Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderfeestje met prinsessenthema

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jan 2021 23:52

Kinderfeestje met prinsessenthema

Mijn dochter viert zaterdag haar kinderfeestje. En ik twijfel of ik wel voldoende activiteiten heb, of juist te veel.

Het idee: Ik heb voor alle meisjes (6, inclusief dochter) een prinsessenjurk gemaakt (echt als ik nog een keer een idee heb... wat een werk!) en ze krijgen ook een tiara.
Mijn zus komt helpen ze om te toveren tot een echte prinses. En we maken van het resultaat natuurlijk een mooie foto

We gaan daarna cakejes versieren en bubbels drinken.

Mijn nicht komt dansles geven. Ze leren een prinsessendansje en eventueel wat andere dansspelletjes.

Ik dacht om een boekenrace te houden. Wie kan het snelst met een boek op je hoofd naar de overkant? En om prinsesje-prikje (ezeltje-prikje alleen dan met kroon) te doen.

En als laatste twijfel ik om nog kistjes te bestellen die ze kunnen versieren tot schatkistjes. Of wordt dat dan te veel? Het leek me wel een mooie rustige activiteit waar ze ook mee bezig kunnen zijn als ze even niet mee willen doen met activiteiten.

En de cadeautjes? Doe je dat in het begin bij aankomst? Of moet ik daar een activiteit omheen plannen?

Het feestje duurt 2,5 uur en de meiden zijn allemaal rond de 5 jaar.

Iemand nog tips/aanvullingen?
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jan 2021 23:56

Re: Kinderfeestje met prinsessenthema

Dat is volgens mij echt wel genoeg. Voor het eerste partijtje van mijn dochter had ik ook vrij veel activiteiten (cakeje versieren en opeten, schatzoeken in de huiskamer, schminken en een groepsfoto, fotolijstje versieren) maar op een gegeven moment gingen ze ook gewoon zelf spelen in huis.

Later in groep 4 nog een keer een partijtje gegeven in het gebouwtje bij de speeltuin, ook met spelletjes/activiteiten, maar ook toen hebben ze een gedeelte van de tijd gewoon zelf gespeeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jan 2021 23:59

Ja, ik had al bedacht dat ze waarschijnlijk andere dingen ook willen doen. En dat is ook prima. Als we de tijd maar niet hoeven uit te zitten.

En qua eten... wat moet ik daarnaast nog in huis halen? Geen idee wat normaal is wat je aanbiedt.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Saji

Kletskop

Bericht 06 Jan 2021 00:02

Prinsessen diploma tot slot uitdelen?
Heb ik vorig jaar ook gedaan na afsluiting feestje.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 00:06

Ja dat is wel een leuk idee idd!
Ga ik morgen even in elkaar zetten (als de laatste jurk helemaal klaar is...)
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Saji

Kletskop

Bericht 06 Jan 2021 00:11

Wel een werk maak je ervan. Hier op uitnodiging gezet, neem je mooie prinsessenjurk mee.

Van te voren hebben ze de kadootjes uitgepakt
Wij hadden cakejes versieren, eigen tiara maken, rondlopen op loper met jurk, stoelendans etc. Feestje was hier met 2 uren klaar en geslaagd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2021 00:25

Bij het laatste partijtje van mijn dochter had ik taart en later nog een zakje chips.

Maar ik heb ook wel eens een high tea gedaan om mee te beginnen (zoet en hartig, als lunch) en later nog een stukje taart. En ze hebben ook wel eens patatjes gekregen, en een keer tijdens een vroeg feestje eerst taart en daarna een lunchpakketje. Het hangt een beetje af van de tijden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem326

Bericht 06 Jan 2021 00:28

Wat leuk! En heel goed bedacht, niks meer aan doen.

Mijn dochter heeft twee weken ook voor haar zesde verjaardag een prinsessenfeest gegeven. In de uitnodiging heb ik gezet dat de kinderen hun prinsessenjurk aan mochten trekken als ze dat leuk vonden. En ik had zelf ook nog extra prinsessenjurken.

De kinderen hebben zes (want zes jaar) prinsessenlessen geleerd. Boek op hoofd, wuiven, handkus, buiging, uit porseleinen (kitsch!) theeservies ranja drinken met pink omhoog. Ze hebben een kroon en toverstaf gemaakt en ik heb ondertussen geschminkt. Daarna op bibidibabidibooo een toverdans gedaan en afgesloten met de stoelendans. Stoelendans vonden ze erg leuk. En de meeste meisjes vinden geschminkt worden erg leuk.
<<

Anoniem326

Bericht 06 Jan 2021 00:33

Hee maar wauw zelf prinsessenjurken gemaakt. Wat een cadeau voor de meisjes. Ik ben heel benieuwd. Vergeet niet een foto te maken van alle prinsessen. Cadeaus zou ik meteen doen. En daarna een (cup)cake versieren.

Tip: als je kiest om cadeaus te verstoppen dan weten jonge kinderen soms niet welk cadeau ze hebben gegeven. Moeders kopen het en pakken het in. En het is jammer als je dochter niet weet wie ze moet bedanken.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 08:29

Wat een leuke activiteiten ga je doen!! En meer dan genoeg hoor.

En wauw, zelf prinsessenjurken gemaakt! Denk dat het feestje daarmee al geslaagd is.

Ons zoontje viert volgende week woensdag zijn kinderfeestje en lees goede tips over die cadeautjes uitpakken.
Ik wilde eerst met ze gaan eten maar misschien dat ik dat wel even omdraai, eerst cadeautjes en dan eten. Of tegelijk, zou ook nog kunnen.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 09:21

Ik zal de jurken later even op foto zetten :) Ben zo benieuwd hoe de meisjes reageren.

Dankjewel je toevoeging en tip, HG. Aan kitsch servies zat ik ook te denken, maar zelf niet in huis. En natuurlijk nu geen kringloop ofzo open om iets te halen. Dus vandaar maar bubbels in wijnglas.
Ik houd de activiteiten zoals ze nu gewoon zijn. De kistjes voor versieren heb ik wel nog besteld.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 09:23

Hier gingen de meiden (5e verjaardag) wel razendsnel door de spelletjes heen haha, dus wel fijn wat extra spelletjes achter de hand te hebben. Dan kun je die wel/niet inzetten naar wens. Wij hadden een toverfeeenthema (ook met verkleden, dat is sowieso een grote hit!). Ik had van karton feeendeurtjes gemaakt in allerei kleurtjes en die door t huis/tuin heen opgeplakt. En dan bij elk deurtje een spelletje dus en uiteindelijk aan het einde van het feestje kregen ze allemaal hun feeendiploma.

Veel staat al genoemd, wat je evt nog zou kunnen toevoegen:
Iets knutselen is zeker leuk als activiteit!
Spek-happen. Vonden ze hier superleuk
Stop-dans
Grabbelton / iets van schatzoeken (armbandje of tiara of toverstafje ofzo)
Lopen / zwaaien als een prinses in een klein parcours

Qua volgorde deden wij ongeveer:
- cadeautjes uitpakken (ook spelletje van gemaakt met een toverspreuk)
- high tea / iets lekkers eten en drinken
- knutselen aan tafel
- verkleden en daarna alle bijpassende spelletjes
- nog wat drinken en een snoepje
- gewoon lekker spelen (verkleedkleren weer uit)
Die spelletjes worden ze zo enthousiast en ‘wild’ van dat ik ze daarna denk ik nooit meer aan t knutselen had gekregen, dus daar zou ik mee beginnen ;) (+ dan worden de jurkjes enzo niet zo vies met lijm en glitters, ik had ze geleend namelijk)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 09:27

Oja wij hadden Fotolijstjes geknutseld/versierd aan het begin. Tijdens het feestje foto gemaakt van alle meisjes in hun verkleedjurk. En die foto heeft m’n man aan t einde nog gauw geprint en dus in die lijstjes gedaan. Kregen ze allemaal foto van het feestje mee naar huis in eigen versierd lijstje. Dat was ook erg geslaagd.

Dus foto maken en nog printen als t kan zeker nog een tip! ;)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jan 2021 09:30

Helemaal goed Meg! Ik merkte dat hier het spelen met barbies en paarden het grootste succes was. Wij konden zelfs koffie drinken tussendoor haha.

Ik weet niet of de jongste erbij is? Ik vond het fijn dat ze bij haar tante was, ze trekt meestal veel aandacht van vriendinnen van de oudste, ik was bang dat het niet meer om de oudste zou gaan dan.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 09:39

Spekhappen/koekhappen had ik ook nog aan gedacht idd.
Helaas kan ik niet echt activiteiten voor buiten plannen, want koud.
Goede tip van het knutselen. Ik ben nu van plan om sowieso de knutselspullen op tafel te leggen als ze worden omgetoverd tot een prinses. En dat hun jurk vies wordt, is natuurlijk niet heel erg. Alleen een beetje zonde van mijn werk 😉

Uffe, N. is naar mijn moeder. Hij zou het prachtig vinden, dat weet ik zeker. Maar hij zou idd de aandacht opeisen.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2021 09:40

Wat leuk, Meg, wat een werk heb je ervan gemaakt! Lijkt me fijn om die kistjes achter de hand te hebben. Je merkt vanzelf of er nog ruimte is voor een activiteit.

Mijn zoon had vorige week zijn eerste kinderfeestje. Als ik dit zo lees heb ik me er vrij makkelijk vanaf gemaakt 😉 We zijn begonnen aan tafel met de cadeautjes. Daarna hebben we cake versierd (die had ik voor het feestje gebakken met mijn zoon). We hebben een paar spelletjes gedaan, onder andere twister. Na de spelletjes hebben we alle gordijnen en lampen uitgedaan, discolampen en muziek aan en dansen maar. Erg gezellig! Na het dansen gingen een paar kinderen spelen en een paar wilden verder dansen. We sloten weer samen af aan tafel met poffertjes die mijn man aan het bakken was. Wij hadden twee uur en dat was ook lang genoeg.

Wij hadden geen oppas voor de oudste en jongste trouwens. De oudste deed gezellig mee, de jongste trok af en toe wat aandacht, maar niet vervelend eigenlijk. Hij is nog wel zo klein dat het schattig is wat hij doet 😉
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Jan 2021 09:41

Wow wat gaaf dat je gewoon 6 jurken hebt gemaakt! Wat zullen die meisjes blij zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 09:46

Nou Suus, ik vind het feestje van jouw zoon heel erg leuk klinken en helemaal niet 'makkelijk er vanaf gemaakt'. Superleuk een mini-disco!
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 12:55

Wauw, mag ik ook komen? Neem ik S mee 😉.
Wij hebben net voor de vakantie haar feestje gevierd. Gingen een schatkistje knutselen, cakeje versieren en ze hebben heerlijk gespeeld. Niks geks dus en ze vonden het geweldig, ze hebben weinig nodig voor een leuke dag. Maak je dus niet te druk, ze gaan het fantastisch vinden!

Wij hadden de jongste naar opa en oma gebracht. Hadden de dames geen last van hem en hij een fijne dag daar.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jan 2021 12:59

Wat gaaf Meg! En een goed topic om inspiratie op te doen, volgende maand mogen wij ook aan de bak.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Jan 2021 15:34

Klinkt als een leuk feestje. Zou niks bij plannen aan activiteiten. Ze vermaken zichzelf ook wel en willen vaak ook even spelen, buiten geplande dingen.

Ik zou het feestje echter wel uitstellen. Beetje gek; scholen dicht en het land in lockdown, maar kinderfeestjes worden wel gegeven?
Niet zo gek dat de lockdown dreigt verlengd te worden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jan 2021 15:52

Maar de argumentatie om scholen te sluiten is toch dat ouders thuis bij hun kinderen blijven? Niet omdat ze denken dat het virus zich snel verspreid onder basisschoolleerlingen, zeker niet onder die van vijf jaar. Met dat in mijn achterhoofd zou ik een feestje zeker wel door laten gaan nu en er wel extra alert op zijn dat de ouders niet allemaal binnenkomen bij het brengen en halen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2021 16:00

Helemaal eens met Teun, ik zou het nu ook wel door laten gaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Jan 2021 16:28

Op dit moment praten ze over een verlenging omdat er hoogstwaarschijnlijk een veel besmettelijkere variant van het virus in de rondte gaat die ook toeslaat onder kinderen in de basisschool leeftijd.
Maar buiten dat zorgt het brengen of halen van de kinderen van en naar het kinderfeestje ook weer voor extra contactmomenten tussen de ouders. Of ze nu wel of niet 1,5m afstand houden.
Verder moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet. Ik vind het onverantwoord en zou het dus niet doen en het feestje uitstellen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Jan 2021 16:47

Er wordt idd gesproken over verlening Boerenkool maar dat ligt niet aan de Britse (of Zuid-Afrikaanse) variant. In NL is die variant nauwelijks meer verspreid na de laatste besmettingen op die basisschool toen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen