Inbakeren
In overleg met met consultatiebureau ga ik uitproberen hoe m’n zoon (morgen 5 weken oud) het inbakenen vindt. Hij is erg onrustig, flink aan het maaien, trappen en wurmen en valt moeilijk in slaap. Overdag doen we hem in de draagzak om te laten slapen. Ik hou hierbij de wakkertijd aan (45 min tot 1 uur) en zorg dan ook echt dat hij weer slaapt. ‘s nachts slaapt hij gelukkig wel in zn bedje. Het lukt hem niet om bij ons op de arm/borst in slaap te vallen (heeeeeel soms lukt het wel). ‘S avonds is het een ‘gevecht’ van 2,5 tot 4 uur om hem in slaap te laten vallen om de nacht in te gaan. In de nacht valt hij na de fles gelukkig wel in slaap en kunnen we hem weer wegleggen.
Ik heb een Pacco doek te leen om het uit te proberen. Bij het krijgen van de uitleg hoe te gebruiken moest zoon erg huilen. Morgen wil ik gaan beginnen met het echte gebruik. Ik begreep dat het kan zijn dat kindjes moeten wennen aan het inbakenen en de eerste periode dan ook wel kunnen huilen bij het gebruik. Het consultatiebureau adviseerde na het voeden te boeren, knuffelen, in te bakenen en dan weg te leggen in bed. Bij huilen elke 10 minuten terug te gaan om te troosten en dit te herhalen tot de volgende fles. Ik weet nog niet helemaal of ik bij deze aanpak kan/wil aansluiten.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en welke aanpak jullie hebben gebruikt. Hoe is jullie aanpak met huilen en troosten geweest? Hoe snel was je kindje gewend aan het inbakenen of was wel echt duidelijk dat het niets ging worden?
11/2020