ruiken dan Nutrilon maar qua spuug helemaal. Bah, kreeg er op 't einde van de vakantie echt rillingen van.

Met b merken geen ervaring verder maar het lijkt me allemaal niet slecht en gewoon voldoen aan de kwaliteitsnorm. Waarom het dan zo in prijs verschilt vraag ik me ook altijd af.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 11:16

Marin, waarom er zo'n prijsverschil is wordt uitgelegd in de link van de consumentenbond die ik hierboven plaatste. Daar wordt ook uitgelegd wat de verschillen zijn tussen de verschillende soorten flesvoeding.

Quote uit de link:
Is een duur merk beter dan een goedkoper merk?
Nee, een duur merk is niet beter dan een goedkoper (huis)merk. Dat A-merken duurder zijn, heeft andere redenen. Zo steken fabrikanten van bijvoorbeeld Nutrilon, NAN Optipro en Hero Baby veel geld in onderzoek en productontwikkeling. Niet alleen voor ‘gewone’ baby’s, maar ook voor te vroeg geboren of zieke baby’s.
Ook wordt er veel geld gestoken in voorlichting over en reclame voor de producten. Huismerken besteden hier nauwelijks of geen budget aan.
2011 2012 2017
<<

Anoniem328

Bericht 28 Mrt 2018 11:45

Kruidvat en nutrilon schijnt nagenoeg hetzelfde te zijn. Dat gaf zelfs onze kraamzorg aan. Je betaalt puur voor het merk. Mensen zijn daar toch gevoelig voor. Wij gaven/geven bij beide kruidvat voeding. Bevalt prima!!
<<

Anoniem257

Bericht 28 Mrt 2018 12:14

Wij hebben ook altijd Kruidvat gebruikt. Ik vond kv ietsjes dunner dan nutrilon en omdat K. Reflex had hebben wij KV AR gebruikt en dit gevoel echt meer dan prima.
<<

Anoniem236

Bericht 28 Mrt 2018 13:16

Atelier Madame schreef:Wij gebruiken Nutrilon, onze kraamhulp vond dat toch wel de beste van allemaal. Maar volgens mij is in Nederland alle kV getest en goed. In elke voeding zitten soms net weer andere hulpstoffen voor de smaak.

Hero schijnt trouwens qua smaak het beste op bv te lijken.

Iedereen kiest uiteraard zelf welke voeding, maar ik ben dan toch wel heel benieuwd waarom een kraamhulp dat de beste van allemaal vond? Wat vond ze er dan beter aan? Groeide de kinderen harder, spuugde ze minder, stonk de voeding minder, minder klonten of wat is er beter aan, waar baseert ze dat op?

Persoonlijk merkte ik bij de normale voeding geen enkel verschil tussen nutrilon en Kruidvat. Ik heb het alleen niet geproefd dus de smaak weet ik noet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 13:21

Vergis je trouwens niet in hoe kraamzorg bureaus en verloskundigen worden beïnvloed door vertegenwoordigers van Hero of Nutrilon die langs komen met gratis meuk, tips en de resultaten van de nieuwste onderzoeken.
Vaak is het advies niet erg objectief. Wel met de beste bedoelingen natuurlijk!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Mrt 2018 13:24

Wij geven Jumbo, bevalt prima. Vanwege de strenge richtlijnen zit er erg weinig verschil in de merken(iig nr 1).
Ik weet dat Jumbo ook verschillende varianten heeft.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Mrt 2018 13:40

Fijn om al deze reacties te lezen. Indigo, bedankt voor het artikel, erg verhelderend en interessant. Wij gaan tzt starten met een huismerk heb ik besloten na het lezen van jullie reacties. Ik hoop de eerste paar maanden borstvoeding te geven dus ik heb nog voldoende tijd om na te denken over welk huismerk.

<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2018 14:00

Wij gaan Jumbo huismerk geven als borstvoeding niet lukt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2018 14:16

Green_Pepper schreef:Vergis je trouwens niet in hoe kraamzorg bureaus en verloskundigen worden beïnvloed door vertegenwoordigers van Hero of Nutrilon die langs komen met gratis meuk, tips en de resultaten van de nieuwste onderzoeken.
Vaak is het advies niet erg objectief. Wel met de beste bedoelingen natuurlijk!

Dit inderdaad. Wij werden als coassistenten ook al geschoold door nutrilon bij de neonatologie. :smile: En inderdaad altijd gratis en vrijblijvend maar wel met de geef vooral nutrilon want dat onderbouwen/raden wij aan boodschap haha. Wij van wc eend! Maar ze doen dus inderdaad wel meer onderzoek en scholing en staan er dichter op qua innovatie en ontwikkeling. Hoge kwaliteit: ja, veel verschil: nee. Alles is hoge kwaliteit hier.
Laatst gewijzigd door Whatever op 28 Mrt 2018 15:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen