03 Nov 2020 15:39 door Parel
Ik vind het zó bijzonder he dat commentaar. Ik denk dan altijd maar vooral dat dat mensen zijn die ons niet zoveel gunnen, of zelf graag de mogelijkheid hadden gehad om thuis te blijven.
Ik ben sinds onze jongste is geboren, bewust thuis gebleven. Ik ging inderdaad met buikpijn naar mijn werk, maar bovenal wilde ik er zijn voor onze kinderen en vooral de oudste - die daar erg goed op gedijt ivm lichte gedragsproblemen - begeleiden en haar op kunnen vangen mocht ze ergens tegenop zien/in paniek raken. Ik ben niet zo ambitieus, ik word gelukkig van het feit dat wij gelukkig zijn op deze manier. En daarbij ben ik áltijd bereid geweest om achtervang te zijn voor vriendinnen/bekenden/klasgenootjes van mijn kinderen, en ik merk dat heel veel mensen daar heel blij mee zijn.
Ik hoorde altijd heel veel over thuisblijfmoeders, en hoe er een gat in hun cv zou ontstaan, of over hoe onderontwikkeld ze zouden zijn. Ik ben áltijd dingen blijven ondernemen met mijn kinderen, ze hebben beiden 2 volle jaren peutergym gehad (en ja dan had ik dus ook wel eens ineens een oppaskindje mee), speeltuindates op dagen dat vriendinnen niet werkten, beiden zijn ze naar de peuterspeelzaal gegaan - de jongste zelfs 4x per week ivm buisjes in haar oren en de maximale taalontwikkeling. Ook nu vraag ik aan vriendinnen of ik toch niet achterloop in mijn algemene ontwikkeling ofzo - en volgens hun is dat verre van zo, gelukkig maar! Ik merk het zelf ook, ik heb nog steeds heel veel aansluiting met iedereen.
Probeer een gladde rug te kweken, je kan het toch nooit goed doen in iedereens ogen. Ik heb een half jaar gewerkt, en dat was weer ontzettend veel gedoe - ontzettend slechte communicatie op het werk en een boel gedonder. Ik kies voor de rust voor mezelf en voor mijn gezin. Op deze manier kan mijn man als zelfstandige ook gewoon de uren werken die hij wilt. Ik zorg voor thuis, hij zorgt dat het thuis door kan gaan. En het weekend en de avonden zijn voor ons allemaal dan ook echt gewoon vrije tijd.
In plaats van me te schamen, ben ik er heel trots op dat het zo goed loopt hier.