Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderverjaardag met corona regels

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 16:46

Kinderverjaardag met corona regels

Ik weet zeker dat dit al eens naar voren is gekomen op het forum, maar krijg het niet goed terug gevonden.

Onze jongste viert over twee weken voor de tweede keer haar verjaardag in lockdown. Vorig jaar konden een paar familieleden nog een weekje voor haar verjaardag langs komen, een dag later begon die lockdown. Nu viert ze haar 5e verjaardag met nóg strengere regels en ik vind het sneu. Oudste is in de zomer jarig en heeft het wel met familie kunnen vieren, dat is voor jongste lastig te begrijpen. We vieren wel een kinderfeestje en daar kijkt ze erg naar uit, maar zoals het er nu op lijkt gaat er verder dus geen enkel familiebezoek zijn.

Kijkend naar de regel van slechts 1 persoon op bezoek ben ik benieuwd hoe andere ouders dit doen en misschien zijn er nog leuke tips voor kinderverjaardagen in deze tijd? Zag laatst een nichtje van me dat taart bij familie bezorgde een dagje van tevoren, leuk bedacht maar dat is hier jammer genoeg al geen optie omdat familie verspreid en allemaal op minstens 1 uur rijden woont.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem314

Bericht 07 Mrt 2021 16:50

Re: Kinderverjaardag met corona regels

Wij hebben over 3 weken ook een kinderverjaardag. We laten de ene dag de ene opa en oma komen en de andere dag de andere. Misschien de week erop oom, tante en nichtjes. Wij kiezen er dus voor om het advies van 1 bezoeker te interpreteren als 1 huishouden. Vorig jaar hebben we het ook al niet gevierd, dus niets doen was voor mij geen optie.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 16:57

Wij hebben vorige week de opa's en oma's op 2 dagen langs laten komen.
Vrienden hebben we voor het huis langs laten komen. Carport versierd, kindjes buiten samen en wij bleven binnen en gaven de gasten een stukje taart en een kopje koffie door het keukenraam, haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Mrt 2021 17:07

M was 2 wk geleden jarig en hij heeft ook geen bezoek gehad. Wel had alle familie kado’s opgestuurd en hebben we die per FaceTime opengemaakt. Hij heeft denk ik een topdag gehad! Wij hebben de dag net z’n vieren gewoon heel bijzonder en gezellig gemaakt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Mrt 2021 17:08

Wij weten het nog niet precies voor over drie weken. M'n schoonvader is ook jarig op die dag dus de kans is het grootst dat man en zoontje dan even een stukje taart gaan brengen ofzo, dan zien ze elkaar op hun verjaardag even. En dan ga ik/we (afhankelijk van wat er mag) wel naar m'n moeder met Pasen ofzo.

Ik vond het stoepbezoek vorig jaar trouwens ook wel echt heel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2021 17:45

Eind deze maand de tweede keer Corona verjaardag voor G. We maken er weer wat van met ons gezin. Mijn moeder komt langs en we gaan naar mijn schoonouders en verder niet.
Mijn broers zullen wel even voor het raam komen en kunnen taart afhalen haha.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Mrt 2021 18:01

Mijn oudste is morgen jarig en we hadden bedacht dat vrijdag een vriendin langs kwam, vandaag tante en oom met de kids en morgen mijn moeder. Woensdag weer een vriendin en zaterdag opa en oma, en zondag de ouders van haar beste vriendin die hier blijft slapen zaterdag.
Maar nu is de jongste verkouden dus die gooit roet in het eten. Vrijdag kon nog wel doorgaan maar vandaag de visite niet. We zijn wel samen even naar oude oma geweest. Maar de rest van de week zal wel saai worden. Alles wordt dus uitgesteld
08-03-2010
08-02-2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 18:23

Mijn dochter was van de week jarig. Opa en oma zijn op 1 dag geweest. Oma en tante op een andere dag. Verder doen we binnenkort ook nog een kinderfeestje.
Ik had extra uitgepakt met de versiering en uiteindelijk heeft ze volgens mij wel leuke dagen gehad.

Ik snap het advies van 1 bezoeker maar wij hebben in dit geval ook bezoek van 1 huishouden aangehouden en 1,5 meter afstand gehouden.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 18:39

Mijn oudste was vorige week jarig. Pake en beppe zijn op de dag zelf geweest, zijn tante de dag erna en zondag nog een stel met hun baby. Mijn vader durfde het niet aan om langs te komen maar had wel een cadeau gestuurd en hij heeft gefacetimed met mijn zoon. Ik heb aan veel mensen gevraagd of ze een kaart wilden sturen. Dat is gebeurd, dus hij voelde zich wel echt verwend.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 20:05

Onze oudste is in december 5 jaar geworden en hebben de visite over de hele week verspreid.

Dus op 1 dag broer en schoonzus met kids, andere dag weer maximaal 2 personen.
En wel met de voorwaarde dat ze klachten vrij waren.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Mrt 2021 20:11

Onze oudste was 2 weken geleden jarig, toen zijn die dag de ene opa en oma langs geweest, de dag erna de andere. Haar ooms en tantes hadden wat opgestuurd.

We hebben ook geen kinderverjaardag gevierd. Voor we gaan verhuizen krijgt ze een gecombineerd verjaardags- en afscheidsfeestje met haar vriendinnetjes hier. Dat is over een ruime maand. Hopelijk kan er dan wat meer buiten.
Laatst gewijzigd door Teun op 07 Mrt 2021 20:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 20:49

Bedankt voor de reacties. Het valt me op dat daarin toch veel mensen de richtlijnen negeren. Ik vind dat dus in dit geval wel een lastige. Wij hebben de opa's en oma's allemaal al sinds december niet gezien. Een aantal van de familieleden houdt zich niet aan de regels, ook afstand houden niet en het zijn huishoudens van 5 personen of meer. Maar ik heb het idee dat we langzamerhand eigenlijk de enige nog zijn die zich daarin aan die richtlijn houden.

FaceTimen en kaartjes ga ik in elk geval aan de familieleden vragen. Dat zou ze wel erg leuk vinden denk ik.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 23:29

Mijn kinderen zijn volgende maand jarig. Vorig jaar kwam er één bezoeker per dag. Op de verjaardag van I. Kwam de ene oma op de verjaardag van R. De andere oma. Ze snappen de regels heel goed, maar ik vind het ontzettend sneu dat we weer geen verjaardag kunnen vieren. Vorig jaar dachten we het feestje in de zomer wel te kunnen inhalen. Helaas bleek dat niet het geval. Hoe we het dit jaar gaan aanpakken weet ik nog niet.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Mrt 2021 23:38

Onze dochter is volgens mij 1 dag eerder jarig dus net als jullie vorig jaar geen verjaardag. We hebben toen helemaal geen bezoek gedaan vanwege de maatregelen.

Dit jaar kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om haar weer niets te geven. Op haar verjaardag zelf doen we haar kinderfeestje. We houden het thuis met wat vriendjes uit haar eigen klas alleen. Die ziet ze dus al elke dag.
Het weekend erna komen mijn ouders en mijn schoonmoeder.
Vrienden van ons komen een andere keer langs.
Mijn zwager is even afhankelijk van hun regels die zij hanteren. Ze mogen wat ons betreft op visite komen. Wel een andere dag dan de grootouders uiteraard. Bij de oudste in januari zijn ze ook even geweest.

Ik weet dat onze familie en vrienden zich aardig goed aan de maatregelen houden. Weinig bezoek en anders inderdaad max 1 huishouden.
Mijn ouders en schoonmoeder zien sowieso weinig mensen en mijn schoonmoeder komt zelfs bij ons met mondkap binnen.
Het is wel lastiger als je weet dat zij zich er niet aan houden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2021 23:39

Lilou schreef:Bedankt voor de reacties. Het valt me op dat daarin toch veel mensen de richtlijnen negeren. Ik vind dat dus in dit geval wel een lastige. Wij hebben de opa's en oma's allemaal al sinds december niet gezien. Een aantal van de familieleden houdt zich niet aan de regels, ook afstand houden niet en het zijn huishoudens van 5 personen of meer. Maar ik heb het idee dat we langzamerhand eigenlijk de enige nog zijn die zich daarin aan die richtlijn houden.

FaceTimen en kaartjes ga ik in elk geval aan de familieleden vragen. Dat zou ze wel erg leuk vinden denk ik.

Ik herken jouw gevoel heel goed, van de enige zijn die zich nog aan de regels houdt. Daarmee doel ik trouwens niet op de anderen in dit topic hoor, want zo te lezen doet iedereen nog wel z’n best zich behoorlijk goed aan de regels te houden.
Maar wat je schrijft over jullie familieleden die zich niet aan de regels houden zou voor mij wel heel belangrijk zijn. Die mensen zou ik in deze situatie niet uitnodigen, in welke vorm dan ook. Hooguit iets online of cadeautje/taartje voor de deur (maar dat laatste is dus geen optie). Ik zou met jullie gezin en met het kinderfeestje dan wat meer uitpakken. En als de opa’s/oma’s zich wel aan de regels houden zou ik die evt nog wel uitnodigen, maar niet allemaal tegelijk natuurlijk 😉
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2021 08:01

We deden op dochters verzoek alles wat je op een 'ouderwets' kinderfeestje zou doen, maar dan als gezin en ze vond het fantastisch! Koekhappen, stoelendans, met een ei op een lepel een parcours lopen. Al dat soort dingen. Het was haar eigen idee om dit met ons samen te doen en ze vond het hilarisch om papa en mama dit te zien doen. Ook flink uitgepakt met versieren, rondje door het dorp gefietst met een versierde fiets en ze riep tegen iedereen dat ze jarig was. Volgens mij voelde ze zich jariger dan ooit :-)
Alleen mijn moeder is op visite geweest in de ochtend, we hebben er een feestontbijt van gemaakt.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2021 09:01

Wat klinkt dat ontzettend leuk, Pineco.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2021 22:30

hier hebben we,naast een feestje thuis met ons gezin en bezoek van opa en oma verspreid (de ene dag het ene koppel,de andere dag de andere)
traktatietasjes gemaakt die we langsgebracht hebben bij een paar familieleden in een versierde auto.
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 08 Mrt 2021 22:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Mrt 2021 22:38

Knap hoor als je het op kunt brengen twee keer een kinderverjaardag te vieren zonder bezoek. Ik geloof dat ik dan toch wel iets flexibeler met de regels om zou gaan. Wel met afstand. Niet tegelijk. Zoveel mogelijk buiten. Maar van videobellen op kinderverjaardagen word ik treurig.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 08 Mrt 2021 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Mrt 2021 22:49

Hier ook, voor het eerst in het afgelopen jaar gaan wij de coronaregels met de verjaardag van de jongste verbreken. Wat betekent dat wij opa en oma tegelijk op bezoek laten komen. En de dag erna schoonzusje en zwager met de kids. Ik heb me een jaar lang heel streng aan de regels gehouden, mezelf steeds voorgehouden "corona verslaan we samen" maar zo zit het niet. Het is ieder voor zich blijkt steeds meer aan een ieders gedrag. En dat gaan wij nu ook zo aanpakken. Want wij trekken het niet meer.

Ik ben er klaar mee en bedenk welke regels beter bij ons passen. Als oma kan komen, mag opa ook komen, want 1 gezin. Net als zwager en schoonzusje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Mrt 2021 22:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 't ook lastig vind, de éénpersoonsregel. Dat zou dus betekenen dat m'n man zonder mij naar m'n schoonouders gaat op de verjaardag van onze zoon, omdat z'n vader ook jarig is. En dat ik in m'n eentje naar m'n moeder ga (in het Paasweekend want doordeweeks wil ik niet meer ivm peuterspeelzaal missen) om het daar te vieren.
Ik wil me er graag aan houden maar vind het wel sneu en lastig.
Ik hoop dat over drie weken de regel naar 2 personen is veranderd maar betwijfel het.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2021 23:18

Hier komt op de tweede lockdown verjaardag van middelste zoon (hij wordt 5) de ene opa en oma in de ochtend en de andere in de middag. Uiteraard alleen zonder klachten aan weerskanten. Ja tegen adviezen in, maar zo hebben we het vorig jaar al gedaan, ook bij z’n broertje een maand later en begin dit jaar bij z’n grote broer. We zien opa’s en oma’s sowieso wel wekelijks dus als we elkaar al zouden besmetten gebeurd dat ook zonder dat bezoekje op de verjaardag waarschijnlijk wel.
Vorig jaar was hij er van te voren heel sneu onder, dat hij geen groot verjaardagsfeest kreeg. Maar hij had een heerlijke dag en inmiddels weet hij haast niet beter. We maken er wel weer iets van!
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2021 23:21

Ik vond het juist wel lekker dat mijn vriend in z’n eentje (met een kind) naar zijn ouders ging afgelopen zaterdag :smile: Ik hoef op mijn vrije dag niet zo nodig naar mijn schoonouders eerlijk gezegd, dan doe ik liever iets voor mezelf.

Hier wordt de oudste over 2 weken 9, zijn tweede lockdown verjaardag. Vorig jaar kwam er niemand. Nu doen we op zaterdag opa en oma en op zondag m’n zus met de kinderen. Mijn schoonfamilie komt niet. Geen kinderfeestje, maar op de dag zelf mogen z’n twee besties komen eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Mrt 2021 23:27

Caulfield schreef:Ik vond het juist wel lekker dat mijn vriend in z’n eentje (met een kind) naar zijn ouders ging afgelopen zaterdag :smile: Ik hoef op mijn vrije dag niet zo nodig naar mijn schoonouders eerlijk gezegd, dan doe ik liever iets voor mezelf.

.

Ik vind een verjaardag wel wat anders dan zomaar een vrije dag eerlijk gezegd. Maar je had het vast niet zo door dat ik dat bedoelde.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Mrt 2021 00:10

Marin schreef:

Ik vind een verjaardag wel wat anders dan zomaar een vrije dag eerlijk gezegd. Maar je had het vast niet zo door dat ik dat bedoelde.

Ik vind dat ook wel een gekke vergelijking🙉

Mijn kinderen zijn jarig in december en juni dus mochten er nog wel 2 of 3 bezoekers komen. Maar waar ik mij verder eigenlijk aan alle regels/adviezen hou zou ik voor de 2de keer een corona verjaardag in een jaar tijd toch wel een uitzondering maken en het bij een huishouden per dag houden ipv 1 volwassen persoon, zeker wanneer ze op afstand wonen want dan is het al helemaal raar om bijvoorbeeld opa de ene dag te laten rijden en oma de andere dag terwijl zij s avonds waarschijnlijk weer bij elkaar in bed liggen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen