Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Al dat speelgoed overal

<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 24 Sep 2021 13:17

Al dat speelgoed overal

Hoe ruimen jullie het op? Ik word er helemaal gek van. Wij wonen vrij klein en ik heb geen kastruimte meer vrij en ook geen muren waar extra kasten tegenaan kunnen. Ik merk dat ik door die rotzooi in huis ook enorm onrustig in mijn hoofd ben. Ik ben echt de hele dag door van alles aan het opruimen. Ofja verplaatsen, want plaats om het echt op te ruimen hebben we niet.

Dochter merkt het meteen als ik stiekem iets weg doe (serieus, een half (!) tijgertje uit een surprise ei weggegooid en dat miste ze meteen).

Ik heb geprobeerd samen op te ruimen (spullen weggeven), maar dan wil ze niks wegdoen. Mijn laatste idee is nog om wat van die boxen met deksel te halen en daar van alles in te proppen en die dan maar op de eetkamerstoelen te zetten (en even eraf halen als er iemand op moet zitten).
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Sep 2021 13:30

Re: Al dat speelgoed overal

Mijn dochter wil ook zelden iets wegdoen als ik het haar vraag. Meestal doe ik dat soort opruimsessies als zij er niet bij is. Als ze er achteraf naar vraagt zeg ik dat ik het weg heb gedaan. Ja dan huilt ze er mss even om maar ze snapt uiteindelijk ook wel dat ik niet alles kan bewaren want wij wonen ook klein. Voor haar verjaardag en voor de feestdagen mesten we alle kasten uit in haar kamer waar haar speelgoed inzit. Plek maken voor nieuw speelgoed, noem ik het dan en dan kan er meestal wel het een en ander.

Alles bewaren zou ik sowieso niet aan gaan beginnen, dan groei je uiteindelijk je huis uit lijkt me. Uiteindelijk is het toch jouw beslissing en niet die van haar. Het is niet dat je haar lievelingsknuffel weg doet toch? Ik zou het haar blijven uitleggen dat je sommige dingen weg doet en waarom (stuk, geen plek/ geen plek voor nieuwe dingen etc).

Verder probeer ik haar speelgoed in haar kamer te laten. Prima als ze er in de huiskamer mee speelt maar daarna weer opruimen en naar je eigen kamer toe er mee.

Als al je eigen kasten ook overvol zijn is het wellicht ook een moment om daar eens kritisch naar te kijken. Spullen kunnen wat dat betreft ook stress geven. Mss kun je zelf ook wat dingen weg doen?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Sep 2021 13:43

2 keer per jaar (Voor Ramadan en voor kerst) gaan we samen door speelgoed heen. Ik leg al vanaf mini uit dat er kindjes zijn zonder speelgoed of die niks krijgen op hun verjaardag. Hij kan intussen goed schiften. Er is een stapel weggeven, een stapel houden en een stapel weet ik nog niet. Die weet ik nog niet stapel is altijd het hoogst ;) maar die doe ik in een doos en uit het oog is uit het hart, want kan het daarna rustig doneren.

We hebben sowieso al niet veel speelgoed, daar ben ik altijd heel duidelijk in geweest. Hij heeft 4 bakken in een kast met elk een plaatje erop: dieren, Lego, vuilniswagenspul/treinen/auto’s en een gemixt speelgoed bak. Die zitten onder in zo’n Ikea kast geschoven. Erboven zitten kastjes en laatjes met klei, kleurspul en ander knutsel gedoe. Ervoor zo’n speel mat met van die auto weggetjes erop. En op zijn kamer staat een boekenkast met al zijn boeken.

En dan hebben we buiten in de achtertuin nog 2 kistjes met buitenspeelgoed en op de veranda een tas met strandspullen.

Ik vind het in elk geval opgeruimd en overzichtelijk, hou heel erg van geen rommel.

Elke dag rond half 5 ruimt hij alles op, daarna is het televisietijd. Ik ga écht niet de hele dag of elke dag speelgoed lopen ruimen. En ik word onrustig als het er wel is. Wil het gewoon graag netjes houden. Doen het ook met onze eigen spullen voordat we gaan slapen en vind zijn eigen verantwoordelijkheid hierin heel belangrijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 24 Sep 2021 14:18

Ik wil ook bakken waar op staan wat erin moet, evt met een plaatje, zodat ze het zelf ook goed kan opruimen.

Ik woon hier 11 jaar, mijn vriend 10 en dochter dus 3,5. In al die tijd hebben we geen extra kasten gekocht (behalve kledingkasten natuurlijk). Dus die zitten nu een stuk voller en vriend wil bv zijn cds niet weg doen (heel grote la echt propvol, ik heb al mijn cd’s weggedaan, want geen ruimte en we hebben niet eens meer een cd speler).

Al die kleine schoentjes staan hier op de vensterbank. Ook erg slordig, maar ze kunnen simpelweg nergens anders.

Hopelijk kan ik over een tijdje een keer zonder haar eens flink opruimen (maar wanneer ben je alleen thuis zonder kind hè, haha).
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Sep 2021 14:29

Als hij zn CD's niet weg wil doen zou je ze ook in een map kunnen doen voor CD's. Dat scheelt al enorm veel ruimte. Als hij ze niet eens luistert, kunnen ze wellicht naar de kelder als je die hebt of naar de schuur. Schoenen zou je eens uit kunnen zoeken, net als kleding. Als je er kritisch naar kijkt dan zul je zien hoeveel je er niet eens van draagt. Al die spullen leveren je alleen maar stress op en als je ze dan niet eens gebruikt is het gewoon zonde van je ruimte.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Sep 2021 14:38

Alexis schreef:Ik wil ook bakken waar op staan wat erin moet, evt met een plaatje, zodat ze het zelf ook goed kan opruimen.

Ik woon hier 11 jaar, mijn vriend 10 en dochter dus 3,5. In al die tijd hebben we geen extra kasten gekocht (behalve kledingkasten natuurlijk). Dus die zitten nu een stuk voller en vriend wil bv zijn cds niet weg doen (heel grote la echt propvol, ik heb al mijn cd’s weggedaan, want geen ruimte en we hebben niet eens meer een cd speler).

Al die kleine schoentjes staan hier op de vensterbank. Ook erg slordig, maar ze kunnen simpelweg nergens anders.

Hopelijk kan ik over een tijdje een keer zonder haar eens flink opruimen (maar wanneer ben je alleen thuis zonder kind hè, haha).

Mijn man gaat met grote regelmaat een ochtend alleen met zoon iets doen dus ik ben zeker 2 keer per week een ochtend of middag alleen thuis.

Wij woonden tot voor kort in een héél klein appartement, daarom heb ik toen die kast gekocht met die bakken want je kon daar anders niet eens lopen als er speelgoed op de grond lag haha. Nu hebben we groot huis maar vind nog steeds heel overzichtelijk. In de hal hebben we een schoenenrek, daar staan zijn schoenen ook op. Maar hij heeft maar 3 paar (schoolschoenen, gewone dichte schoenen en sandalen).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Sep 2021 14:38

Ik herken het wel hoor, speelgoed vind ik ook lastig. Vooral omdat er van die grote dingen zijn die niet in zo'n Ikea bak passen, waar zet je die dan weer neer?

Jullie gaan over een tijdje verhuizen toch? Is het een idee om dingen die je wel wil houden, maar niet/nauwelijks gebruikt tot die tijd in een opslag op te bergen? Bv die cd's die niet weg mogen maar niet geluisterd worden. Dan kun je bijvoorbeeld die schoentjes in die la kwijt. Zo zijn er vast wel meer dingen die op die manier even weg kunnen, tot jullie er in het nieuwe huis wel ruimte voor hebben.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Sep 2021 14:45

Wij hebben daarom genoeg opbergruimte gecreëerd in kamer van zoon met planken kasten en opbergbakken, alles heeft z’n eigen plek en soort bij soort. Daarvan neemt ie steeds wat mee naar beneden. Daar hebben we nu één speelgoedkist staan waar spullen in mogen en dat wisselen we dan af.

Voor baby hebben we la onder box en ook straks opbergruimte in kamer.

Overdag mag hij spelen, tot bepaalde perken ik wil niet overal zooi, dus we leggen speelkleed neer & daarop mogen alle auto’s of 1 grote baan Duplo of houten baan met treintjes erop, niet 30 door woonkamer verspreid. Dan kan je ook niet goed / leuk spelen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Sep 2021 14:49

Jullie zijn met een nieuwbouwhuis bezig toch? Hoe lang duurt dat nog? Heb je daar meer ruimte voor speelgoed? Niet dat je daarom alles maar moet bewaren maar dan is er misschien uitzicht op een betere situatie en kan je daar rekening houden qua ontwerp van de speelhoek dat je genoeg bergruimte bedenkt.

Wat betreft kapot speelgoed zou ik toch harder zijn en haar niet laten leiden. En dus weggooien als jij vindt dat het weg moet (zoals iets dat voor de helft kwijt is of kapot is). Ik snap het wel hoor. Mijn zoontje heeft dat ook feilloos door. Zonet kreeg ik commentaar dat ik de duplo verpakking van z'n zusje's duplo setje weg had gegooid. Had ie in de prullenbak gevonden. Zijn idee was dat ze het dan daar in kon bewaren en niet tussen zijn duplo. Maar er zijn grenzen, ik ga naast 't speelgoed ook niet elk doosje bewaren, hoe slim bedacht ook van hem.

Heb je nog wel wat plek op haar kamer of op zolder of een berging oid? Dan zou ik gaan werken met een roulatie systeem. Dus niet weggooien maar rouleren.

Ik ruim overigens overdag niet echt tussendoor op tenzij er mensen komen (bijv met kinderen waardoor er even 'vers' gespeeld wordt). Ja het is een zooi. Maar er wordt gespeeld. Ik vind dat niet zo erg. Ik kijk er wel doorheen.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Sep 2021 16:10

Hoe klein woon je ?

Wij wonen ook klein en hier heeft wel echt alles een plekje. En ik zoek het speelgoed ook al uit, dus speelgoed waar hij een tijdje niet mee speel, schuift door naar zijn neefje.

Ik merk dat als alles een plekje heeft, het makkelijker is op te ruimen.

Maar daarvoor hebben mijn vriend en ik aardig zelf ook moeten opruimen. Dat hoort er gewoon bij. Dus wij hebben echt plek gemaakt voor onze zoon.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Sep 2021 16:57

Speelt ze met alles? Anders zou ik een deel in dozen/boxen doen en op zolder/schuur/waar dan ook uit het zicht zetten en het speelgoed afwisselen. Dan is het niet weg, maar wel gedeeltelijk opgeruimd.
<<

Anoniem334

Bericht 25 Sep 2021 13:41

Wij hebben een hoekje in de kamer waar een keukentje staat, een mand en een tafeltje met twee stoelen. Daar heeft hij:
- Keukentje met toebehoren
- Blokken (in de mand)
- Houten autootjes (in de mand)
- Parkeergarage

Verder heeft hij op zijn kamer een kist met daarin duplo primo en wat grotere auto's en een ikea kastje met boeken, smartmax, toettoet auto's en een rommelmandje. Knuffels liggen in bed.
In onze kast ligt nog een plankje voor hem gevuld met puzzels, kleurtjes, bellenblaas, ballonnen en duurdere boekjes (dus speelgoed wat hij niet zelfstandig mag hebben).

Op zolder hebben we dan toettoet autobanen, vind ik hem nu nog te jong voor dus die liggen klaar voor later maar had ze voor een mooie prijs tweedehands kunnen kopen. Die komen in de kist als de duplo primo niet meer interessant is. Op zolder heb ik ook nog wat cadeautjes op voorraad (spullen voor in het keukentje bijvoorbeeld).

Dus alles ligt bij ons in kast/kist/speelhoekje. Hij heeft wel nog veel buitenspeelgoed en dat zwerft door heel de tuin. Is soms ook wel irritant, maar we zijn de tuin nog aan het aanleggen dus hebben geen logische plek om alles te verzamelen.

Alles wat we niet gebruiken gooi ik op vinted en staat in dragonboxen klaar om verstuurd te worden. Ik dacht dat ik ging rouleren, maar heb eigenlijk genoeg ruimte om dingen lekker op te kunnen ruimen tot nu toe en niet te veel spulletjes voor hem, waardoor het niet hoeft te rouleren. Hij krijgt soms nieuwe dingen, maar past het niet meer in de kist/kast dan gaat er ook weer iets weg. Een deel ga ik nu natuurlijk ook bewaren voor baby2.

Opruimen is hier trouwens geen probleem. Als hij zelf niet heeft opgeruimd en ik leg hem in bed in de avond roept hij naar mij 'mama opwuime!' en moet ik bijvoorbeeld zijn Smartmax nog terug in de kast zetten. Anders weigert hij te slapen. Goede eigenschap, nu nog aanleren dat hij zelf altijd mag opruimen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Sep 2021 14:39

Wij hebben best wat ruimte, dat maakt het opgeruimd houden makkelijker denk ik. Beneden hebben we:
- Drie Besta laden (puzzels, spellen en boekjes+overig)
- Canvas zak
- Ikea keukentje met (gesorteerde) bakken erin
- Duplobak onder een bureauhuisje
- Keukenkastje met knutselspullen.

Daarnaast hebben ze allebei een speelgoedkist op de kamer en de oudste een Lego tafel. Het speelgoed van beneden en hun kamers wisselt af.

Voor een verjaardag/Sint ruim ik altijd wat speelgoed op, zodat er ruimte komt voor nieuwe dingen. De plek die we nu hebben vind ik meer dan genoeg, daar moet het gewoon inpassen. Wat helpt is om alles niet te vol te maken, zodat de jongens ook zelf de laden/dozen in kunnen ruimen en het daarin niet puzzelen is hoe het erin kan. Daarnaast is veel gecategoriseerd, zoals de bakken in het keukentje en de laden. Dat helpt de jongens om het aan te houden. Ik heb het idee dat het ook helpt met kiezen waarmee ze willen spelen.

Mijn tip zou zijn om echt een keer flink op te ruimen, zowel speelgoed als je eigen spullen en zorgen dat alles past. Wanneer je merkt dat spullen geen vaste plek meer hebben, begint het opnieuw. Hier wordt het rommel zodra iets geen vaste plek heeft, dat wordt ergens bijgepropt of los gelegd, iets anders past niet meer, etc.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem323

Bericht 27 Sep 2021 10:29

Ik ben een kei in opruimen. Wij hebben een hele grote speelkamer en daar moet het speelgoed aan het einde van de dag zijn.
Ik bewaar geen speelgoed in de kamer.
Ik heb stickers gemaakt voor op de bakken. Mijn dochter kan anders niet opruimen.
Daarnaast ruim ik voor iedere verjaardag en voor sinterklaas het speelgoed op en in de zomervakantie.
Ik ruim op als ze niet thuis zijn, op bed liggen of als ze erbij zijn. Ze moeten het toch leren en ik wil liever dat ze zelf het idee hebben dat ze een keuze hebben.

Begin simpel. Pak 2 dingen en laat haar er 1 van kiezen die weg mag.
Werk met vaste plekken om iets neer te zetten en plak stickers op bakken. Voor het slapen gaan, even opruimen en bijhouden.

Daarnaast hebben we vaak 3 stapels. Houden, weggeven en weggooien.
De weggooistapel is alles wat kapot is bv.
De weggeef stapel alles waar ze te groot voor zijn of niet meer mee spelen.
Houden is logisch.

Ze geven hier heel goed aan wat op welke stapel moet, heel af en toe stuur ik hierin.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Sep 2021 10:38

Klinkt heel bot dit maar ik zou zowel kind als man een schop onder hun komt geven. Leuk die cd’s maar je kan niet alles eeuwig bewaren. Dat jij nu overweegt om bakken op de stoelen te zetten geeft wel aan dat het serieus nodig is om dingen weg te gaan gooien. Of ergens op te slaan. Waarschijnlijk mis je die spullen dan niet eens.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2021 10:58

Minx schreef:Klinkt heel bot dit maar ik zou zowel kind als man een schop onder hun komt geven. Leuk die cd’s maar je kan niet alles eeuwig bewaren. Dat jij nu overweegt om bakken op de stoelen te zetten geeft wel aan dat het serieus nodig is om dingen weg te gaan gooien. Of ergens op te slaan. Waarschijnlijk mis je die spullen dan niet eens.

Dit inderdaad. Je kunt niet van je kinderen verwachten dat ze spullen weg doen als je zelf niet dat voorbeeld kunt geven. Dat je er lang woont wil toch niet zeggen dat je huis dicht moet groeien? CD's kun je ook in mappen opbergen, nemen ze een stuk minder ruimte in en zou dan voorstellen om ze lekker in de auto te bewaren waar hij ze mss nog wel kan luisteren (doe ik ook).
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 30 Sep 2021 18:23

Wij hebben niet perse veel speelgoed, maar gewoon geen plaats en geen kastruimte. Het huis zal over 6-12 maanden klaar zijn, dus ik ga ook geen nieuwe kasten meer kopen nu.

Een paar dingen staan op zolder. Beneden hebben we een keukentje en 2 ikea kasten met een aantal van die bakken. Maar die zitten nu dus vol. Ja die cds, pff. Maar als we zijn verhuisd, kan hij ze weer opbergen op zijn kantoor. Dan ben ik er ook vanaf. Misschien stop ik ze wel vast in een bak (alleen, waar zet ik die dan weer neer hè).

We wonen nu op 125 m2 trouwens.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2021 19:42

125m2 is toch helemaal niet klein?
Ons huis is volgens internet 110m2. Nou hebben we inmiddels uitgebouwd, maar dat is ongeveer 12m2 erbij.
We wonen hier nu met 4 en straks met 5 personen. En ondanks dat we echt teveel spullen hebben, hebben we geen klein huis/ruimte tekort.

Als je op deze oppervlakte echt zo'n moeite hebt met alle spullen, zou ik daar toch eens wat kritischer naar kijken.. Niet om flauw of gemeen te zijn hoor, maar met die oppervlakte hebben wij een ruime benedenverdieping, 3 slaapkamers en een zolder met een slaapkamer en bergruimte. Dat moet toch genoeg ruimte zijn voor 3 personen lijkt me..?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Sep 2021 19:45

Misschien is het een idee om vast grondig op te ruimen, jullie alle drie. Verhuizen moet je sowieso straks toch dus dan hoef je dat niet last minute te doen. Dan hoeft het misschien niet eens weg als je weet dat je er straks ruimte voor hebt, maar tijdelijk vast wat dozen met spullen die je niet dagelijks gebruikt (zoals die cd's, misschien wat kleding, wat speelgoed) opslaan bij bijv ouders als dat mag en kan of in een shurgard. Dat moet je allemaal toch gaan doen maar dan maak je het jezelf het komende half jaar/jaar wat makkelijker en heb je meer ruimte in je huis nu.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2021 23:09

Wel beetje eens met Arwyn, ik zou wel eens kijkje willen nemen in jullie huis als je met 125m2 geen ruimte hebt om op te ruimen. 4 jaar op minstens de helft gewoond met een kind en ons huis was goed opgeruimd. Zou daar inderdaad eerst eens kritisch naar kijken. Ik vind die cd’s ook zo raar, wat wil hij daar in vredesnaam nog mee doen dan? Hebben jullie meer van dat soort spullen waar je niks mee doet maar ruimte inneemt? Jullie nieuwe plek lijkt me perfect moment om eens kritisch door jullie spullen heen te gaan..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2021 08:23

Ik vind ons huis wel klein. Kleine benedenverdieping met klein halletje, woonkamer keuken in een van 42 km2 en bijkeuken van 12m2. Veel ramen en deuren, waardoor we maar 1 goede muur hebben waar een kast tegen kan.

3 kleine slaapkamers, een slapen we zelf, een slaapt dochter en een is kastenkamer. Klein kamertje, dus 2 kledingkasten van 2 bij 2 en een extra kleine kledingkast erbij het is vol.

Zolder hebben we wasruimte, opberghok (vol met boeken, motorpakken, skipakken, ski’s, schaatsen en koffers, en speelgoed) en een logeerkamer, wat tegelijkertijd ook werkkamer is nu.

Op zich zou er nog wel ergens een kast kunnen, maar dat is nu het probleem nief zo. Ik vraag me echt af waar al dat rondslingerend speelgoed blijft. Ik boxen?
Ik snap dat dit een standaard gezinswoninkje is, maar het is gewoon niet zo handig ingedeeld voor kasten, en dan vooral de benedenverdieping. En dochter gaat niet in haar eentje op zolder spelen of speelgoed daar pakken. Ze speelt voornamelijk met Duplo, dus die staat uiteraard altijd beneden. Keukentje doet ze niks mee, maar gebruiken we om speelgoed in en op te leggen.

Ja opruimen zal moeten idd. Alleen geen tijd voor. Mijn moeder is ook aan het opruimen, en ze woont 12 km verderop, dus even wat speelgoed daar leggen is geen optie. Wat we niet meer gebruiken, geef ik weg. Ik bewaar niks.

De cd’s zitten in een la van een kast die zo dicht bij de eettafel staat, dat de la nu niet goed open lan. Dus daar kan sowieso geen speelgoed in.
<<

Alexis

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2021 08:25

Dus dank voor alle tips dat we moeten opruimen, dat snappen we en gaan we ook zeker doen. Alleen gaat deze vraag specifiek over opbergen van speelgoed, zodat je er wel gemakkelijk bij kunt en niet voor naar zolder hoeft. Hoe dat een beetje leuk kan zonder dta het er al te rommelig uitziet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Okt 2021 08:40

Als je niet nu gaat opruimen en geen kasten meer kan plaatsen zijn van die van die canvas manden misschien een optie? Daar kan je veel in kwijt, ook grotere spullen. Dit is zomaar een link hoor.
https://www.hema.nl/search?q=Mand&lang=nl_NL

En wij hebben ook zes van dit soort kratjes van de Hema. Die kan je stapelen. Dat staat bij ons soms in de kast maar vaak ook op de grond op elkaar gestapeld.
https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 21051.html
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Okt 2021 08:45

Kun je ook niet speelgoed in bakken doen en die bakken laten rouleren? Keukentje wel naar zolder doen, dan kun je op die plek weer een paar balken kwijt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Okt 2021 08:47

In het Ikea keukentje kun je de grote Variera bakken doen, dan heb je al vier bakken waarin je gesorteerd keukenspeelgoed, diertjes en overige kan doen. Puzzels en spellen met een elastiek eromheen, dan kan het in een bak/la staan op de zijkant, zodat je wel alles kan pakken. Verder inderdaad zo’n canvas zak voor wat grotere items.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen