Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

inspiratie nodig. Sinterklaas escaperoom maken in huis

<<

Anoniem302

Bericht 13 Nov 2020 16:48

inspiratie nodig. Sinterklaas escaperoom maken in huis

Tot nu toe heb ik ieder jaar een soort van puzzeltocht door het huis gemaakt waarbij onze kinderen sinterklaas spelletjes moesten doen. Nu ze wat ouder zijn willen ze met sinterklaas graag een escaperoom in huis!. Normaal gesproken ben ik aardig creatief maar echt, dit keer kom ik op niets!
Ik heb al even gegoogled maar heel veel is er niet te vinden. Zijn hier wat creatievelingen of al voorgangers die eens een escaperoom thuis hebben gemaakt?
<<

Pluis

Kletskop

Bericht 13 Nov 2020 17:06

Re: inspiratie nodig. Sinterklaas escaperoom maken in huis

Ik lees mee. De kinderen wilden dit al met Sint Maarten maar ik kon niks bedenken.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 13 Nov 2020 19:04

Ik maak er 1 voor vrienden voor oud en nieuw. Maar die puzzels zijn te moeilijk voor kinderen denk ik. Ik heb wel veel inspiratie opgedaan op youtube, o.a. het kanaal Down the wrabbit hole heeft er 3 of 4 escape rooms voor kinderen op staan. Ook op deze website staan wat kant-en-klaar escape rooms voor thuis ter inspiratie: https://www.legacyescapebox.com/escape-rooms
<<

Anoniem302

Bericht 13 Nov 2020 22:11

Dank je wel. Ik ga even kijken!
<<

Jente

Kletskop

Bericht 16 Nov 2020 10:38

Ik bedacht me trouwens nog een puzzel die ik doe die wel leuk is voor kinderen. Ik heb een sleutel verpakt in een zelfgemaakte 'bruisbal'. Dat kun je maken door baking soda te mengen met wat water, een bal van maken met de sleutel erin en laten drogen. Als je 'm dan in azijn doet gaat het bruisen en komt de sleutel tevoorschijn. Ik heb er nog een puzzel in waarbij wijnflessen op de goede plek moeten worden gezet en 1 wijnfles is dan gevuld met azijn. Maar daarvoor kun je voor kinderen natuurlijk een andere puzzel bedenken.
<<

Anoniem302

Bericht 16 Nov 2020 16:45

Bedankt voor jullie hulp. Vanochtend had ik ineens een creatieve ingeving en de escape room ligt inmiddels klaar voor 5 december. :yes:

Terug naar Zwangerschap & kinderen