Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Facetimen bij afwezigheid?

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2022 11:59

Facetimen bij afwezigheid?

Hi!

Komende week moeten mijn man en ik allebei reizen voor werk. Onze zoon is bij mijn ouders. Ik zou het heel leuk vinden om dan even met hem te facetimen maar ik ben ook bang dat het voor hem juist voor verdriet en verwarring zorgt. Facetimen jullie met jullie kinderen als jullie er niet zijn?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Mrt 2022 12:11

Re: Facetimen bij afwezigheid?

Wij doen dat wel regelmatig. Nu is onze situatie wel anders ivm scheiding.
Zou voor mij aan de leeftijd liggen denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Mrt 2022 12:28

Laatst toen ik in Londen was heb ik ook gefacetimed met beide kinderen. We kletsen dan op ander niveau natuurlijk. Heb niet van m'n moeder gehoord dat dochter er daarna last van had (beetje zelfde leeftijd als jouw zoon). Ik zou 't gewoon doen. Even digitale kusjes geven.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2022 12:33

Ja ik doe dat wel maar zal ook wel van het kind afhangen of het handig is of niet. Al zou ik juist ook weer niet al te veel drama er van maken als mijn dochter moet huilen, verdriet mag er ook best zijn. Kan ik haar in ieder geval vertellen wat ik aan het doen ben en wanneer ik weer terug ben. Maar goed, dit hangt dan ook weer van de leeftijd af. Als je nog niet goed weet hoe je zoontje gaat reageren dan zou ik niet rond bedtijd gaan bellen maar juist als er nog genoeg andere afleiding is daarna.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Mrt 2022 12:44

Op die leeftijd durfde ik dat nog niet aan maar vanaf 2/3 ofzo deden we dat wel. Je kunt het denk ik zelf het beste inschatten bij hem of dat handig is of niet. En als je twijfelt gewoon pas een x proberen op de een na laatste dag ofzo? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Mrt 2022 12:46

Ik zou dat op deze leeftijd nog niet doen denk ik, hij heeft geen besef van tijd en als hij gezellig bij opa en oma is, denkt hij misschien niet eens aan jullie (haha klinkt lulliger dan ik het bedoel). Vanaf een jaar of 3, 4 zou ik het wel doen als ik wat langer weg zou zijn.

Wij zijn regelmatig twee nachten niet met onze dochter, dan gaat ze uit logeren, maar we hebben nog nooit gefacetimed. Ik hoop volgend jaar eindelijk mijn trip naar NYC te gaan maken, dan ben ik een week weg, en dan wil ik zeker wel af en toe facetimen. Maar dan is ze ook al bijna 5 tegen die tijd.
❤️ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2022 12:52

Hmm ja, ik weet het niet zo goed. Hij videobelt regelmatig met mensen en vindt dat heel leuk maar ben toch bang dat hij dan inderdaad wel ineens besef van tijd heeft en opeens denkt waar zijn papa en mama zo lang, kom terug. Vorige keer hebben we het ook niet gedaan. Zal eens aan mijn ouders vragen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Mrt 2022 12:57

Bliss schreef:Ik zou dat op deze leeftijd nog niet doen denk ik, hij heeft geen besef van tijd en als hij gezellig bij opa en oma is, denkt hij misschien niet eens aan jullie (haha klinkt lulliger dan ik het bedoel). Vanaf een jaar of 3, 4 zou ik het wel doen als ik wat langer weg zou zijn.

Ik zou het juist eerder omkeren merk ik nu. O had voor de eerste keer nu echt moeite met dat ik weg ging meerdere dagen en M besefte zich dat natuurlijk nog niet. Dus bij facetimen was ik eerder 'bang' dat hij het lastig vond dan zij.
Met zo'n kleintje zou ik het juist 'vrijblijvender' vinden.

Harrison, nee denk niet dat hij al besef van tijd heeft hoor! Wel dat jij jullie zal herkennen en dan papa en mama ziet maar denk meer niet hoor!
<<

Saji

Kletskop

Bericht 07 Mrt 2022 21:49

Ik weet niet beter dan dat mijn zwager dit altijd al heeft gedaan met zijn/ons kinderen.
Hij zit 4 weken op zee. In het begin vonden de kinderen het wat verwarrend, vooral toen het "besef" kwam dat papa/oom er niet was. Nu weten ze niet beter.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Mrt 2022 21:54

Oh dat is lastig! Met mijn oudste kon het prima. De jongste moest altijd huilen na het facetimen en was een paar uur van streek. Vanaf een jaar of 2 was dat. Nog steeds kan de oudste (10) goed logeren en de jongste (7) liever niet.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2022 21:55

Niet helemaal hetzelfde, maar in drukke tijden ziet mijn man onze zoon ook niet iedere dag. Dan FaceTimen we wel een paar minuten die dag. Ik geloof niet dat B er last van heeft. Hij vind het wel leuk.
Maar B ziet zijn papa de volgende dag vaak dan wel weer.

Ik zou het dus doen. En als de eerste keer geen succes is, eventueel stoppen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Candance

Noob

Bericht 07 Mrt 2022 22:14

Zelf ben ik in december naar het buitenland geweest voor paar dagen. Mijn zoon was toen 21 maanden. Ik heb toen gewoon gebeld via whatsapp elke avond even. Mijn zoon had daar geen last van, hij vond het volgens mij gewoon heel leuk. Zoon was wel gewoon thuis met mijn man, ik had ook niet echt bij stil gestaan dat hij daar last van zou kunnen krijgen. Hij belt ook met de oma’s, reageerde eigenlijk bij mij net zo. Ik was nog nooit eerder weg geweest overigens. Ik zou het dus gewoon doen! Ik zat daardoor wel echt zelf met een fijner gevoel.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2022 23:55

Ja als we FaceTimen als een van ons beiden er niet is, is het prima. Maar ik denk toch dat hij het met beiden weg, vervelender vindt als we het wel doen, dan wat het voor hem oplevert als we het niet doen. Dus denk dat ik het niet ga doen. Misschien de laatste dag alleen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Mrt 2022 00:00

Met het oog op wat je vertelde over het lastige afscheid bij het kdv soms misschien wel verstandig! Als hij het moeilijk vindt, zit je zelf alleen maar met een vervelender gevoel.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Mrt 2022 05:30

Ik heb net 10 dagen met dochter in ziekenhuis doorgebracht en facetimde zoon elke dag. Eerste dagen vond hij dat heel moeilijk, daarna ging beter.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem323

Bericht 08 Mrt 2022 06:11

Door het werk van mijn man, zien de kinderen hem ook niet iedere dag. Wij bellen vaak en pas sinds de oudste 5-6 jaar was, begon hij het moeilijker te vinden. Daarvoor geen problemen mee gehad.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2022 15:38

Bedankt jongens. Ben je weer thuis Marsy? Hoe gaat het met jullie?
Bedankt Calathea maar zoals gezegd zijn we er dus allebei niet en is hij bij opa en oma. Als 1 van beiden er wel is vindt hij het prima, maar denk dat hij wel verdrietig wordt als we er allebei niet zijn en ons dan ziet via FaceTime.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Mrt 2022 15:44

Los van of hij er verdrietig van wordt, voel jij je er volgens mij gewoon niet zo fijn bij, dus dan zou ik het gewoon niet doen! Wat wel heel leuk is (maar dat heb je misschien al) is een app groepje met je man en je (schoon) ouders zodat ze elke dag even een fotootje of filmpje kunnen sturen en dan hebben jullie het allebei direct. Zo heb je toch eenzijdig contact zonder dat R het door heeft. 😊
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2022 16:52

Ik zou het super leuk vinden om hem te zien maar het risico dat hij verdrietig wordt vind ik dan vervelender :smile: weke moeder.
Ja we hebben een appgroepje en krijgen regelmatig updates dus dat is heel leuk <3. Kreeg net hele leuke filmpjes.
<<

Fantine

Bericht 08 Mrt 2022 17:26

Ik zou het wel doen maar als jij je er niet fijn bij voelt, vooral niet doen. Verdrietig zijn, zijn kinderen vaak zo weer vergeten als ze gaan spelen of wat andere afleiding. Ik zou het zelf juist wel leuk vinden om mijn zoontje even te zien.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2022 17:33

Haha je maakt me aan het twijfelen!
<<

Fantine

Bericht 08 Mrt 2022 17:36

Ja hij krijgt er geen trauma van 😆. Helpt mij altijd relativeren haha. Kinderen zijn zo flexibel vaak.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Mrt 2022 17:38

Ik weet niet of ik eroverheen lees (dan sorry) maar om hoeveel dagen gaat het dat je weg bent? Dat zou voor mij nog wel doorslaggevend zijn denk ik. Meer dan 3 dagen bijv zou ik zelf te lang vinden en dan wil ik mijn dochter zien. Minder dan dat zou ik niet FaceTimen denk ik, want het risico dat ze verdrietig wordt schat ik bij haar wel hoog in. Uit egoïsme zou ik bij lange duur dus wel facetimen ook al wordt ze dan waarschijnlijk ook verdrietig.

Dit alleen in het geval als we er allebei niet zouden zijn zoals jouw situatie. Als papa er wel is, zou ik sowieso wel FaceTimen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2022 17:42

Zora schreef:Op die leeftijd durfde ik dat nog niet aan maar vanaf 2/3 ofzo deden we dat wel. Je kunt het denk ik zelf het beste inschatten bij hem of dat handig is of niet. En als je twijfelt gewoon pas een x proberen op de een na laatste dag ofzo? :)

Ik zou het bij m'n dochter nu wel doen, die is bijna 3. Bij zoon van 1 zou ik het niet doen voorlopig. Ik zou ook denken dat het voor verdriet en verwarring zorgt en dat ik het dan alleen voor mezelf doe en hij er niks aan heeft.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mrt 2022 19:13

Gympie schreef:Ik weet niet of ik eroverheen lees (dan sorry) maar om hoeveel dagen gaat het dat je weg bent? Dat zou voor mij nog wel doorslaggevend zijn denk ik. Meer dan 3 dagen bijv zou ik zelf te lang vinden en dan wil ik mijn dochter zien. Minder dan dat zou ik niet FaceTimen denk ik, want het risico dat ze verdrietig wordt schat ik bij haar wel hoog in. Uit egoïsme zou ik bij lange duur dus wel facetimen ook al wordt ze dan waarschijnlijk ook verdrietig.

Dit alleen in het geval als we er allebei niet zouden zijn zoals jouw situatie. Als papa er wel is, zou ik sowieso wel FaceTimen.

Vanochtend heb ik hem nog gezien en donderdagavond ben ik er weer (al denk ik dat hij dan al slaapt) dus effectief zie ik hem dan 2 dagen niet. Ook geen wereldramp natuurlijk haha.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen