Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Opblijf avond

<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 04 Mrt 2021 11:53

Opblijf avond

Wij hadden vroeger altijd op vrijdag opblijfavond met chips en frisdrank. Dan mochten we gtst kijken. Ik weet alleen niet meer vanaf welke leeftijd dit was. Mijn oudste is nu 7 en dit leek me wel een goede leeftijd om ermee te beginnen. (Niet met de frisdrank, wel met opblijven). Vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit bij jullie gaat?

Hebben jullie kinderen een avond in de week dat het opblijf avond is? En zo ja wat doen jullie dan op zo’n avond en hoe oud zijn je kinderen? Mogen ze allemaal opblijven of alleen de oudste?
Make happy memories
<<

boeddha

Kletskop

Bericht 04 Mrt 2021 12:05

Re: Opblijf avond

Op dit moment niet maar tijdens het eerste seizoen van the masked singer bleef mijn dochter op vrijdagavond langer op om dit te kijken. Ook tijdens het 2e seizoen deden we dit. Nu heeft ze niet echt een programma waar ze voor op wil blijven maar ze gaat dan in bed liggen en kijkt daar wat filmpjes en dat mag op vrijdag en zaterdag wat langer omdat ze de volgende dag kan uitslapen. Ze is 9.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 12:09

Wij deden dat vroeger als kind op zaterdagavond, spelletjesavond was dat dan. Dan mochten we (wel alvast in pyjama) nog naar beneden om spelletjes te doen tot een uurtje of 9. Snoepbakje erbij. Was enig.
Let's discover the world together.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 12:09

Mijn oudste van 9 mag opblijven op vrijdag. Zijn broertje heeft dan een korte dag op school, die die krijgt dan de 1 op 1 aandacht, en hij 's avonds. Meestal kijken we een film en eten we bitterballen.
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 04 Mrt 2021 12:22

Ja hier voor de oudste (8) op vrijdag en zaterdag tot 21.30
En de middelste(5) op vrijdag tot 20.00
We kijken dan iets wat we allemaal leuk vinden (Lego masters, marble mania bijv of een film of spelletje)
Ze krijgen dan een klein blikje fanta en een schaaltje chips.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 12:29

Hier mag de oudste dat soms maar we hebben geen vaste opblijfavond voor hem, we kijken gewoon of hij moe is of niet en wat onze plannen zijn voor die avond. Hij vind het heel speciaal dus het is echt iets wat we doen in de vakantie bijvoorbeeld.
Hij is nu zes en kan al wel klok kijken maar er hangt geen klok in de woonkamer en een vaste bedtijd heeft hij ook nog niet, dus alles wat ongeveer een half uur later als zijn jongere broertje is beschouwd hij al als opblijven. Soms kijken we dan een stukje van een film of spelen we een spelletje en hij krijgt iets lekkers inderdaad.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem326

Bericht 04 Mrt 2021 12:38

Ik zou dat wel heel gezellig vinden. Maar mijn kinderen zijn 's avonds rond bedtijd gewoon echt moe. Dus ik denk dat ze vooralsnog gebaat zijn bij genoeg slaap. Ze zijn nu 6 en 4. Maar in de toekomst zie ik samen een film kijken op zaterdag met lekkere hapjes wel heel erg zitten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Mrt 2021 12:45

Bij ons zijn ze nu ook nog te jong hiervoor (5, 4, 4 en 2.5), maar willen dit in de toekomst zeker gaan doen.
We doen nu wel ooit vroege filmavond. Rond 16.30 uur eten. En dan rond 18.30 uur een (korte) film aan met popcorn of chips en ranja. Vinden ze top.
Zelf heb ik er ook hele warme herinneringen aan, dus wil dat over paar jaar ook doen.

Al klinkt spelletjesavond ook erg leuk!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 12:50

Ik ging vroeger in bad zaterdag en dan kregen we een bakje chips. Ik kan mij nog herinneren dat we allemaal Oppassen keken en dan André van Duin of zo. Meestal rond 21.30 u naar bed. Geen idee hoe oud ik toen precies was. Denk jaartje of 10.
<<

Wasmand

Kletskop

Bericht 04 Mrt 2021 15:22

Wij keken op vrijdagavond 12 steden, 13 ongelukken (dat was echt spannend) Bij de koffie kregen we boterkoek en een bakje chips.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Mrt 2021 15:34

Ik kijk elke vrijdagavond met Y samen naar de nieuwe vlog van Moriah Elizabeth, het is een Amerikaanse vlog die om 22.00 online komt, dus dan kijken we samen en daarna gaat ze naar bed, zij noemde dat laatst 'een kleine traditie tussen ons'. Verder zijn er geen vaste televisieprogramma's waarvoor ze opblijven, wel mag ze soms opblijven op speciale momenten, ze mocht bijvoorbeeld meekijken naar het Eurovisie Songfestival toen Duncan Laurence meedeed en ze heeft toen ook de uitslag gezien, dat was heel laat maar ik vond het heel speciaal, we zaten echt samen te gillen op de bank. E keek vroeger altijd naar Ik Hou Van Holland op zaterdagavond, maar toen was hij een stuk kleiner.
Met Oud & Nieuw blijven ze natuurlijk allebei op, al moesten we E de laatste keer wel wakker maken omdat hij zelf was gaan slapen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 15:37

Wasmand schreef:Wij keken op vrijdagavond 12 steden, 13 ongelukken (dat was echt spannend) Bij de koffie kregen we boterkoek en een bakje chips.

O ja, dat keken we ook altijd! Vond ik nog best eng ook als kind zijnde, ook al was het in scene gezet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Mrt 2021 15:57

Ik keek dat ook, maar volgens mij was ik toen al ouder, middelbare schoolleeftijd. Ik herinner me nog dat muziekje als het ongeluk eraan zat te komen. Toen ik klein was keek ik op vrijdagavond Moordspel (spelshow waarbij een moord werd nagespeeld en die moest dan opgelost worden), dat vond ik heel eng, en Dossier Verhulst, daarin reden ze met de auto het water in waardoor die vrouw doodging omdat ze met haar sjaal klem zat tussen de deur, dat vond ik ook heel eng, we woonden toen op een kade en ik ben nog heel lang bang geweest dat we ook het water in zouden rijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 16:00

Ik mocht vroeger als m'n broer en zus naar bed waren nog met mijn moeder Changing Rooms op de BBC kijken. Dat vond ik geweldig, al begreep ik er nog weinig van want het was zulk lastig Engels (met Brits accent). Nog altijd goede herinneringen aan.
En toen ik jonger was (tussen de 8 en 12 jaar denk ik) mocht ik soms met m'n moeder naar het theater, naar een balletvoorstelling in de schouwburg bijvoorbeeld. Ik weet nog dat ik dan met m'n zus in bad zat en zij moest dan naar bed en dan deed ik ook alsof ik naar bed ging, maar mocht daarna m'n mooie rok en schoentjes aan en mocht met m'n moeder mee naar de schouwburg. Zo bijzonder vond ik dat.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 16:09

HollyGolightly schreef:Ik zou dat wel heel gezellig vinden. Maar mijn kinderen zijn 's avonds rond bedtijd gewoon echt moe. Dus ik denk dat ze vooralsnog gebaat zijn bij genoeg slaap. Ze zijn nu 6 en 4. Maar in de toekomst zie ik samen een film kijken op zaterdag met lekkere hapjes wel heel erg zitten.

Dit dus!

Ik mocht vroeger van mijn moeder altijd op vrijdag tot laat opblijven. Dacht ik. Ik dacht dus ook dat ik Medisch Centrum West mocht zien. Dat vertelde ik aan mijn kleuterjuf. Waarop ze mijn moeder aansprak. Moest mijn moeder weer uitleggen dat ik dan allang lag te slapen. Op de bank dat dan weer wel.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 16:16

Mijn kinderen van 8 en 10 mogen op vrijdag en zaterdag opblijven. dochter tot 21.15/21.30 en zoon gaat rond 22 uur naar bed. Dochter was volgens mij 7 toen ze iets later naar bed mocht op die dagen. Zoon al een stuk langer maar die heeft altijd weinig slaap nodig gehad.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mrt 2021 16:23

Onze oudste (5) gaat altijd tegelijk naar bed met de jongste (3). Tussen 7 uur en half 8.

Op zaterdagavond mag hij vaak, in een normaal en rustig weekend, ietsje langer opblijven dan z'n broertje. Tot een uur of 8 a kwart over 8. Hij vindt dat helemaal fantastisch. We gaan dan vaak met z'n drietjes spelletjes doen en hij krijgt een bakje chips. Hij straalt dan van oor tot oor.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 16:39

Mijn dochter is 6 en doen we al een tijdje (filmavond op vrijdag) maar ze kan nog geen klok kijken en meestal begin ik er al vrij vroeg aan :P. Nu wie is de mol er is, wilde ze dat ook graag zien dus mag ze op zaterdag opblijven ipv filmavondje op vrijdag.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Mrt 2021 16:54

Meg schreef:Dit dus!

Ik mocht vroeger van mijn moeder altijd op vrijdag tot laat opblijven. Dacht ik. Ik dacht dus ook dat ik Medisch Centrum West mocht zien. Dat vertelde ik aan mijn kleuterjuf. Waarop ze mijn moeder aansprak. Moest mijn moeder weer uitleggen dat ik dan allang lag te slapen. Op de bank dat dan weer wel.

Ik weet nog dat de kleuterjuf van mijn dochter bij het WK in 2014 vroeg of er ook nog iemand de voetbalwedstrijd Griekenland-Costa Rica (geloof ik) had gezien, in elk geval eentje die tot heel heel laat was, en dat zij toen in de kring haar vinger opstak - terwijl ze toen ook allang in bed lag en sowieso geen enkele wedstrijd van het WK bekeek. Maar de juf sprak me er niet op aan.
<<

Anoniem303

Bericht 04 Mrt 2021 17:05

Meg schreef:
HollyGolightly schreef:Ik zou dat wel heel gezellig vinden. Maar mijn kinderen zijn 's avonds rond bedtijd gewoon echt moe. Dus ik denk dat ze vooralsnog gebaat zijn bij genoeg slaap. Ze zijn nu 6 en 4. Maar in de toekomst zie ik samen een film kijken op zaterdag met lekkere hapjes wel heel erg zitten.

Dit dus!

Haha over Medisch Centrum West gesproken, wij hadden vroeger een open trap in de huiskamer en ik had toen al een zwak voor ziekenhuisseries. Alleen toen Medisch Centrum West op kwam, lag ik dus al vaak in bed. Uiteindelijk heb ik zo ongeveer wel een heel seizoen mee gekeken, plat liggend op de overloop, door de bovenste twee treden van de open trap kijkend, en dus op zijn kop 😂
Ik geloof dat mijn ouders tot op de dag van vandaag nog steeds van niks weten.
Ik weet wel dat wij vroeger opbleven voor Waku Waku, en later Wie ben ik, de Surprise show, Honeymoonquiz etc etc. Verder lagen wij er altijd wel vroeg in.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 20:10

O ja, Waku Waku. Heerlijk programma! Daar bleven we zondagavond voor op. Altijd meeraden wat een dier ging doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 20:35

Ooh zo leuk was dat programma.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mrt 2021 20:51

Ik kan me dat echt niet herinneren.. Maar ik ben de jongste thuis (andere 2 zijn 5 en 7 jaar ouder) dus dat voelde dan wss ook niet echt als opblijven, omdat zij er ook waren, haha.

Onze oudste mag heel soms een kwartiertje/half uurtje langer opblijven, normaal gaan ze tegelijk naar bed. Opblijven is dan in het weekend aan het begin van een vakantie bijvoorbeeld.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 21:15

Vroeger was dit bij ons op zaterdag. Leuke show kijken met cola en een bakje chips. Super gezellig vond ik dat altijd.

Nu doen wij het af en toe. Onze kinderen doen het niet zo goed op weinig slaap. Ook al gaan ze 22.00 naar bed, dan nog staan ze 7 uur naast hun bed. Ze zijn dan echt een paar dagen van slag.
Soms kijken we gezellig een filmpje met chips, popcorn of iets anders lekkers. Dat is echt een feestje voor hun.

Overigens gaan ze op vrijdag en zaterdag wel altijd iets later naar bed dan op een doordeweekse dag. Meestal liggen ze dan 20.00/20.15 ipv 19.30.
Ik hoop dat we dit over een paar jaar wel elk weekend kunnen doen. Ik heb er nog steeds fijne herinneringen aan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Mrt 2021 21:35

Medisch Centrum West mocht ik vroeger gewoon meekijken, dat was ook op vrijdagavond, dan waren we altijd bij mijn oma, dat was echt een opblijfavond, voor mijn gevoel kwamen op vrijdag ook alle leuke programma's. Medisch Centrum West vond ik ook leuk, al snapte ik de helft er waarschijnlijk niet van.

Bij Waku Waku had je altijd die levensechte knuffels van het WNF, die wilde ik ook altijd hebben, volgens mij waren die toen loeiduur.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen