Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Leuk speelgoed 8+ maanden

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 16:38

Leuk speelgoed 8+ maanden

Hebben jullie tips voor leuk speelgoed voor een baby van 8 maanden? Hij heeft wel wat dingetjes maar denk dat hij wel weer toe is aan wat nieuws, dus ben benieuwd of jullie nog leuke dingen weten! Ik hou niet van felgekleurd plastic speelgoed dat herrie maakt, dus liever niet dat soort dingen, maar mocht dat nou echt de hit van de eeuw zijn hoor ik het graag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 16:50

Re: Leuk speelgoed 8+ maanden

Dit is meer wat voor z'n eerste verjaardag want wel echt groot maar was hier echt een hit en hij speelt er nog steeds mee (op een ander niveau, maar kan je nagaan hoe lang zoiets leuks blijft):

Deze speelkubus:

https://www.pinkorblue.nl/hape-motoriek ... A5EALw_wcB

Je hebt ook kleinere speelkubussen, wellicht is dat eerst wat voor nu.

Ik vind zelf Little Dutch echt een leuk merk, niet te schreeuwerig.
Deze is dan misschien leuk en minder groot:
https://www.little-dutch.com/nl/spelen/ ... ttle-goose

Dit soort autootjes zijn misschien al beetje aan hem besteed, lekker beetje zitten rollen ermee.
https://www.little-dutch.com/nl/new/busje-olijf

En van de hysterische kleuren merken vind ik Skip Hop nog wel eigenlijk best heel erg leuk. Dit bijvoorbeeld: https://www.babypark.nl/skip-hop-farmst ... aIEALw_wcB
Laatst gewijzigd door Marin op 02 Mrt 2021 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 16:51

Voldoet niet aan je voorwaarden maar succes gegarandeerd, de babywalker van Vtech. Geweldig ding en ze spelen er heel lang mee.

https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-wal ... 107825789/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 16:56

AMM schreef:Voldoet niet aan je voorwaarden maar succes gegarandeerd, de babywalker van Vtech. Geweldig ding en ze spelen er heel lang mee.

https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-wal ... 107825789/

Wij hebben zo goed als geen felgekleurde en lawaaierige speelgoed gehad, maar idd wel ook deze. Geleend van m'n ouders weliswaar maar uren mee vermaakt. Bij m'n ouders pakt ze hem nog steeds wel en ze is bijna 2.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 17:09

Mijn meisje is dezelfde leeftijd en geluidjes doen het wel echt voor haar. Ik heb een Toet-Toet autootje waar ze fan van is.

En verder stapelblokken. Stapelen kan ze niet maar omgooien en de blokjes tegen elkaar meppen wel.

Zo’n spiraalvormig ding vindt ze ook leuk.

Ik merk dat ik ook weinig inspiratie heb. Maar af en toe wisselen en doen alsof iets nieuw is werkt hier nog. En uiteindelijk doet ze het ook nog voor het labeltje van Dikkie Dik.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mrt 2021 17:14

Zelf lege flesjes vullen met verschillende materialen erin.
Bijv macaroni, kraaltjes, rijst en een stuk bakpapier!
Succes verzekerd😉
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 17:15

Thanks voor de tips! Ik ga er naar kijken!

Carra, misschien zijn de muziek instrumentjes van Dille & Kamille dan ook leuk voor haar. Mijn zoon heeft een tamboerijn en sambabal en dat vindt hij super leuk. En we hebben een knisperkrant van de fabeltjeskrant dat is ook echt een grote hit.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 19:48

Wat dochter hier verrassend leuk vond waren eieren van tomy. Heel simpel. Wel plastic, maar geen geluid. Hoewel je er ook op kan fluiten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 19:51

Die toettoet autootjes, worden jullie zelf niet horendol van alle geluidjes en liedjes? Ik trek dat echt niet 🙈
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 20:35

En heb je al een ringentoren? Gevuld met iets wat geluid maakt helemaal een succes.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 20:37

Ja die hebben we AMM! Bij ons een mooie houten en bij m’n ouders een felgekleurde plastic gevuld met dingen die geluid maken. Die is wel meer in trek ja, haha. Moet er toch maar aan geloven vrees ik.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 20:43

Hier was deze een grote hit, Allemaal dingen om aan te frutten:
https://www.bol.com/nl/p/lamaze-freddie ... uctPageUrl

En ik had een rammelaar van Ali, met een soort Oball achtige bovenkant,die deels van siliconen was. Hij kon zijn vingertjes daar goed indrukken en dat was ook een succes.

Maar ook het magische liedjesboek van vtech en deze bijtring
. https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-bij ... 051963542/ waren zeer populair.
december 2016
juli 2019
<<

Geel

Bericht 02 Mrt 2021 20:46

Harrison schreef:Ja die hebben we AMM! Bij ons een mooie houten en bij m’n ouders een felgekleurde plastic gevuld met dingen die geluid maken. Die is wel meer in trek ja, haha. Moet er toch maar aan geloven vrees ik.
Ik heb me er op een gegeven moment ook maar overheen gezet, hehe. Wat hielp was de informatie dat een kinderbrein zich nog lang qua zicht en focus ontwikkelt, en dat daardoor heldere, duidelijke kleuren interessanter zijn voor een kind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 20:50

Blue Phone schreef:Die toettoet autootjes, worden jullie zelf niet horendol van alle geluidjes en liedjes? Ik trek dat echt niet 🙈

Ik hoor al dat soort kindermeuk niet meer.
Mn oren toeteren aan 't einde van de dag maar overdag kan ik 't wel afsluiten.

Haha Harrison ja ik heb me er ook maar overheen gezet. Je ontkomt er toch niet aan vroeg of laat. En wat Geel zegt inderdaad.
Ik zou dan wel voor dingen kiezen die je zelf enigszins leuk vind.
Ik vind bijv dit robotje leuk die zoontje had en waar dochter nu mee speelt.
https://www.fruugo.nl/lamaze-rusty-de-r ... CxEALw_wcB
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 20:56

Je hebt echt wel verschil in plastic speelgoed vind ik. Duplo bijvoorbeeld is gewoon heel erg leuk, en niet goedkoop. Je zou op marktplaats ook Lego primo kunnen zoeken. Is heel leuk spul voor die kleintjes van zijn leeftijd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 21:11

Ja is zeker zo AMM!
Die speelkubus is tof Marin. Maar lijkt me nu nog wat ingewikkeld? Zo’n loopding vindt ie denk ik erg leuk en die kleine dingetjes die jullie opperen ook. Ik ga even shoppen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 21:16

Zoontje was dus 1 toen hij het kreeg maar had het eerder denk ik al wel leuk gevonden om aan op te trekken en aan de frunniken. Maar het is wel een groot iets dus als je nog iets voor z'n eerste verjaardag zoekt zou ik dat eerder doen.

Zo'n stapel toren (de klassieke van Fisher Price is plastic maar wel vrij oké vind ik) is ook leuk. Sowieso vind ik Fisher Price ook een prima plastic speelgoed merk.

https://www.fisher-price.com/nl-nl/prod ... mide-gkd51

Hee deze is nieuw en eco friendly zeggen ze
https://www.fisher-price.com/nl-nl/prod ... ndly-grf09

Dit is ook leuk voor die leeftijd:
https://www.fisher-price.com/nl-nl/prod ... p-up-gjw24
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 21:39

Die eerste hebben mijn ouders! Vindt ie inderdaad helemaal leuk. Dat laatste ding vindt ie zeker weten helemaal geweldig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 21:42

Wij hebben ook zo'n ding (wel een andere met cijfers ook erbij) en zoontje speelt er nog steeds mee. Ik vind speelgoed dat op verschillende niveaus te gebruiken is echt leuk.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Mrt 2021 21:45

Luisa schreef:Wat dochter hier verrassend leuk vond waren eieren van tomy. Heel simpel. Wel plastic, maar geen geluid. Hoewel je er ook op kan fluiten.

Wat, what? Kun je hier op fluiten?
E heeft ze met haar 1e verjaardag gekregen en ze speelt er nu nog mee. Zeker een aanrader dus.
30-04-2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 21:48

Playmobil 123 vinden ze hier heel mooi. A liever eerst vooral mee te friemelen en ze stoppen ook zo lekker (veilig) in de mond. Nu laat ze de poppetjes van de glijbaan gaan en samen stappen. J speelt er hele verhalen mee.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 21:49

Hier waren al vroeg de Smartmax magneten in trek ruim voor dat ze een jaar waren. En nu met alle uitbreidingen(dieren, trein, auto’s) die we hebben blijft het ook leuk, wordt geregeld mee gespeeld door alle 3 de jongens.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 22:07

Kees schreef:
Luisa schreef:Wat dochter hier verrassend leuk vond waren eieren van tomy. Heel simpel. Wel plastic, maar geen geluid. Hoewel je er ook op kan fluiten.

Wat, what? Kun je hier op fluiten?
E heeft ze met haar 1e verjaardag gekregen en ze speelt er nu nog mee. Zeker een aanrader dus.

Als je op de eitjes duwt, komt er een piepje uit. Maar dat is nog wel moeilijk om goed te duwen voor die kleintjes. Zoon is er vaak driftig mee aan het oefenen en soms slaat ie ineens raak op zo'n ei 😅 hij heeft ze voor zijn eerste verjaardag gekregen en speelt er veel mee.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2021 22:08

Die hebben wij ooit aan nichtje gegeven en volgens schoonzus was dat jarenlang een succes ja!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 23:15

Ja smartmax is leuk!

Blokjes met geluid ook. Eichhorn heeft een leuke set.
Geen batterij ellende hoor, gewoon een rammeltje erin zeg maar

En lilliputiens heeft ook te gek spul. Wij hebben de boerderij en dat is op die leeftijd ook leuk. Eindeloos diertjes in en uit doen.

Wij hebben trouwens nog steeds niet veel plastic lawaai speelgoed. Oudste gaat inmiddels richting 6. Je ontkomt er niet volledig aan (je krijgt wel eens wat en kids hebben op gegeven moment ook zelf een mening ;)), maar ik zou echt nog niet nu je huis volgooien met toettoet hoor 😁 wij hebben 1 zo’n autootje gekregen ooit en ik vind t helemaal niet erg dat die ligt te verstoffen in de kast inmiddels 😇
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen