03 Jan 2021 21:37 door Lot
Voor hem ook lastig natuurlijk omdat hij maar om het weekend bij jullie is en daar een andere aanpak is.
Ik zou als hij kortaf/onbeleefd reageert hierop antwoorden met wat zeg je? En dan niet heel boos/geïrriteerd zeggen maar gewoon rustig. En daar een keer het gesprek over aangaan met welke opties hij wél kan gebruiken hoe je graag ziet dat hij reageert/antwoord geeft. En wat de effecten hiervan zijn/waarom je dit prettig vindt. Verder zou ik vooral het goede voorbeeld blijven geven, dat is het belangrijkste.
Liegen is ook lastig puntje, ik zou denken dat komt ergens vandaan. Ik zou daarin ook rustig blijven en de kans geven nogmaals na te denken over wat hij jullie wil vertellen. Of misschien zelfs met een grapje, dat je het aan zijn neus ziet of dat je snapt dat hij het lastig vindt om te vertellen o.i.d. Zodat hij een ingang vindt om het op te biechten zonder gezichtsverlies te lijden. Misschien sowieso wat investeren in jullie relatie/die van kind en vriend. Wie weet pluk je daar ook nog de vruchten van.